יותר מזל משכל: גרמניה עלתה לשמינית לאחר 2:2 דרמטי מול הונגריה

הנבחרת הצנועה עלתה פעמיים ליתרון מפתיע על חשבון המאנשפט באליאנץ ארנה, עם שערים של סולואי ושאפר, אך למזלו של לב - האברץ וגורצקה העניקו נקודה יקרה שמנעה מבוכה ענקית והבטיחה מפגש מול אנגליה בוומבלי

(גודל טקסט)

כאשר ניתחו את בית המוות של יורו 2020, אף אחד לא לקח את הונגריה בחשבון, אך הנבחרת הצנועה שחילצה נקודה מול צרפת במחזור הקודם, כמעט השיגה את הכרטיס לשמינית הערב (רביעי) על חשבונה של גרמניה באליאנץ ארנה. אולם, בסופו של דבר הניסיון על המגרש דיבר – המאנשאפט הצליחו לסיים ב-2:2 דרמטי במיוחד, אשר העלה אותם למקום השני והבטיח מפגש חם נגד אנגליה בוומבלי.

הפתיחה הייתה שייכת להונגרים שעלו ליתרון מפתיע כבר בדקה ה-11 לאחר הרמה מדויקת של סלאי ונגיחה של סולואי שהותירה את נוייר חסר אונים. הומלס הגיב לאחר 10 דקות עם נגיחה עוצמתית משלו שנעצרה במשקוף וגם גינטר קיבל הזדמנות גדולה להשוות את התוצאה, אך המאנשאפט נותרו בפיגור ובסכנת הדחה ממשית בתום 45 דקות באליאנץ ארנה.

גרמניה מצאה את השוויון רק בדקה ה-66, לאחר שהומלס ניצל שגיאה קשה של גולאשי ובישל להאברץ שנגח מקרוב, אבל ההונגרים החזירו לעצמם את היתרון תוך דקה בלבד – כאשר היה תורו של נוייר לטעות ולשאפר לכבוש את אחד השערים הכי חשובים של הונגריה בדור הנוכחי. גרמניה הלחוצה התחילה לתקוף ללא הרף הצליחה למצוא את השוויון רק בדקה ה-84 מרגלי גורצקה המחליף שמנע מבוכה ענקית והעלה את נבחרתו למקום השני.

גרמניה כאמור סיימה את הבית במקום השני, לאחר התיקו 2:2 של פורטוגל מול צרפת ותתארח בשמינית מול אנגליה החזקה. הונגריה מנגד שעשתה מעל ומעבר והייתה כמעט בכל שלב במשחק בתמונת העלייה, תיאלץ להסתפק במחמאות בלבד לאחר שסיימה במקום הרביעי.

לאון גורצקה, קווין פולאנד, ג'מאל מוסיאלה | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images
שחקני נבחרת הונגריה | Christof Stache – Pool/Getty Images
רולאנד סלאי, מאטס הומלס | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

הונגריה: פטר גולאשי, אטילה סאלאי, וילי אורבן, אנדרה בוטקה, לואיק נגו, אטילה פיולה (נמניה ניקוליץ' 88), אדם נאג'י, אנדראס שאפר, לאסלו קליינהייזלר (גרגו לוברנצ'יץ' 88), רולאנד סלאי, אדם סולואי.

גרמניה: מנואל נוייר, מתיאס גינטר (קווין פולאנד 82), מאטס הומלס, אנטוניו רודיגר, רובין גוסנס (ג'מאל מוסיאלה 82), ג'ושוע קימיך, טוני קרוס, אילקאיי גונדואן (לאון גורצקה 58), לירוי סאנה, קאי האברץ (טימו ורנר 67), סרג' גנאברי (תומאס מולר 67).

אטילה פיולה, סרג' גנאברי | KAI PFAFFENBACH/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 3: קימיך השתלט על כדור בצד ימין ובעט מזווית קשה, גולאשי היה במקום.

דקה 11, הונגריה עלתה ליתרון 0:1! סלאי מצא בהרמה נפלאה את סולואי ששלח נגיחה חזקה והעלה את האורחת ליתרון מפתיע.

דקה 21: כדור קרן גרמני פגש את ראשו של הומלס שנגח למשקוף.

מתיאס גינטר | Harry Langer/DeFodi Images via Getty Images

דקה 22: עוד הזדמנות גדולה לגרמניה, כאשר גנאברי מצא את גינטר שבעט היישר לידיו של גולאשי.

דקה 52: סאנה מסר להאברץ, שבעט למרכז השער. גולאשי קלט ללא קושי.

דקה 59: קליינהייזלר בעט כדור חופשי מצד שמאל, שנעצר על ידי נוייר.

דקה 62: הפעם הגיע תורו של סלאי לבעוט חופשי מצד שמאל, שנעצר בקורה ויצא החוצה.

אדם סולואי מכניע את מנואל נוייר | Markus Gilliar/Getty Images

דקה 66, גרמניה איזנה ל-1:1! גולאשי יצא רע לכדור נייח גרמני, הומלס ניצל זאת עם בישול להאברץ שכבש שער קריטי במיוחד בנגיחה.

דקה 67, הונגריה עלתה ליתרון 1:2! לא ייאמן! מיד אחרי שער השוויון הונגריה תקפה בכל הכוח. הפעם היה תורו של נוייר לצאת בחוסר אחריות ולאפשר לשאפר להחזיר את היתרון לצד האורח.

דקה 81: קרוס החליף מסירות עם גוסנס ופספס את המסגרת עם בעיטה לחיצון.

דקה 84, גרמניה איזנה ל-2:2! מוסיאלה השאיר לוורנר שנבלם, אך גורצקה המחליף ניגש לכדור החוזר ובעט כדור שטוח לפינה הרחוקה שכנראה הבטיח את עלייתה של גרמניה לשמינית.

לאון גורצקה | Markus Gilliar/Getty Images
אנטוניו רודיגר | Markus Gilliar/Getty Images
סרג' גנאברי, אנטוניו רודיגר | UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי