תסיים ראשונה או תודח? גרמניה מחכה להונגריה, גורצקה יפתח?

לאון גורצקה | Alexander Hassenstein/Getty Images

ה"מאנשאפט" יסיימו בפסגה עם ניצחון ואיבוד נקודות צרפתי, אך הם עלולים גם להיות מודחים. הקשר עשוי להיכלל ב-11 לראשונה בטורניר, לב מתלבט לגבי המערך. ההונגרים יעפילו אם ינצחו, בגרמניה מזדהים עם הקהילה הגאה

(גודל טקסט)

בית המוות של יורו 2020, הלוא הוא בית ו', הבטיח וקיים בשני המחזורים הראשונים. מחר (חמישי) הבית המרתק יגיע לסיומו, כאשר גרמניה תארח במינכן את נבחרת הונגריה במחזור השלישי (21:50, ישיר בספורט4). הנבחרת של יואכים לב מגיעה כפייבוריטית ברורה למשחק אחרי שגברה 2:4 על פורטוגל, אך בטבלה הסופית היא תוכל לסיים בכל מקום בבית, מהראשון ועד האחרון, כאשר תהיה השפעה רבה גם לתוצאה במשחק המקביל בין בפורטוגל לצרפת. מנגד, ההונגרים שגילו יכולת מפתיעה לטובה במשחקים הקודמים וסיימו ב-1:1 נגד צרפת פוגשים כעת מעצמה נוספת, אך הפעם הם לא יעשו זאת לעיני הקהל הביתי והנלהב בבודפשט.

ניצחון גרמני בשילוב של איבוד נקודות צרפתי יעניק ללב את פסגת הבית, אך אם אלופת העולם המכהנת תגבור על פורטוגל הגרמנים יסתפקו במקום השני. מנגד, הפסד להונגרים וניצחון פורטוגלי ידיח את ה"מאנשאפט" מהטורניר כבר מחר. מבחינה מקצועית, תומאס מולר ייעדר בוודאות מהמשחק עקב פציעה, כאשר שיתופו בשמינית הגמר בספק. מעבר לכך, חברו של מולר בבאיירן מינכן ובנבחרת, לאון גורצקה, צפוי לעלות ב-11 בפעם הראשונה בטורניר.

מי שפתח בהרכב בשני המשחקים האחרונים אך נמצא בספק להתמודדות הקרובה הוא אילקאי גונדואן. ישנם המעריכים כי גורצקה יפתח על חשבונו, בעוד אחרים טוענים כי השניים יפתחו יחד, בעוד חוליית ההתקפה תכלול שני שחקנים בלבד עקב הפציעה של תומאס מולר. סרג' גנאברי וקאי האברץ אמורים לפתוח בהתקפה בכל אופן, ואם לב יעלה עם שלושה שחקני התקפה, לירוי סאנה יהיה זה שיצטרף אליהם.

לירוי סאנה וסרג' גנאברי. יפתחו ביחד? | Alexander Hassenstein/Getty Images

אין ספק שלפחות מבחינת הגישה, יש הבדל גדול בין המשחקים מול צרפת לפורטוגל לבין המשחק מול גרמניה. המאמן יואכים לב התייחס להתאמות שצריך לעשות ואמר:"שיחקנו בקצב נהדר נגד פורטוגל. המשחק הבא יהיה קשה יותר אם הונגריה תגן עם שמונה או תשעה שחקנים ואם היא תנסה לעקוץ בהתקפות מתפרצות. הם הראו כמה מסוכנים הם יכולים להיות".

עוד אמר לב: "הנבחרת מרוכזת לחלוטין, אנחנו יודעים שעשינו רק צעד קטן אל עבר המטרה אבל ועכשיו זה תלוי בנו. אני מצפה שנראה מחר בדיוק את אותה הגישה. הונגריה יכולה לגרום לך לגרד בראש בשל עבודת ההגנה הנהדרת שלהם. אולי לא יהיו הרבה הזדמנויות מול השער ועלינו לנצל את המצבים אליהם נגיע".

עם זאת, בתקשורת הגרמנית מגלים אופטימיות לקראת המפגש: "אם רמת הריכוז תהיה גבוהה, ואם הם ישחקו עם ביטחון אחרי הניצחון מול פורטוגל, יהיה קשה לראות את הגרמנים מפספסים את המקום בשמינית הגמר".

אחרי שסיימו ב-1:1 מפתיע נגד צרפת, ההונגרים עדיין בתמונת העלייה לשמינית הגמר. אמנם רק ניצחון על גרמניה יעניק להם את הכרטיס הנחשק, אך בנבחרת מאמינים שגם הרחק מהמגרש הביתי הם יכולים להביא את היכולות שלהם לידי ביטוי. רולנאד שלאי אמר לקראת המשחק במינכן כי "אנחנו רוצים לנצח ולעלות. יש לנו את האיכות בסגל כדי לעשות את זה". המאמן מרקו רוסי עשוי לערוך שינוי כפוי בהתקפה לאור הפציעה של אדם סאלאי. אם החלוץ הוותיק לא יהיה כשיר, נמניה ניקוליץ' יתפוס את מקומו בחוד לצד שלאי.

אדם סאלאי. בספק לגרמניה | BERNADETT SZABO/AFP via Getty Images

סערה נוספת בהקשר של המשחק מתרחשת דווקא מחוץ למגרש. בשבוע שעבר, הממשלה ההונגרית חוקקה חוק לפיו אסור להפיץ בקרב ילדים מידע הקשור להומוסקסואליות או כזה שמעודד אותו. בגרמניה לא ראו את החקיקה הזו בעין יפה, ובמינכן פנו לאופ"א בבקשה להאיר את אצטדיון אליאנץ ארנה בצבעי הגאווה לפני המשחק כהתנגדות לממשלת הונגריה. הבקשה נענתה בשלילה, כאשר הארגון האירופי טען כי הוא נייטרלי מבחינת דת ופוליטיקה. מאז הסירוב, מספר מועדונים בגרמניה, ביניהם וולפסבורג והרטה ברלין, הודיעו כי הם יאירו את המגרשים שלהם בשעת המשחק כאות הזדהות עם המאבק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי