איטליה מתקרבת לשיא עולמי, וראטי בווידוי מרגש לאחר החזרה

מרקו וראטי, ז'ורז'יניו, פדריקו ברנרדסקי | ANDREAS SOLARO/POOL/AFP via Getty Images

ה"אזורי" הפכו לראשונים בתולדות היורו שמסיימים בית עם תשע נקודות ואפס ספיגות, והם רחוקים שער נקי אחד מהשוואת השיא שקבעו בעצמם ב-1974. הקשר סיפר: "לא חשבתי שאחלים בזמן". וגם: הנתון המפתיע של פסינה

(גודל טקסט)

איטליה היא ללא ספק אחת הנבחרות המרשימות ביותר עד כה ביורו 2020, והערב (ראשון) היא השלימה את שלב הבתים עם מאזן מושלם אחרי 0:1 על וויילס. לא רק שהם סיימו את הבית עם תשע נקודות, הם גם הראשונים בתולדות היורו שעושים זאת מבלי לספוג אפילו שער אחד. בנוסף, ה"אזורי" שמרו על שער נקי בפעם ה-11 ברציפות, והם רחוקים שער נקי אחד מלהשוות את השיא העולמי ששייך גם הוא לאיטליה, ונקבע ב-1974 עם דינו זוף האגדי בין הקורות. כמו כן, הם גם סופרים 11 ניצחונות רצופים (ארבעה פחות מהשיא העולמי של ספרד), ו-30 משחקים רצופים ללא הפסד, חמישה פחות מהשיא העולמי אותו חולקות ספרד וברזיל. הרצף נטול ההפסדים הנוכחי הוא הארוך ביותר של האיטלקים, לצד זה שקבעו בשנים 1939-1935.

המאמן רוברטו מנצ'יני ודאי שמח לקבל בחזרה את הקשר מרקו וראטי, ששב מפציעה. במסגרת השינויים הרבים שערך ב-11, המאמן הלאומי העניק את חולצת ההרכב לשחקן פריז סן ז'רמן, שהראה מדוע הוא נחשב לשחקן כל כך חשוב במערך האיטלקי. וראטי הוביל את כל השחקנים על כר הדשא בנגיעות בכדור (136), מסירות מוצלחות (103), תיקולים (4) ויצירת מצבים (5). אחד מאותם מצבים שהוא יצר הפך לבישול למתאו פסינה, שכבש את שער הניצחון בדקה ה-39.

וראטי שהיה בספק ליורו, סיפר לאחר הופעתו הראשונה בטורניר כי "בימים הראשונים לאחר שנפצעתי לא חשבתי שאחלים בזמן לטורניר, זה היה קשה. הודות לצוות של פריז סן ז'רמן אני נמצא כאן, וגם הודות למנצ'יני שחיכה לי. חייתי מחדש את הסיוטים של 2016, אז החמצתי את היורו". אמנם החזרה של וראטי היא ללא ספק מבורכת, אך גם בלעדיו איטליה הסתדרה בשני המשחקים הראשונים, וכעת למנצ'יני יש כאב ראש חיובי בבחירת הקשרים לקראת שמינית הגמר. "המאמן צריך להיות שמח וגאה שיש לו שחקנים כאלה", אמר וראטי, "כולנו צריכים להיות גאים בכך שאנחנו מייצגים את המדינה בתחרות כזו חשובה. אנחנו כולנו שווים והמאמן יקבל את ההחלטות שלו. בין אם אני משחק דקה או מאה דקות, אתן את חיי. צריכים לתת את המקסימום כל הזמן, אי אפשר להתעצבן מזה שאתה על הספסל".

כובש שער הניצחון, מתאו פסינה, כלל לא היה אמור להיות בסגל, והוא בסופו של דבר נכלל בעקבות הפציעה של סטפנו סנסי: "הייתי יכול רק לחלום על משחק כזה. זה מה שכל אחד חולם עליו, להבקיע שער שמכריע משחק בטורניר גדול. יכול להיות שאני לא אשן כמה שבועות אחרי הדבר הזה". באופן מדהים, שערו השלישי של פסינה במדים הלאומיים הפך אותו לשחקן אטאלנטה עם הכי הרבה שערים בנבחרת.

מתאו פסינה חוגג | ALBERTO LINGRIA/POOL/AFP via Getty Images

צעיר נוסף שנהנה מהרוטציות בהרכב האיטלקי הוא הבלם אלסנדרו באסטוני, שפתח במרכז ההגנה לצד לאונרדו בונוצ'י המנוסה: "אני חיכיתי לרגע הזה. רק לפני שנתיים הייתי בפארמה ולא ידעתי כיצד הקריירה שלי תימשך", סיפר בלם אינטר, "אני מנסה ללמוד כמה סודות מבונוצ'י ומג'יורג'יו קייליני שזכו בתשע אליפויות רצופות. יש להם כל כך הרבה ניסיון, וזה תענוג להיות בחברתם, על המגרש ומחוצה לו".

מנגד, גם וויילס יכולה להסתכל על חצי הכוס המלאה אחרי המשחק ברומא. למרות ההפסד, היא הצליחה לשמור על המקום השני בבית ובכך להבטיח את מקומה בשמינית הגמר. ביורו השני שלה בסך הכל, היא מצליחה לשמור על 100% העפלה משלב הבתים. קפטן הנבחרת, גארת' בייל, סיכם את ההתמודדות ברומא בכך ש"ידענו מלכתחילה שזה יהיה משחק קשה. עשינו הרבה הגנה, רצנו הרבה, ויש כמה שחקנים עייפים. אני גאה בשחקנים, כמובן שרצינו להשיג תוצאה יותר טובה אך זה לא שינה כי בכל מקרה סיימנו במקום השני. כעת אנחנו רק צריכים להתאושש".

חברו לנבחרת, ארון ראמזי, קבע שאין לזלזל בערך של הנבחרת שלו: "שיחקנו נגד נבחרת נהדרת, ולצאת לרצף של 30 משחקים ללא הפסד זה הישג מדהים. שוב פעם הראינו אופי, אי אפשר לפקפק באופי שלנו כי אנחנו משאירים הכל על המגרש והגענו לכמה הזדמנויות. אנחנו מאוזנים וכל מה שנותר לנו זה לשמור על עקביות במשחקים".

גארת' בייל | ALBERTO LINGRIA/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי