ספרד בסכנת הדחה, בוסקטס עשוי לפתוח ב-11 נגד סלובקיה

סרחיו בוסקטס, אלברו מוראטה | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

ברביעי: תיקו עשוי שלא להספיק עבור ה"לה רוחה", קשר ברצלונה יחליף את רודרי בהרכב? קוקה וסראביה עקצו את ואן דר וארט שתקף את הנבחרת. פולין פוגשת את שבדיה בידיעה שרק ניצחון יעניק לה את הכרטיס לשמינית הגמר

(גודל טקסט)

שלב הבתים של יורו 2020 יסתיים מחר (רביעי) כאשר בית ה' הוא מהסבוכים ביותר מכיוון שגורלן של שלוש נבחרות עדיין לא הוכרע. ספרד תפגוש את סלובקיה בהתמודדות בה שתי הנבחרות יכולות לסיים בכל מקום בבית, מהראשון ועד האחרון. במקביל, שבדיה שהבטיחה את ההעפלה תשחק נגד פולין, שמבחינתה כל תוצאה פרט לניצחון תוביל להדחתה מהטורניר כבר בשלב הבתים.

סלובקיה – ספרד (18:50, ישיר בספורט4)

נבחרת ספרד לא ציפתה להיות בעמדה בה היא נמצאת. הנבחרת של לואיס אנריקה סיימה בתיקו את שני משחקיה הראשונים, נגד שבדיה ופולין, וכאמור, היא יכולה לסיים בכל אחד מארבעת המוקמות בבית. אם תנצח, היא תבטיח את העפלתה ותסיים לכל הפחות במקום השני. אם תסיים בתיקו נגד הסלובקים בסביליה, היא תעפיל מהמקום השלישי אלא אם פולין תנצח את המשחק המקביל ותוריד את ה"לה רוחה" למקום האחרון, כאשר גם הפסד ספרדי יוביל אותה להדחה מוקדמת.

מאז 2004 ספרד לא הודחה בשלב הבתים. ב-2008 וב-2012 היא זכתה בטורניר וביורו האחרון סיימה את דרכה בשלב שמינית הגמר. ויסנטה דל בוסקה שהוליך את הנבחרת להצלחות כבירות עם זכייה במונדיאל 2010 וביורו לפני תשע שנים, אמר: "צריך לסמוך על הנבחרת ועל המאמן שלה".

לואיס אנריקה נשאל על ידי העיתונאים האם יתפטר במקרה של הדחה ואמר: "אתה צוחק עליי? אני חושב להאריך את החוזה שלי. אני חתום עד אחרי המונדיאל ולא רואה שום סיבה שלא אמשיך, אני גאה להיות כאן". המאמן המשיך להפגין ביטחון: "לואיס אנריקה תמיד אופטימי. אנחנו טובים ומוכנים, בשני המשחקים הקודמים היינו הרבה יותר טובים מהיריבה". כמובן שיש אופציה של להיכשל, אני מאוד מקווה שלא. מישהו מבין 24 השחקנים שלנו מסוגל להשיג את הניצחון הראשון. הרבה שינויים? יכול להיות שכן ויכול להיות שלא. לא אגלה את ההרכב כדי לא לתת יתרון למאמן שממול. כל אחד יודע ששיחקנו טוב בשני המשחקים האלה".

אלברו מוראטה | Marcelo Del Pozo – Pool/Getty Images

עוד אמר: "אני לא מסתכל על הדירוג, במצב בו אנחנו נמצאים – לעבור שלב יספק אותי. האוהדים? אנחנו צריכים לתת להם גירוי כדי לעזור לנו. אי אפשר לדרוש מהם אלא לתת להם. סלובקיה יריבה קשה, בהחלט, אני מקווה שנפתח את המשחק היטב". כשנשאל על דבריו של ואן דר וארט אמר: "אדישות מוחלטת".

כזכור, הנבחרת זכתה לביקורת ממקום לא צפוי, כאשר קשר נבחרת הולנד בעבר, רפאל ואן דר וארט, תקף את הנבחרת הספרדית ואמר כי הוא מקווה שההולנדים יפגשו אותם – מצב שעשוי להתרחש אם ה"לה רוחה" תסיים במקום השלישי בבית. קשר העבר, שהינו גם בן לאם ספרדייה, זכה לעקיצות משחקני הנבחרת הספרדית, ביניהם קוקה: "הוא רוצה את רגע התהילה שלו והוא מקבל אותו. יש לנו במתחם הנבחרת את התמונה עם השער של אינייסטה בגמר מונדיאל 2010 כשלידו נמצא ואן דר וארט. יש לנו בסגל את סרחיו בוסקטס שזכה באותו מונדיאל. נשתמש במילים שלו כמוטיבציה. אנחנו לא הולכים לתלות את הציטוט הזה בחדר ההלבשה אבל נשמור אותו בזיכרון". גם פאבלו סראביה עקץ ואמר: "הזיכרון היחיד שיש לי ממנו זה מונדיאל 2010, והוא לא יוצא שם כל כך טוב כי אנחנו ניצחנו בגמר".

פאבלו סראביה. עקץ את ואן דר וארט | David Ramos/Getty Images

מבחינה מקצועית, סרחיו בוסקטס צפוי לעמוד לראשונה לרשותו של לואיס אנריקה לאחר שהחלים מקורונה, והוא אף עשוי לפתוח בהרכב במשחק הגורלי. אם הקשר הוותיק של ברצלונה אכן יעלה ב-11, מי שיפנה את מקומו בקישור הוא רודרי, שרחוק כרטיס צהוב אחד מהרחקה. בנוסף, גם פאו טורס נמצא בסכנת צהובים אך הוא צפוי לשמור על מקומו במרכז ההגנה יחד עם איימריק לאפורט. בהתקפה, מעמדו של אלברו מוראטה בחוד נותר יציב, אך ג'רארד מורנו עשוי לרדת אל הספסל לאחר שהחמיץ פנדל ב-1:1 נגד פולין. במקרה שכזה, פראן טורס ישוב להרכב אחרי שפתח במשחק הראשון של נבחרתו, התיקו המאופס נגד שבדיה.

סרחיו בוסקטס | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

אחרי שראתה כיצד בבתים המקבילים שתי נבחרות סיימו במקום השלישי עם שלוש נקודות, סלובקיה מבינה שנקודה נגד הספרדים תספיק לה כדי להגיע לארבע נקודות ולהבטיח את ההעפלה לשמינית הגמר. הפסד סלובקי בשילוב של ניצחון פולני יוריד את הנבחרת של שטפן טרקוביץ' למקום האחרון. אם יפסידו והפולנים לא ינצחו, הסלובקים יסיימו במקום השלישי ויקוו להיות עם הפרש שערים עדיף על זה של אוקראינה מבית ג'. הנבחרת בעלת הפרש השערים הטוב ביותר מבין השתיים היא זו שתזכה בכרטיס לשמינית הגמר. המאמן עשוי לערוך שינוי אחד ביחס למשחק הקודם, כאשר לוקאש הרסלין ישוב ל-11 במקום מרטין קוסלניק.

שבדיה – פולין (18:50, ישיר בספורט2)

לאור תוצאות משחקי אמש, נקבע כי כל נבחרת עם ארבע נקודות מעפילה לשמינית הגמר. שבדיה השיגה את מספר הנקודות הדרוש אחרי ה-0:1 על סלובקיה, ובכך היא מגיעה למשחק בסנט פטרסבורג כשהיא יחסית רגועה. מוליכת הבית רוצה לסיים בפסגת הטבלה, והיא תשיג את מטרה זו עם ניצחון. אם תשמוט נקודות, היא עשויה להתדרדר אפילו למקום השלישי. דיאן קולוסבסקי שהחלים מקורונה עדיין לא קיבל דקות בניצחון על סלובקיה, ובמשחק הקרוב הוא צפוי לקבל דקות ראשונות בטורניר, לכל הפחות כמחליף מהספסל.

מנגד, נבחרת פולין מגיעה להתמודדות במצב של להיות או לחדול. ניצחון לנבחרת של פאולו סוזה יעניק לה את הכרטיס לשמינית הגמר, בעוד כל תסריט אחר יסיים עבורה את הטורניר בשלב הבתים. גז'גוז' קריכוביאק, שהורחק בהפסד במשחק הפתיחה מול סלובקיה, צפוי לשוב ל-11 של מאמן מכבי תל אביב בעבר. עיני האוהדים הפולניים יהיו שוב נשואות לעבר רוברט לבנדובסקי, שהבקיע את שער השוויון מול ספרד, בתקווה שישא על גבו גם הפעם את הנבחרת. עם זאת, החלוץ הנפלא הוא אחד מארבעה שחקנים שנמצאים בסכנת הרחקה, ואם הוא יוצהב נגד השבדים הוא יפספס את שמינית הגמר, אם נבחרתו תגיע לשם כמובן.

רוברט לבנדובסקי, ג'ורדי אלבה | LLUIS GENE/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי