בית חם: איטליה סיימה ראשונה עם 0:1 על וויילס

גם בהרכב משני, ה"אזורי" חתמו שלב בתים מושלם לעיני הקהל המקומי ברומא, פסינה הבקיע את שער הניצחון (39). וויילס נותרה בעשרה שחקנים לאחר שאמפאדו הורחק (56), אך סיימה שנייה והעפילה לשמינית הגמר

(גודל טקסט)

איטליה ממשיכה לאותת לאירופה כי השנה מדובר בנבחרת שונה לחלוטין מזו שראינו בשנים האחרונות. ה"אזורי" סיימו את שלב הבתים של יורו 2020 עם מאזן מושלם של תשע נקודות, והשלימו זאת הערב (ראשון) בזכות 0:1 על וויילס. גם המפסידה יכולה לצאת מעט מעודדת מהמשחק, מכיוון שלמרות הניצחון של שווייץ, היא הצליחה לשמור על המקום השני ובכך להבטיח סופית את המקום בשמינית הגמר, מבלי להסתמך על התוצאות בבתים האחרים בטורניר.

רוברטו מנצ'יני ערך שמונה שינויים בהרכב לעומת ה-0:3 נגד שווייץ, ולהרכב המשני לקח מעט זמן להיכנס לעניינים. רבע השעה הראשונה הייתה נטולת מצבים, אך לאחר מכן ה"אזורי" הגיעו ללא מעט הזדמנויות, עד שבדקה ה-39 אחד מאותם פרצופים חדשים ב-11, מתאו פסינה, כבש את השער שהתברר כשער הניצחון. מרקו וראטי, שערך הופעת בכורה בטורניר לאחר שחזר מפציעה, הרים כדור חופשי לרחבה של הבריטים, והקשר של אטאלנטה נגע בכדור והמשיך אותו לרשת של דני וורד.

11 דקות מפתיחת המחצית השנייה, עבירה מכוערת של אית'ן אמפאדו על פדריקו ברנרדסקי לא הותירה לשופט ברירה אלא לשלוף כרטיס אדום לשחקן הוולשי, שהותיר את האדומים בעשרה שחקנים. הוולשים עוד הספיקו להגיע להזדמנות נהדרת, אותה לא ניצל גארת' בייל, והיא לא הצליחה להשיג את שער השוויון שהיה מבטיח לה את המקום השני מבלי להיות תלויה בתוצאה מהמשחק המקביל. בדקה ה-89 נרשם אירוע חריג, כאשר מנצ'יני הוציא את השוער ג'יאנלואיג'י דונארומה והכניס במקומו את סלבטורה סיריגו. לא נדמה שהשוער הבכיר סבל מפציעה, אלא כנראה מדובר ברצון לתת לשוער הוותיק לטעום את טעם הטורניר ולהיות שותף לכמה דקות לעיני הקהל הביתי.

שחקני נבחרת איטליה | Claudio Villa/Getty Images

וויילס יכולה לשמוח למרות ההפסד, מכיוון ששווייץ הסתפקה בניצחון בהפרש של שני שערים, מה שגרם לסנסציה מהיורו הקודם להישאר במקום השני בטבלה. איטליה, בניגוד אליה, מסיימת שלב בתים נהדר עם מאזן מושלם של תשע נקודות וללא אף ספיגה. שתי הנבחרות יגלו מחר מול מי יתמודדו בשמינית הגמר. איטליה תפגוש בלונדון את הנבחרת שתסיים במקום השני בבית ג', כאשר האופציות האפשריות הן אוקראינה ואוסטריה. וויילס תפגוש באמסטרדם את סגנית בית ב', כאשר כל נבחרות הבית – בלגיה, רוסיה, פינלנד ודנמרק- עדיין יכולת לסיים במקום השני.

הרכבים

נבחרת איטליה: ג'יאנלואיג'י דונארומה (סלבטורה סיריגו, 89), רפאל טולוי, לאונרדו בונוצ'י (פרנצ'סקו אצ'רבי, 46), אלסנדרו באסטוני, אמרסון פלמיירי, ז'ורז'יניו (בריאן כריסטנטה, 75), מרקו וראטי, מתאו פסינה (גאיטנו קסטרובילי, 87), פדריקו קייזה, אנדראה בלוטי, פדריקו ברנרדסקי (ג'יאקומו רספאדורי, 75).

נבחרת וויילס: דני וורד, כריס גאנטר, ג'ו רודון, אית'ן אמפאדו, נקו וויליאמס (בן דייויס, 86), ג'ו אלן (דילן לוויט, 86), ג'ו מורל (קיפר מור, 60), קונור רוברטס, ארון ראמזי, דניאל ג'יימס (הארי ווילסון, 74), גארת' בייל (דייויד ברוקס, 86).

מהלך המשחק

דקה 15: אמרסון פלמיירי איים על השער הוולשי עם בעיטה מחוץ לרחבה, אך דני וורד קלט אותה ותפס את הכדור ללא קושי.

גארת' בייל, מרקו וראטי | Mike Hewitt/Getty Images

דקה 17: רפאל טולוי בעט מהאוויר, הכדור פגע במתאו פסינה שהיה בתוך הרחבה והוסט למסגרת, אך גם הפעם וורד הגיב נהדר ותפס את הכדור.

דקה 24: מצב נהדר לאנדראה בלוטי. פדריקו ברנרדסקי מסר נהדר לחלוץ שחיכה בתוך הרחבה, אך הבעיטה השטוחה שלו פספסה את המסגרת.

אנדראה בלוטי | ALBERTO LINGRIA/POOL/AFP via Getty Images

דקה 27: וויילס במצב מסקרן ראשון. כריס גאנטר הגיע ראשון להרמה מכדור קרן, אך הנגיחה שלו עלתה מעל המסגרת של ג'יאנלואיגי דונארומה.

דקה 29: פדריקו קייזה קיבל את הכדור על סף רחבת החמש, אך הבעיטה שלו פגעה באית'ן אמפאדו, שמנע מהכדור להגיע למסגרת השער.

דקה 39: איטליה עולה ל-0:1! כדור חופשי של מרקו וראטי פגש את מתאו פסינה, שהכניע את דני וורד עם נגיעה קלה ברגל ימין.

מתאו פסינה חוגג | ANDREAS SOLARO/POOL/AFP via Getty Images

דקה 53: למרות המרחק הגדול מהשער, הכדור החופשי של פדריקו ברנרדסקי עבר את החומה ופגע בעמוד השער של דני וורד.

דקה 56: וויילס נשארת בעשרה שחקנים! דריכה של אית'ן אמפאדו על פדריקו ברנרדסקי לא הותירה לשופט אפשרות מלבד לשלוף כרטיס אדום אל עבר הבלם.

אית'ן אמפאדו רואה כרטיס אדום | Claudio Villa/Getty Images
גארת' בייל מנחם את אית'ן אמפאדו | Andreas Solaro – Pool/Getty Images

דקה 65: פדריקו קייזה פרץ לתוך הצד הימני של הרחבה, הוציא מסירת רוחב לאנדרה בלוטי, אך הבעיטה של החלוץ נעצרה אצל רגלו של דני וורד, שהוציא את הכדור לקרן.

דקה 75: הזדמנות נהדרת לוויילס להשוות את התוצאה. חור בהגנה האיטלקית לאחר כדור חופשי השאירה את גארת' בייל פנוי מול השאר, אך כוכב הוולשים בעט הרבה מעל המסגרת של ג'יאנלואיג'י דונארומה.

גארת' בייל | ALBERTO LINGRIA/POOL/AFP via Getty Images
מרקו וראטי, ז'ורז'יניו, פדריקו ברנרדסקי | ANDREAS SOLARO/POOL/AFP via Getty Images

דקה 88: אנדראה בלוטי הסתובב במקום על קצה הרחבה ושיגר בעיטה עוצמתית, אך דני וורד ליקט את הכדור ומנע שער ראשון בטורניר מהחלוץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי