קרב ענקים: פורטוגל רוצה להימנע מהדחה נגד צרפת ברביעי

חמש שנים אחרי שגברה עליה בגמר, אלופת אירופה עלולה לסיים את דרכה אם תפסיד והונגריה תנצח במשחק המקביל. רונאלדו ישמח לשבור את הנאחס נגד הטריקולור, סנטוס ביקר את שחקניו. גריזמן ודשאן הגנו על בנזמה

(גודל טקסט)

כמעט חמש שנים אחרי שאדר המחליף כבש בהארכה והוליך את פורטוגל לזכייה היסטורית ביורו 2016 על חשבון צרפת – השתיים יפגשו מחר (רביעי) ב-22:00 במשחק מכריע במחזור הסיום של "בית המוות" כששתיהן אכזבו בגדול ביום שבת. הטריקולור הסתפקו בתיקו 1:1 נגד הונגריה בעוד אלופת אירופה המכהנת הוליכה מול גרמניה אך איבדה את הראש ונכנעה 4:2. לצרפת יספיק תיקו כדי לסיים ראשונה אם גרמניה תמעד מול הונגריה. אם הטריקולור יפסידו והונגריה תנצח, המקום השני יוכרע לפי הפרש השערים הכולל. פורטוגל תעפיל אם לא תפסיד ותסיים ראשונה אם היא תנצח וגרמניה לא. אם גם היא וגם גרמניה יפסידו הרי שאלופת אירופה תודח.

במבט על מפגשי העבר הרי שלמעט הגמר ההוא, הטריקולור בדרך כלל מסתדרים מול היריבה. הם הדיחו את פורטוגל בחצאי הגמר ביורו 1984 במשחק לפנתיאון (ניצחון 2:3) וכן ביורו 2000 (ניצחון 1:2) ובחצי גמר מונדיאל 2006. ב-27 משחקים עד היום, צרפת ניצחה ב-19 והפסידה רק שש פעמים. עד לגמר יורו 2016 היו לה עשרה ניצחונות רצופים.

פורטוגל זקוקה לכריסטיאנו רונאלדו. הקפטן שכבש ובישל בהפסד לגרמניה (בסה"כ יש לו שלושה שערים בטורניר הנוכחי), רוצה לשבור את המנחוס שלו נגד צרפת. בגמר היורו הוא הוחלף בשלב מוקדם בשל פציעה ועד היום בשישה משחקים לא מצא את הרשת. הפורטוגלי רחוק שני שערים מהשוואת שיאו של עלי דאי (109 שערים בכדורגל הנבחרות). אחרי שספג ביקורת משחקן העבר דימיטאר המאן, כתב רונאלדו באינסטגרם שלו: "בזמן שאתם מעתיקים את העבר שלי – אני ממציא עתיד חדש".

כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב, שחקני נבחרת גרמניה | Kai Pfaffenbach – Pool/Getty Images

המאמן פרננדו סנטוס יבצע שניים-שלושה שינויים לפי ההערכות. רנאטו סאנצ'ס שעלה מהספסל נמצא בתמונת ההרכב הפעם. המאמן קיבל בשורות טובות כאשר ז'ואאו פליקס שלא נכלל בסגל בגלל פציעה – התאמן ויעמוד לרשותו. סנטוס נשאל על ידי העיתונות הפורטוגלית מה לא עבד במשחק נגד גרמניה ואמר: "איך אתה יכול לשחק משחק כזה ולעשות שתי עבירות בלבד לפני הדקה ה-72?".

ז'ואאו מוטיניו הוותיק שלא נראה בתמונת ההרכב, אמר לקראת המשחק: "המטרה שלנו היא תמיד לנצח, אנחנו סומכים על עצמנו והדרך שלנו ברורה. כל משחק הוא גמר. אנחנו יודעים שצרפת נבחרת חזקה מאוד שתוקפת עם מהירות רבה מקדימה ומתגוננת כיחידה, אנחנו מכירים אותה היטב. אנחנו רוצים לכפות את המשחק שלנו בתקווה שננצח. המחויבות שלנו חשובה מאוד. לא היינו הכי טובים אחרי הניצחון הראשון ואנחנו לא הכי גרועים כעת אבל אנחנו חייבים לתקן את השגיאות שעשינו".

בצרפת בטוחים כי המאמן דידייה דשאן יבצע שלושה שינויים בהרכב. ז'ול קונדה מסביליה יפתח כמגן ימני במקום בנג'מין פבאר, לוקאס הרננדס ישוב לעמדת המגן השמאלי במקום לוקה דין וקורנטין טוליסו יחליף את אדריאן ראביו. החלק הקדמי יישאר על כנו על אף שקארים בנזמה טרם הבקיע מאז הקאמבק שלו לנבחרת ובסך הכל בטורנירי היורו לא מצא את הרשת בשמונה משחקים. (יחד עם יורו 2012 ויורו 2008).

אנטואן גריזמן וקארים בנזמה בהפסקת השתייה | Tibor Illyes – Pool/Getty Images

"על אף שלא כבש, חלוצה של ריאל מדריד נהנה מתמיכה מלאה של המאמן ושל חבריו לקבוצה", נכתב ב"לאקיפ". דשאן אמר על החלוץ: "הדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו מאמינים בו. יש פעמים שחלוצים לא מבקיעים שערים אך ברור שהם נשפטים על כך. קארים נושא בנטל כבד, יש לו אחריות, כמו שהייתה לאוליבייה ז'ירו במונדיאל לפני שלוש שנים".

גם אנטואן גריזמן פרגן: "הוא צריך להבקיע שערים, זה נכון, אך הוא עוזר לנו מאוד בהתקפה. כשהוא יבקיע שער אחד – הברז יתחיל לזרום והמים יתחילו לצאת. עלינו להיות סבלניים. הוא מגיע למצבים". לפני האימון, אגב, נצפה דשאן משוחח עם גריזמן על כר הדשא מספר דקות. גם קיליאן אמבפה עדיין לא מצא את הרשת ביורו אם כי היה שחקן ההתקפה הטוב ביותר של הצרפתים.

חלוץ ברצלונה, שהיה זה שהשווה נגד הונגריה, התייחס גם לכריסטיאנו רונאלדו: "הוא מקור השראה לכולם. זה יוצא דופן מה שהוא עושה בגיל 36. לו ולליאו מסי לא יהיו מקבילים לעולם. יש לנו מזל להיות באותו המגרש כמוהם. כריסטיאנו דומיננטי תמיד, הוא שחקן שלם ומבקיע בימין, בשמאל ובנגיחה. הוא מהווה דוגמא לכולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי