מרטינס: "פורטוגל יודעת לנצח משחקים גדולים". קורטואה נערך לרונאלדו

בלגיה תקווה להדיח בראשון את האלופה המכהנת ולהעפיל לרבע גמר היורו. המאמן: "לא נשתנה, אנחנו נבחרת דינמית שבנויה על התקפה". אלדרווירלד ו-ורטונחן ישובו ל-11. השוער: "אני יודע לאן כל אחד עומד לבעוט"

(גודל טקסט)

נבחרת בלגיה היא אחת משלוש נבחרות שסיימה את שלב הבתים עם מאזן מושלם. מחר (ראשון ב-22:00), בפני הנבחרת של רוברטו מרטינס יעמוד רף גבוה במיוחד כשבשלב שמינית גמר יורו 2020 תפגוש את אלופת אירופה המכהנת הלא היא פורטוגל. זו תהיה אולי מההזדמנויות האחרונות של 'דור הזהב' לזכות בתואר. בשורות הנבחרת מסתמנים מספר שינויים כמו חזרתם להרכב של יאן ורטונחן (הופעתו ה-130) וכן טובי אלדרווירלד שנחו במהלך הניצחון 0:2 על פינלנד.

טיבו קורטואה, שספג שער בודד עד עתה, יהיה אחד השחקנים החשובים בנבחרת במאבק מול כריסטיאנו רונאלדו. שוער ריאל מדריד סיפר על ההכנות לקראת דו קרב פנדלים אפשרי ובכלל: "יש לי רשימה של אנליסטים עם 10 או 15 בעיטות הפנדל האחרונות שהשחקנים לקחו. לפני המשחק אני יודע לאן כל אחד עומד לבעוט. בכל מקרה, יש לנו תוכנית לעצור את פורטוגל כנבחרת ולא את רונאלדו עצמו".

על המשחק: "יהיה משחק נהדר, שתי הנבחרות יכולות להגיע רחוק מאוד וחבל שהן נפגשות מאוד מוקדם. אנחנו נהיה מוכנים וגם הם. סרחיו ראמוס סיפר לי שלנצח עם המדינה שלך זה הדבר הכי טוב שיש בקריירה. כמובן שיש לנו את הדרך הכי קשה, אבל אנחנו הולכים על זה. צברנו ניסיון בשנים האחרונות". נזכיר כי בטורניר הגדול האחרון הנבחרת סיימה את דרכה בחצי גמר המונדיאל נגד צרפת. על החום בסביליה אמר: "היה לנו חם מאוד בסנט פטרסבורג, כך שהתנאים יהיו דומים".

רוברטו מרטינס, תיירי הנרי | LAURIE DIEFFEMBACQ/Belga/AFP via Getty Images

על רונאלדו מלך שערי היורו: "תמיד מיוחד לשחק נגדו, הוא השחקן הכי טוב בעולם. אני צופה בסרטונים רבים שלון ומתכונן למשחק נגדו – איך הוא בועט, איך הוא מסתובב. זו העבודה שלי. אני חושב שהוא אותו השחקן מהימים בהם הייתי שוער אתלטיקו מדריד והתמודדתי איתו".

מי שמשתפר אך עדיין לא במיטבו הוא אדן הזאר. במהלך מחזור הסיום של שלב הבתים הוא פתח בהרכב לראשונה בטורניר והשלים משחק מלא – מה שלא קרה במדי הקבוצה או הנבחרת מאז נובמבר 2019. קורטואה הגן על חברו: "אני רואה אותו באימונים והוא קרוב מאוד לרמה הטובה ביותר שלו. החודשים האחרונים במדריד לא היו קלים עבורו, הוא סבל מפציעות אבל הוא חזק נפשית. הוא צריך להעלות את הקצב ולשחק עוד דקות".

המאמן מרטינס אמר: "אנחנו לא נשנה את מי שאנחנו. אנחנו נבחרת דינמית שבנויה על התקפה. נצטרך להיות סבלניים ולשלוט במשחק. אנחנו ערוכים לכל תרחיש", אמר. מרטינס נשאל האם סימון מיונולה יחליף את קורטואה לאור המומחיות שלו בפנדלים ואמר: "לא, בכלל לא, מעולם לא האמנתי השינוי מהסוג הזה. חייבים לתת לשוערים המשכיות".

אדן הזאר, קווין דה בריינה, שחקני נבחרת בלגיה | BRUNO FAHY/BELGA/AFP via Getty Images

לגבי ההרכב הוא לא הסכים לספק הצהרות. "קווין דה בריינה נמצא במצב גופני מושלם ואני יכול לומר את אותו הדבר את אקסל ויטסל והזאר. נקבל החלטה בקרוב". לסיום אמר על פורטוגל: "מדוע הם זכו ביורו ובליגת האומות? כי יש להם מנטליות מדהימה והם יודעים לנצח משחקים גדולים. אבל אנחנו מגיעים עם ביטחון, ניצחנו הרבה בשנים האחרונות, זה לא מקרי". לבלגיה 12 משחקים רצופים ללא הפסד. מחר זה המבחן שלה, נגד הנבחרת אותה לא ניצחה בחמשת המשחקים האחרונים ולמעשה מאז 1989.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי