ואן דר וארט: "אין בספרד כלום". בסלובקיה מפעילים לחץ פסיכולוגי

שחקני נבחרת ספרד | JOSE MANUEL VIDAL/POOL/AFP via Getty Images

ברביעי ל"לה רוחה" מצפה משחק מכריע נגד האמשיק, אגדת העבר של הולנד תקף: "הם מתמסרים בלי סוף וזהו. הלוואי ונקבל אותם". אספיליקווטה: "אסור לוותר גם כשחושבים שאתה מת". הובוצ'ן: "הם עם החרב על הצוואר"

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד לא ציפתה להיות במצב הזה. לאחר שני משחקי הפתיחה ביורו 2020, הנבחרת של לואיס אנריקה עם שתי נקודות בלבד (בשבת סיימה ב-1:1 עם פולין) והיא תפגוש ביום רביעי את סלובקיה במשחק מכריע. בתקשורת המקומית ממשיכים לתקוף את הנבחרת: "ספרד לא כאן כדי לזכות ביורו. ידענו את זה וגם הם יודעים את זה. זה לא דבר רע, יש נבחרת צעירה. מצד שני, אני עדיין מופתע מהתוצאות שאילצו אותנו לשחק על החיים נגד סלובקיה", כתב ראול וארלה מ"מארקה".

מי שמתח ביקורת חריפה הרבה יותר על "לה רוחה" הוא רפאל ואן דר וארט, שחקן העבר של נבחרת הולנד שהפסיד לה בגמר מונדיאל 2010. "ספרד נוראית, אני מקווה שנפגוש אותם בשמינית הגמר. אין להם שום דבר בנבחרת בהשוואה לפעם. הם רק מתמסרים מאחד לשני בלי סוף. אין אפילו שחקן שיודע לתת כדור לגול", אמר שחקן העבר שמשמש כיום כפרשן.

ססאר אפסיליקווטה, קפטן צ'לסי שלא שיחק דקה עד עתה, דיבר במסיבת עיתונאים ותיאר את האווירה במחנה הספרדי: "אנחנו מצפים למשחק. אנחנו תלויים בעצמנו וזה מה שחשוב ואסור לשכוח שאנחנו משחקים בבית. כמובן שיש מה לשפר ואנחנו יכולים לעשות זאת. עלינו להראות בכל מאבק על כל כדור שאנחנו רוצים להיות בשלב הבא. אני משוכנע שאם נהיה יחד, כולל האוהדים – נשיג זאת. עלינו לתת משהו לאוהדים ולעזור להם לדחוף אותנו. אני מקווה שביום רביעי בסוף המשחק כולנו נהיה מאוחדים יותר".

ואן דר וארט מול ספרד ב-2010. דברים השתנו | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

"כל ה-24 שלנו מתאמנים חזק באימונים ויכולים לשחק. המאמן הוא זה שמחליט. אני אלחם למען המדינה כמו כל אחד אחר. מרקוס יורנטה שחקן נהדר והוא זה שמשחק בעמדה שלי כרגע. כולנו איך יודעים להגיב למצב הזה. עלינו להיות דומיננטיים וחזקים בהגנה ובהתקפה וזה היה חסר לנו בשני הצדדים. נגד שבדיה היינו ראויים לשער, זה הי נותן לנבחרת שלווה וזה לא קרה".

ספרד ביחס לאחרות: "אין נבחרות פייבוריטיות ברורות. ביורו 2016 כבר ראינו שאתה לא זוכה בשום תואר לפני שריקת הפתיחה. מה שחשוב זה איך הכל מסתיים, חייתי את זה השנה בליגת האלופות עם צ'לסי. אסור לך לוותר גם כשאחרים חושבים שאתה מת".

גם בנבחרת סלובקיה מנסים להפעיל לחץ על הספרדים ויודעים שיש בפניהם הזדמנות היסטורית. הבלם טומאש הובוצ'ן אמר: "הם עם חרב על הצוואר אחרי שתי תוצאות תיקו. הם צריכים לנצח 0 כן או כן. סביר להניח שהם מרגישים את הלחץ".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי