"בושה, צ'רצ'סוב צריך ללכת": ברוסיה זועמים אחרי התבוסה וההדחה

ארטיום דזיובה | JONATHAN NACKSTRAND/AFP via Getty Images

הרוסים הפסידו 4:1 לדנמרק וסיימו אחרונים. דזיובה התנצל: "כשאנחנו נגד יריבות טובות, כל מה שאנחנו עושים זה למסור אחורה לשוער, לא מתמודדים עם הלחץ". אגדות הנבחרת נגד המאמן: "הוא צריך להיות מאמן שוערים"

(גודל טקסט)

אחרי שהגיעו עד לרבע הגמר במונדיאל הביתי ב-2018, נבחרת רוסיה הגיעה ליורו 2020 עם שאיפה להראות שהגביע העולמי לא היה חד פעמי וכי הנבחרת נמצאת במגמה של הצלחות. עם זאת, שחקנים רבים מאותו טורניר סיימו את דרכם במדים הלאומיים, דור חדש נכנס לנעליים, ואתמול (שני) הוא לא סיפק את הסחורה. הנבחרת של סטניסלב צ'רצ'סוב הובסה 4:1 נגד דנמרק וסיימה את דרכה בטורניר בבושת פנים ובמקום הרביעי והאחרון בבית. כעת, מונדיאל 2018 נראה כמו היסטוריה רחוקה.

חלוץ הנבחרת, ארטיום דזיובה, כבש אמש את השאר המצמק והשתווה לאלכנסדר קרז'קוב כמלך שערי הנבחרת בכל הזמנים עם 30 שערים. בעוד חלוץ העבר הגיע לכמות השערים הזו ב-91 הופעות, דזיובה עשה זאת ב-55 משחקים בלבד. עם זאת, הוא בוודאי לא היה מרוצה מהדרך בה התפתח המשחק, ואמר כמה דברים קשים בסיום: "אני מתנצל בפני כל האומה על ההפסד הזה. השער הראשון שלהם הגיע משום מקום. הכל עבד לנו אבל לא הבקענו ממצבים טובים. במעמדים כאלה זה בלתי נסלח".

"האווירה בקופנהאגן הייתה מדהימה, אבל זה לא השפיע עלינו. זה לא תקין שהשוער הוא הפליימייקר הכי טוב שלנו. ברגע שאנחנו מתמודדים נגד יריבות טובות, כל מה שאנחנו עושים זה למסור אחורה לשוער. המנטליות שלנו לא נותנת לנו להתמודד עם לחץ כזה, להיות אמיצים ולתקוף כשאנחנו צריכים. אנחנו צריכים להבין שזה היורו וזו רמה אחרת. צריכים להמשיך לעבוד כדי לעמוד בסטנדרטים האלה".

ארטיום דזיובה, סימון קר | MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images

13 שנים אחרי שהגיעה לחצי הגמר, רוסיה סופרת הדחה שלישית ברציפות בשלב הבתים של הטורניר. זו הפעם השנייה בתולדות היורו שהרוסים סופגים רביעייה, וב-11 המשחקים האחרונים בטורניר הם שמרו על שער נקי רק פעם אחת. בהתקפה, הנתונים מזהירים עוד פחות: רוסיה לא הבקיעה יותר משער אחד בשמונת המשחקים האחרונים שלה ביורו.

המאמן סטניסלב צ'רצ'סוב, שהוביל את הנבחרת לרבע הגמר בגביע העולמי, נמצא תחת ביקורת קשה בעקבות ההדחה, והגיבוי לו זכה אחרי הטורניר הביתי נשכח כלא היה. לאחר סיום דרכה של נבחרתו הוא הודה לשחקנים ואמר: "דברים לא הלכו לכיוון שלנו. היינו יכולים לנצל טוב יותר את המצבים שלנו במחצית הראשונה, אך לא עשינו זאת וספגנו מחצי מצב. אחרי זה לא הצלחנו לחזור למשחק. יש לנו שחקנים צעירים טובים אז אנחנו צריכים לעזור להם להתפתח".

סטניסלב צ'רצ'סוב | Wolfgang Rattay – Pool/Getty Images

כאמור, ברוסיה לא חוסכים בביקורות כלפי הנבחרת הלאומית, וכמה מאגדות העבר של המדינה השמיעו את קולם בנוגע לכישלון. אלכסנדר מוסטובוי, שערך 51 הופעות בנבחרת וזכור בעיקר בשל התקופה המשותפת עם חיים רביבו בסלטה ויגו, זעם אחרי התבוסה: "בושה. חזרנו למשחק בזכות טעות של השופט, לא היה פנדל, אבל במקום שזה יחייה אותנו זה החייה את הדנים הכועסים. שמעתי הרבה תירוצים, אבל אחרי ההפסד הזה צ'רצ'סוב צריך ללכת".

כוכב עבר נוסף של הרוסים, אנדריי קנצ'לסקיס, הוסיף: "ספגנו שבעה שערים בשלושה משחקים, מה אתם רוצים? לגבי תחילת המשחק הטובה, זה לא משנה איך המשחק מתחיל אלא איך הוא נגמר. אם הם לא יכולים לשחק 90 דקות, הם לא מוכנים". על המאמן, שבעברו היה שוער, אמר: "מי מינה אותו? הוא צריך להיות מאמן שוערים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי