שחקני נבחרת אנגליה מגנים על קיין לפני צ'כיה: "המנהיג שלנו"

הארי קיין | MATT DUNHAM/POOL/AFP via Getty Images

נבחרת שלושת האריות תפגוש בשלישי את צ'כיה למשחק בו היא צריכה תיקו כדי להבטיח העפלה לשמינית גמר היורו הקפטן יפתח וטריפייר הגן: "מקצוען שלא יאומן". וגם: את מי שחקן צ'כיה מעריץ והאם עדיף לסיים במקום ה-2?

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה אכזבה בגדול ביום שישי האחרון, כאשר הציגה משחק חלש מאוד ונפרדה ב-0:0 מסקוטלנד בדרבי הבריטי. מחר (שלישי) נבחרת שלושת האריות תעלה למשחק האחרון שלה בשלב בשלב הבתים של יורו 2020 נגד צ'כיה כשאסור לה למעוד. כעת, היא מדורגת שנייה בבית ד' עם ארבע נקודות, צ'כיה ראשונה עם ארבע נקודות גם היא. קרואטיה שלישית וסקוטלנד רביעית עם נקודה אחת כל אחת, והשתיים האחרונות ייפגשו מחר גם הן (החל מ-21:50, שידור ישיר בספורט1).

המצב הוא כזה – אנגליה תבטיח את המקום השני אם תסיים בתיקו או שסקוטלנד לא תנצח את קרואטיה. היא תסיים במקום הראשון בבית אם תנצח את צ'כיה. גם אם האנגלים יפסידו מחר לצ'כים, הם יסיימו במקום השלישי רק במידה שסקוטלנד תעבור אותם בהפרש השערים ותנצח את קרואטיה.

בעצם, כביכול תיקו טוב מחר גם לצ'כיה וגם לאנגליה, כי הוא יעלה את שתיהן לשלב הבא. אם האם הן דווקא מעדיפות לסיים במקום השני? שימו לב, הנבחרת שתסיים ראשונה בבית תפגוש את זו שתסיים במקום השני בבית המוות, משמש פורטוגל, גרמניה או צרפת. לעומת זאת, הנבחרת שתסיים במקום השני בבית צפויה לקבל יריבה נוחה יותר, זו שתסיים במקום הראשון בבית ה', שזו יכולה להיות כל אחת מבין שבדיה, פולין וספרד.

אנגליה נגד סקוטלנד | FACUNDO ARRIZABALAGA/POOL/AFP via Getty Images

מאז התיקו מול סקוטלנד, באנגליה מתעסקים בעיקר בהחלפתו של הקפטן והכוכב הגדול של הנבחרת, הארי קיין, בדקה ה-74. גארת' סאות'גייט, המאמן, כבר הבהיר שחלוץ טוטנהאם יפתח מחר בהרכב והכחיש שמועות סביב אכזבה מיכולתו. "סביר להניח שהוא יפתח", ענה המאמן כשנשאל על כך. "הוא מהותי עבורנו, לא רק מבחינת השערים שהוא מבקיע, אלא גם מבחינת בניית משחק וכל מה שהוא מביא. אני יודע שיהיו הרבה שאלות שנשאלו עליו אבל הוא עבר את זה כבר 100 פעמים בעבר.

גם השחקנים עומדים לצדו של קיין, שהתקשורת פשוט לא מפסיקה להתעסק רק בו. קיירן טריפייר, מגן אנגליה, הגן על החלוץ: "הוא הקפטן שלנו, הוא המנהיג שלנו. הוא שחקן גדול מבחינתנו ואנחנו צריכים רק ליצור עבורו מצבי להבקעה. הארי הוא מקצוען שלא יאומן. הוא עובד כל כך קשה עבור הקבוצה. אנשים אולי לא מזהים את זה, אבל הוא עובד כל כך הרבה בלי כדור, עושה לחץ. אני מאמין בו ואני יודע שהוא יבקיע". מהמשחק ייעדרו שני השחקנים שנכנסו לבידוד, מייסון מאונט ובן צ'ילוול.

שער עיתון ה'טיימס' הבוקר התעסק בעיקר בנושא היצירתיות של נבחרת אנגליה והקושי בהבקעת שערים בתקופה האחרונה. בעיתון צוין שמאז ה-0:5 במרץ 2019 על צ'כיה, אותו צ'כיה שתתמודד מולם מחר, האנגלים 14 שערים בלבד ב-13 משחקים מול נבחרות שמדורגות בטופ 50 בעולם.

קיירן טריפייר | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images

ומה קורה בגזרת הצ'כים? הקשר לוקאש מאסופוסט נשמע דרוך לקראת המשחק מחר, בו נבחרתו מאוד רוצה להשלים את המשימה ולהעפיל לשמינית הגמר: "לאנגליה אין רק הרכב של 11 שחקנים מצוינים, יש לה סגל מלא בשחקנים מצוינים. אני באופן אישי מעריץ את קייל ווקר, היא חזק בצורה מדהימה, אני מאוד אוהב לראות משחקים שלו".

"אחרי שהפסדנו 5:0 לאנגליה ב-2019, הסתכלנו במראה וידענו שאנחנו צריכים לשנות דברים", המשיך מאסופוסט. "זו הייתה נקודה מפנה, מאז אנחנו מסתדרים טוב. באוקטובר 2019 ניצחנו אותם בוומבלי וכבר דברים היו נראים אחרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי