מאמן נבחרת אוסטריה: "צריך להגיע היום בו איטליה תפסיד שוב"

למרות שנקודה הייתה מעלה את האוסטרים לשמינית, פודה בחר להמר וניצח 0:1 את אוקראינה, בידיעה שהכחולים ממתינים בשלב הבא: "שיחקנו עבור האוהדים שעשו את כל הדרך לבוקרשט". זינצ'נקו: "יכולת לא מתקבלת על הדעת"

(גודל טקסט)

דקות ספורות לפני שנשמעה שריקת הפתיחה בבוקרשט, בסוכנויות ההימורים ברחבי העולם היחס הנמוך ביותר היה לתיקו בין אוקראינה לאוסטריה. חלוקת נקודות הייתה שומרת על סטטוס קוו בבית ומבטיחה לשתיהן את המקום בשמינית הגמר, אלא שהאוסטרים חשבו אחרת, תקפו מן הפתיחה ובצדק ניצחו 0:1.

המשמעות היא שאוסטריה חלפה על פני אוקראינה וסיימה במקום השני, כך שבשלב הבא היא כבר יודעת שתפגוש את איטליה – מי שככל שמתקדם יורו 2020 הולכת ומסתמנת כאחת המועמדות המובילות לזכות – ואילו אוקראינה שסיימה שלישית תלויה בתוצאות משחקי הימים הבאים והסיכויים נגדה בכל הנוגע להעפלת שלב.

פרנקו פודה, מאמן נבחרת אוסטריה סיפר לאחר המשחק מדוע נבחרתו לא הלכה על בטוח כדי להשיג נקודה: "רצינו לשחק עבור האוהדים שעשו את כל הדרך לבוקרשט ואנחנו מאושרים שיכולנו להחזיר להם. ידענו שנפגוש את איטליה אם ננצח, אבל אין יריבות קלות בשלבים האלה וצריך להגיע היום שבו הם יפסידו שוב. נעשה את הכל כדי לנצח, אנחנו מוכנים למשימה".

פרנקו פודה ושחקני אוסטריה | DANIEL MIHAILESCU/POOL/AFP via Getty Image

אנדריי שבצ'נקו, מאמן נבחרת אוקראינה שפישלה בגדול, אמר: "השחקנים שלי נתנו את הכל במחצית השנייה, אבל יש משחקים כאלה ששום דבר לא מצליח. טעינו כשאיבדנו כדור פשוט במרכז השדה ואז ספגנו מכדור קרן ולא היה לנו יותר מדי סיכוי לחזור למשחק. הפסדנו בכל המאבקים, הנבחרת שלי נראתה בהתחלה חסרת אנרגיה".

אולכסנדר זינצ'נקו, שחקן מנצ'סטר סיטי, לקח אחריות על ההופעה של אוקראינה: "אין לנו הרבה סיכוי להעפיל שלב, נתפלל לכך ונחכה ונראה. אני חושב שלאוסטריה היה יתרון מנטלי עלינו, היינו צריכים להילחם על כל כדור ולעשות הכל כדי לנצח מאבקים מולם ולא הצלחנו. אני מאוכזב כל כך ולא יודע מה עוד לומר, היכולת שלנו בחצי הראשון לא מתקבלת על הדעת ושום דבר לא עבד".

אולכסנדר זינצ'נקו | DANIEL MIHAILESCU/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי