ווינאלדום מאיים: "אם יהיו קריאות פוגעניות, ייתכן שנרד מהמגרש"

ג'ורג'יניו ווינאלדום | PETER DEJONG/POOL/AFP via Getty Images)

קפטן הולנד חשף כי בשמינית גמר היורו נגד צ'כיה, הוא יעשה חווה למען קהילת הלהט"ב והוסיף שאם יישמעו קריאות הומופוביות מצד הקהל בבודפשט, הכתומים ישקלו לנקוט בצעד חמור: "אופ"א צריכה להגן על השחקנים"

(גודל טקסט)

במקביל לאירוח בבודפשט של מספר משחקים ביורו 2020, הממשלה ההונגרית חוקקה חוק המונע מצעירים במדינה להיחשף לתכנים הקשורים בהומוסקסואליות בפרט ובקהילת הלהט"ב בפרט. החוק עורר זעם ברחבי העולם, והפרשה לא פסחה גם על אליפות אירופה. קפטן נבחרת גרמניה, מנואל נוייר, עלה למשחק נגד פורטוגל כשסרט הקפטן שלו בצבעי הגאווה, ואופ"א פתחה בחקירה בחשד שמדובר בסימן פוליטי. במקביל, אוהדי נבחרת הונגריה בקריאות גזעניות והומופוביות במהלך משחקי הנבחרת המקומית נגד פורטוגל וצרפת וחקירה נפתחה גם נגדם. לקראת המשחק בין גרמניה להונגריה, במינכן דרשו להאיר את האליאנץ ארנה בצבעי הגאווה, אך נתקלו בסירוב מצידה של אופ"א.

המשחק הבא שייערך בטורניר הוא שמינית הגמר בין הולנד לצ'כיה שיתקיים ביום ראשון הקרוב, וכוכב האורנג', ג'ורג'יניו ווינאלדום, חשף כי יענוד סרט קפטן עליו יהיה רשום "אהבה אחת". הקשר שכבש עד כה שלושה שערים באליפות התייחס לסערה המתחוללת סביב החוק ולצעד שהוא מתכוון לנקוט בהקשר של סרט הקפטן: "זה לא רק נגד הונגריה. סרט הקפטן מאוד משמועתי כי אנחנו עומדים למען השוני והמגוון. משמעות של 'אהבה אחת' היא שכולם חלק מזה וכולם צריכים להיות מי שהם. כשחקנים, יש לנו במה לעשות כל דבר כדי לעזור".

השחקן שעבר בקיץ הנוכחי מליברפול לפריז סן ז'רמן הזהיר כי הוא יהיה מוכן לרדת מהמגרש יחד עם נבחרתו במקרה שקריאות פוגעניות יישמעו מכיוון הקהל בבודפשט: "אופ"א צריכה להיות שם כדי להגן על השחקנים ולקבל החלטה. זה לא צריך להיות תלוי בשחקנים, שהרבה פעמים נענשים על כך שהם מגנים על עצמם. אופ"א צריכה לקחת תפקיד מוביל ולהגיד שאם זה יקרה, אז המשחק ייפסק".

ממפיס דפאי, ג'ורג'יניו ווינאלדום | Eric Verhoeven/Soccrates/Getty Images

לאחר מכן, ווינאלדום הוסיף כי הוא בעצמו לא בטוח כיצד הוא יגיב אם תקרה סיטואציה שכזו: "אף פעם לא חוויתי דבר כזה ואני גם מקווה שלא אחווה. בהתחלה חשבתי שארד מהמגרש, אבל עכשיו אולי לא מכיוון שהמגדפים יחשבו שהם יקללו ואנחנו פשוט נרד מהמגרש. זה יכול לקרות, אבל קודם כל אדבר על כך עם שאר השחקנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי