מועמדת לזכייה? שבחים להולנד ולווינאלדום: "הוא המנהיג"

ג'ורג'יניו ווינאלדום | KENZO TRIBOUILLARD/POOL/AFP via Getty Images

הקשר כבש צמד ונכנס לרשימה יוקרתית ב-0:3 על צפון מקדוניה. במולדתו החמיאו על המנהיגות: "הוא בתפקיד ואן דייק". התקשורת הזרה הכניסה את האורנג' לרשימת הפייבוריטיות, בהולנד דורשים מדה בור שמאלן ימשיך ב-11

(גודל טקסט)

נבחרת הולנד לא הייתה יכולה לסיים את שלב הבתים בצורה טובה יותר. האורנג' גברו אתמול (שני) 0:3 על צפון מקדוניה בדרך למאזן מושלם של שלושה ניצחונות ותשע נקודות. מי שנבחר לכוכב המשחק של אופ"א היה ג'ורג'יניו ווינאלדום שהבקיע צמד, אך מבחינתו התואר הגיע דווקא לשחקנים אחרים: "זה מרגיש נהדר לזכות, אבל בכנות, לפרנקי דה יונג וממפיס דפאי הגיע יותר. הם היו מדהימים היום. שני השערים? הסוד הוא להיות במקום הנכון. רצינו לנצח בכל המשחקים בבית, וזה מה שעשינו. זו הרגשה טובה".

במולדתו של הקשר לא חסכו במחמאות ושיבחו: "הוא השתלט על תפקיד המנהיג בנבחרת שהייתה שייכת לווירג'יל ואן דייק הפצוע". הרכש החדש של פריז סן ז'רמן הפך להולנדי החמישי שמבקיע שלושה שערים ומעלה בטורניר יורו אחד, אך בעוד הוא עשה זאת מעמדת הקישור, ארבעת האחרים הם כמה מהחלוצים המובילים בהיסטוריה של המדינה: מרקו ואן באסטן, דניס ברגקאמפ, פטריק קלוייברט ורוד ואן ניסטלרוי.

המאמן פרנק דה בור ספג לא מעט ביקורות ערב הטורניר על שיטת המשחק ועל כך שהיכולת והתוצאות נראו פחות טוב בהשוואה לתקופת רונאלד קומאן. אמנם הוא סיים את שלב הבתים בצורה מושלמת, אך הוא הסביר שיש מקום לשיפור לקראת שמינית הגמר: "היו לנו כמה רגעים טובים במשחק, אבל היו גם רעים. במחצית הראשונה היינו מרושלים והשארנו את עצמנו חשופים למתפרצות. דיברנו על זה במחצית ואמרתי לשחקנים שאנחנו צריכים להשתפר".

בניגוד לשני המשחקים הראשונים, אז פתח ואוט וחהורסט, הפעם דוניל מאלן היה האיש שקיבל את הקרדיט בהתקפה לצד ממפיס דפאי. השחקן החדש של ברצלונה הבקיע את השער הראשון מבישול של מאלן, ולאחר מכן הוסיף שני בישולים משלו. המאמן בהחלט היה מרוצה משיתוף הפעולה הפורה: "זה היה נראה טוב. וחהורסט כמובן רצה לשחק, אך הוא ציפה שאני אנסה משהו אחר." בינתיים, ב"טלחרף" ההולנדי פורסם טור בו נאמר כי דה בור "יהיה משוגע" אם הוא יחזיר את וחהורסט להרכב במשחק הקרוב על חשבון מאלן.

דוניל מאלן | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

כשנשאל אם ישיב את החלוץ שפתח בשני המשחקים הראשונים להרכב, המאמן אמר כי הדבר תלוי גם בזהות היריבה. הנבחרת של דה בור עדיין לא יודעת מי תהיה יריבתה בשמינית הגמר, אך היא יודעת שהיא תהיה הנבחרת שתסיים במקום השלישי בבית ד, ה' או ו'. מה שעוד ידוע להולנדים הוא שהמשחק יתקיים בבודפשט, והמשמעות היא שהם ישחקו לראשונה בטורניר מחוץ למגרש הביתי באמסטרדם.

בתקשורת ההולנדית התרגשו לראות כיצד בשאר מדינות אירופה הכתירו אותה כמועמדת לזכייה, וכעת יש על הכתומים לחץ להוכיח שהם אכן ראויים להיזכר באותה נשימה יחד עם הפייבוריטיות הגדולות. אם ההולנדים יעפילו לרבע גמר היורו, לראשונה מאז 2008, הם יפגשו בשמונה האחרונות את המנצחת בין וויילס לדנמרק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי