"טנק גרמני החריב את ההגנה הפורטוגלית": אלופת אירופה בסכנה

כריסטיאנו רונאלדו וחבריו אמנם הובסו במינכן, אך עדיין תלויים בעצמם וניסו להעביר מסר של אחדות ואמונה. הבעיה? במחזור הסיום מחכה אלופת העולם. ברונו פרננדס: "היו לנו המון קשיים". דיוגו ז'וטה: "אסור להיעלם"

(גודל טקסט)

לפני שבע שנים וארבעה ימים הובסה פורטוגל 4:0 על ידי גרמניה בשלב הבתים של מונדיאל 2014, אבל מאז הסלסאו זכו באליפות אירופה ועבור רבים הם היו אפילו הפייבוריטים אתמול נגד המאנשפט. גם שער יתרון מוקדם של כריסטיאנו רונאלדו לא הספיק ופורטוגל שוב ספגה מהלומה קשה על ידי הגרמנים אמש (שבת), כשנכנעה 4:2 ולמעשה רשמה הפסד שלישי רצוף לגרמניה במשחקי יורו – זה קרה ב-2008, ב-2012 וכעת גם ב-2021.

בכלל, פורטוגל הפכה אתמול לאלופת אירופה המכהנת הראשונה שסופגת רביעייה באליפות אירופה ועם כל הכבוד לציוני הדרך ולשיאים, מעל הכל הבשורה הגדולה היא שפרננדו סנטוס, כריסטיאנו רונאלדו, ברונו פרננדס ושאר כוכבים בסכנת הדחה. פורטוגל עדין תלויה בעצמה, אבל זקוקה לניצחון על צרפת, אלופת העולם, במחזור הבא. ערב המחזור השלישי והאחרון בשלב הבתים, לצרפת ארבע נקודות, לגרמניה ולפורטוגל שלוש נקודות כל אחת ולהונגריה נקודה. תיקו או אפילו הפסד עשויים להפסיד, אולם אז תהיה תלויה אלופת אירופה בתוצאות הנבחרות האחרות. למזלה, היא משחקת ביום האחרון ותדע מה עליה להשיג כדי להעפיל – במצב הנוכחי, על אף שצפויים שינויים בבתים, היא תפגוש את בלגיה בשלב הבא.

"פאנצר (טנק) גרמני החריב את ההגנה הפורטוגלית", זעקה הכותרת באתר הפורטוגלי "abola", שם השתמשו בדימוי מימי המלחמות בהן השתתפה בגרמניה, אולם פרט לכך בתקשורת הפורטוגלית לא מיהרו לבקר את הנבחרת. גם שחקני נבחרת פורטוגל ובראשם הקפטן כריסטיאנו רונאלדו דאגו להעביר אתמול לאחר המשחק מסר לפיו על העם הפורטוגלי להאמין בסלסאו: "תאמינו כמו שאנחנו מאמינים", העלה CR7 לרשתות החברתיות.

רונאלדו, אגב, זכה לשבחים מכל רחבי העולם על השער שכבש. כזכור, ההתקפה התחילה בכלל בכדור קרן לטובת גרמניה, רונאלדו עלה מעל כולם כדי להרחיק, פתח בספרינט שהגיע בשיאו למהירות של 32 קמ"ש על פי רשת "beIN" ורץ 97 מטר עד שבסופו של דבר גלגל את הכדור לרשת והמשיך במגמת שבירת השיאים.

דיוגו ז'וטה, שבישל וכבש אתמול את שני שערי נבחרת פורטוגל, אמר דברים דומים למצלמות הטלוויזיה: "הרבה דברים לא עבדו טוב. דווקא תחילת המשחק הייתה טובה וכבשנו, אבל נתנו לגרמניה להחזיק כדור והם כל הזמן הצליחו להעביר כדורים לרחבה שלנו – פעמיים זה גם הסתיים בשער עצמי. יש עוד משחק אחד ואנחנו עדיין בתמונה, אסור לנו לוותר לעצמנו ולהיעלם ככה במשחק".

ברונו פרננדס, שהתקשה מאוד מול גרמניה אתמול ואף הוחלף במחצית השנייה, הוסיף בכנות: "נבחרת גרמניה הייתה טובה יותר וניצחה בצדק. היו לנו המון קשיים ולא הצלחנו לשלוט במשחק. אנחנו נצטרך לנצח את צרפת ולא משנה מה יהיה, זו תוצאה שתעלה אותנו בוודאות ותקל עלינו בהמשך. אנחנו נעשה את הכל כדי לעבור את צרפת".

טוני קרוס, ברונו פרננדס | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images

אפילו ראש ממשלת פורטוגל, אנטוניו קושטה, פרסם הצהרה כדי שבמדינה ירימו ראש: "זו תוצאה שאף אחד לא קיווה לה, אבל פורטוגל נלחמה עד השנייה האחרונה במטרה לנצח וזהו המסר לכולם. אני מאמין בנבחרת הזו לכל אורך הדרך, היא מקור לגאווה".

מי שרשם אתמול "נקמה" קטנה בכריסטיאנו רונאלדו הוא המגן המצטיין של גרמניה רובין גוזנס, שכשחקן אטאלנטה פגש את CR7 במסגרת הגביע האיטלקי, ביקש את החולצה של הכוכב בסיום משחק בין השניים ונענה בשלילה. אתמול הוא כבר לא ביקש את החולצה ממספר 7: "זה לילה בלתי נשכח עבורי ולא ביקשתי את החולצה הפעם – אני רוצה לשמוח מהיתרון שיצרנו לעצמנו ומהניצחון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי