יצאו מרוצות: פורטוגל עלתה אחרי 2:2 מול צרפת, שסיימה בפסגה

בית המוות סיפק משחק נוסף לפנתיאון, הפעם בשחזור גמר 2016. רונאלדו הבקיע פעמיים מהנקודה הלבנה (31,60), בנזמה הפך זמנית עם צמד משלו (45,48) כולל פנדל שנוי במחלוקת. צרפת במקום הראשון, פורטוגל שלישית

(גודל טקסט)

בית המוות של יורו 2020, הלוא הוא בית ו', ננעל הערב (רביעי) בדרמה גדולה בבודפשט בין צרפת לפורטוגל בשחזור של גמר 2016. הטריקולור הגיעו למשחק בידיעה שהם כבר הבטיחו את מקומם בשלב הבא, אך הם ידעו שרק ניצחון יעניק להם באופן סופי את המקום הראשון בבית. מנגד, אלופת אירופה הגיעה להתמודדות כשהיא בסכנת הדחה ממשית, על אף שסומנה ערב הטורניר כאחת הפייבוריטיות ללכת עד הסוף. בתום משחק דרמטי, שלא ספק ייזכר כאחד הגדולים ביותר של הטורניר, שתי הנבחרות נפרדו ב-2:2 מרתק.

אחרי חצי שעה בה כריסטיאנו רונאלדו וקיליאן אמבפה הגיעו למצבים מעניינים, פורטוגל קיבלה את הפנדל הראשון, וממש לא האחרון במשחק. הוגו לוריס ניסה לאגרף את הכדור מבעיטה חופשית של היריבה, אך הוא פגע במקום בדנילו פריירה ובעקבות זאת השופט פסק על בעיטה מ-11 מטרים. כריסטיאנו רונאלדו דייק והכניע את לוריס בדרך ל-0:1. על סף המחצית, הגיע הרגע השנוי במחלוקת של ההתמודדות. בניגוד לדעתם של שחקני נבחרת פורטוגל, השופט קבע שנלסון סמדו הכשיל את קיליאן אמבפה ברחבה ושרק לפנדל. לאחר בדיקה ב-VAR, נקבע כי ההחלטה המקורית של השופט היא הנכונה, וקארים בנזמה ניצל זאת כדי לקבוע 1:1 בירידה להפסקה.

שלוש דקות בלבד מפתיחת המחצית השנייה, פול פוגבה שלח מסירת עומק נפלאה לבנזמה, והחלוץ שרושם קאמבק לנבחרת בטורניר הנוכחי השתלט עליו והשלים צמד נהדר. באותה נקודת זמן, פורטוגל ירדה למקום האחרון וראתה איך היא מסיימת את יורו 2020 בכישלון גדול אחרי שהגיעה אליו עמוסת ציפיות. למזלה, בדקה ה-60 היא קיבלה בעיטה נוספת מ-11 מטרים לאחר נגיעת יד ברחבה של ז'ול קונדה. רונאלדו עמד בלחץ גם הפעם וקבע שוויון בהתמודדות. חצי שעה האחרונה הייתה לחוצה ביותר, ובמהלכה רוי פטריסיו סיפק את אחת מהצלות הטורניר אחרי בעיטה נפלאה של פול פוגבה מחוץ לרחבה.

כריסטיאנו רונאלדו, פול פוגבה | Franck Fife – Pool/Getty Images

בסיומן של 90 דקות דרמטיות והפכפכות, שכללו שינויים רבים במצב הטבלה לאור התוצאות בשני המשחקים, צרפת סיימה את הבית במקום הראשון בעוד פורטוגל עלתה מהמקום השלישי. אלופת העולם תפגוש בשמינית הגמר את שווייץ, בעוד אלופת אירופה תתמודד מול בלגיה במפגש ענק.

הרכבים

פורטוגל: רוי פטריסיו, נלסון סמדו (דיוגו דאלוט 79), רובן דיאש, פפה, רפאל גריירו, דנילו פריירה (ז'ואאו פלהיניה, 46), רנאטו סאנצ'ס (סרג'יו אוליביירה, 87), ז'ואאו מוטיניו (רובן נבס, 73), ברנרדו סילבה (ברונו פרננדש, 73), דיוגו ז'וטה, כריסטיאנו רונאלדו.

צרפת: הוגו לוריס, ז'ול קונדה, פרנסל קימפמבה, רפאל וראן, לוקאס הרננדס (לוקה דין, 46, אדריאן ראביו, 52), אנגולו קאנטה, קורנטין טוליסו (קינגסלי קומאן, 66), פול פוגבה, אנטואן גריזמן (מוסא סיסוקו, 86), קיליאן אמבפה, קארים בנזמה.

דיוגו ז'וטה, ז'ול קונדה | FRANCK FIFE/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 6: ניסיון מעניין ראשון לפורטוגל. רנאטו סאנצ'ס הגביה לרחבה ומצא כריסטיאנו רונאלדו, אך הכוכב לא הצליח להוסיף מספיק עוצמה לנגיחה והוגו לוריס תפס בקלות.

פרסנל קימפמבה | Alex Pantling/Getty Images
קיליאן אמבפה, פפה, נלסון סמדו | BERNADETT SZABO/POOL/AFP via Getty Images

דקה 15: מסירת עומק אדירה של פול פוגבה מצאה את קיליאן אמבפה. השחקן של פריז סן ז'רמן בעט בנגיעה הראשונה אך רוי פטריסיו הדף.

דקה 31: פורטוגל עולה ל-0:1 מהנקודה הלבנה! אחרי כדור חופשי של אלופת אירופה המכהנת, הוגו לוריס ניסה להגיע לכדור אך במקום זאת איגרף את דנילו פריירה שנפגע ונזקק לטיפול. השופט שרק לפנדל ולאחר שהמשחק חודש מהנקודה הלבנה, כריסטיאנו רונאלדו לא היסס ובעט בעוצמה לרשת הצרפתית.

כריסטיאנו רונאלדו חוגג | Tibor Illyes – Pool/Getty Images
כריסטיאנו רונאלדו חוגג | Tibor Illyes – Pool/Getty Images

דקה 45+2: צרפת משווה ל-1:1! הטריקולור קיבלו פנדל לאחר שנלסון סמדו הכשיל את קיליאן אמבפה. שחקני פורטוגל התלוננו וטענו כי השריקה הינה שנויה במחלוקת, אולם בדיקת ה-VAR קבעה כי ההחלטה המקורית הייתה נכונה. קארים בנזמה ניגש לבעיטה והכניע את רוי פטריסיו עם שערו הראשון בטורניר.

קארים בנזמה חוגג | FRANCK FIFE/POOL/AFP via Getty Images

דקה 48: צרפת משלימה מהפך ועולה ל-1:2! בפעם השנייה במשחק, פול פוגבה שלח מסירת עומק נהדרת, כאשר הפעם היא גם תורגמה לשער. קארים בנזמה השתלט על הכדור ובעט לקורה ופנימה.

דקה 60: פורטוגל חוזרת ל-2:2 עם פנדל נוסף! כריסטיאנו רונאלדו ניסה להעביר כדור רוחב בתוך הרחבה, אך ההרמה פגעה בידו של ז'ול קונדה. פנדל נוסף נשרק לטובת האלופה המכהנת, ורונאלדו ניצל אותו כדי להשוות את התוצאה.

כריסטיאנו רונאלדו מבקיע | Alex Pantling/Getty Images

דקה 67: רוי פטריסיו באחת מהצלות הטורניר! פול פוגבה ניער את שחקן ההגנה ושיגר מחוץ לרחבה בעיטה האדירה, אך השוער הגיב נפלא והסיט את הכדור לעמוד. אנטואן גריזמן השתלט על הריבאונד, אך פטריסיו הדף גם את הבעיטה שלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי