כנגד כל הסיכויים: דנמרק עלתה לשמינית לאחר 1:4 על רוסיה

הדנים שהפסידו את שני המשחקים הראשונים ואיבדו את אריקסן, חגגו על חשבונם של הרוסים שסיימו במקום הרביעי. דמסגארד, פולסן, כריסטנסן (עם גול אדיר) ומיילה כבשו לזכות המנצחת, דזיובה צימק בפנדל

(גודל טקסט)

בעקבות ההתמוטטות הטראגית של כריסטיאן אריקסן במהלך משחק הפתיחה מול פינלנד, דנמרק הפכה לנבחרת האהודה ביורו 2020 עבור הקהל הניטרלי והערב (שני) לדנים הייתה הזדמנות אחרונה להימנע מהדחה מוקדמת במשחק הנעילה בקופנהאגן נגד רוסיה. למרות שהמארחת הפסידה את שני משחקיה האחרונים, היא לא עשתה שום חשבון ליריבתה, מולה השיגה 1:4 מדהים וטיפסה היישר למקום השני בעקבות הפסדה של פינלנד לבלגיה והבטיחה מפגש מסקרן במיוחד מול וויילס ביוהאן קרויף ארנה.

המשחק בקופנהאגן התחיל בקצב נמוך במיוחד והמצב המסוכן הראשון היה בצד הרוסי כאשר גולובין נכנס לרחבה כשעבר שלושה שחקנים דנים ובעט היישר לידיו של שמייכל. מכאן הדנים החלו להתעורר – הויברג שלח פצצה ששרקה ליד הקורה הרוסית ובדקה ה-38 הגיע שער היתרון, לאחר בעיטה נפלאה של דמסגארד שפגשה את החיבור של ספונוב.

דנמרק המשיכה באותו קצב גם במחצית השנייה והכפילה את היתרון בדקה ה-59 לאחר שגיאה חמורה של זובנין שמסר בעמדה נוחה דווקא לפולסן שגלגל לרשת ללא קושי. רוסיה הצליחה לכבוש שער מצמק הודות לפנדל מדויק של דזיובה, אך הדנים היו דווקא אלו שהגיבו עם פצצה מרחוק של כריסטנסן מחוץ לרחבה (79) ועוד כיבוש מאוחר של מיילה (82) שהעלה את דנמרק לשמינית בדרך הכי משכנעת שיש.

דנמרק כאמור עלתה מהמקום השני עם שלוש נקודות בלבד, והיא תפגוש בשמינית הגמר את ווילס שסיימה כסגנית בית א'. לעומת זאת רוסיה שערב המחזור הייתה במקום השני המוביל להעפלה, סיימה סופית את דרכה לאחר שירדה למקום הרביעי.

שחקני נבחרת דנמרק חוגגים | Grigory DukorTASS via Getty Images
שחקני נבחרת דנמרק חוגגים | STUART FRANKLIN/POOL/AFP via Getty Images
אוהדי נבחרת דנמרק | Grigory Dukor\TASS via Getty Images

הרכבים

נבחרת דנמרק: קספר שמייכל, אנדראס כריסטנסן, סימון קר, יאניק וסטרגארד, יואקים מיילה, דניאל ואס (ינס לארסן 60), תומאס דלייני (מתיאס ינסן 85), פייר הוייברג, מרטין בריית'ווייט (אנדראס קורנליוס 85), יוסוף פולסן (קספר דולברג 60), מיקל דמסגארד.

נבחרת רוסיה: מטביי ספונוב, איגור דיבייב, גאורגי דז'יקייה, פיודור קודריאשוב (ויאצ'סלב קרבייב 67), דאלר קוזיאייב (מקסים מוחין 67), מריו פרננדס, מגומד אוזדוייב (ריפט ז'מלטדינוב 61), רומן זובנין, אלכסנדר גולובין, אלכסיי מירנצ'וק (אלכסנדר סובולב 61), ארטיום דזיובה.

ארטיום דזיובה, סימון קר | MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 18: אחרי פתיחה משמימה גולובין עבר שלושה שחקנים ובעט כדור שטוח למרכז השער, שכמעט עבר לבין רגליו של שמייכל, אך השוער הדני הצליח להדוף.

דקה 29: הוייברג שלח פצצה מ-20 מטרים ששרקה ליד הקורה של ספונוב.

דקה 38, דנמרק עלתה ליתרון 0:1! הוייברג מצא במסירת עומק נפלאה את דמסגארד והחלוץ שלח בעיטה מושלמת מחוץ לרחבה שנעצרה בחיבור של ספונוב.

יוסוף פולסן, מטביי ספונוב | HANNAH MCKAY/POOL/AFP via Getty Images

דקה 59, דנמרק עלתה ליתרון 0:2! זובנין עם שגיאה חמורה מסר כדור רשלני שהגיע לפולסן שנותר לבדו מול ספונוב וגלגל לרשת.

דקה 69, רוסיה צימקה ל-2:1! האורחת קיבלה פנדל לאחר הכשלה של וסטרגארד על סובולב. דזיובה ניגש לכדור העונשין וכבש את הראשון שלו בטורניר.

רומן זובנין, מרטין בריית'ווייט | HANNAH MCKAY/POOL/AFP via Getty Images

דקה 79, דנמרק עלתה ליתרון 1:3! לאחר לחץ דני כבד על השער הרוסי, כריסטנסן הגיח סמוך לרחבה ושלח טיל אדיר שננעץ ברשת. שער מדהים לבלם צ'לסי.

דקה 82, דנמרק עלתה ל-1:3! הוייברג מסר למיילה שבעט מזווית קשה וקירב משמעותית את דנמרק לעבר שמינית הגמר.

שחקני נבחרת דנמרק | Wolfgang Rattay – Pool/Getty Images
מיקל דמסגארד | Wolfgang Rattay – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי