חיבוק חזק מאריקסן וציפיות להגיע לוומבלי: דנמרק באופוריה

מאמן הנבחרת עד לפני שנה מאמין ששחקניו לשעבר יגיעו לחצי הגמר, שמייכל סיפר על המפגש החם עם הכוכב שהתמוטט והגיע לבקר ואפילו הפצועים יחזרו בזמן: הסקנדינבים לא מתכוונים לעצור ברבע הגמר בבאקו

(גודל טקסט)

לא מעט שחקנים דנים לאורך השנים כיכבו באייאקס ההולנדית והכירו מקרוב את אמסטרדם ארנה, כיום "יוהאן קרויף ארנה". אתמול (שבת) זה בהחלט עזר לדנים, שהביסו 0:4 את וויילס בתצוגת תכלית בדרך לרבע גמר יורו 2020, שם תמתין להם המנצחת הערב בין צ'כיה להולנד.

קספר דולברג, שפתח בהרכב רק לאור פציעה קלה ממנה סבל יוסוף פולסן וניצל את המעמד כדי לכבוש צמד ולסיים כגיבור המשחק, הוא אחד מאותם דנים שעברו באייאקס במרוצת השנים והוא כמובן סיפר על כך שהרגיש בבית, אבל יואקים מיילה נדהם מהאווירה: "זה משוגע לגמרי מה שהיה באמסטרדם, תראו לאיזו תמיכה זכינו. נהיה לנו ביטחון כל כך גדול בעצמנו במהלך המשחק, שזה משהו שנצטרך לקחת אותו איתנו להמשך. אנחנו מתמקדים בעצמנו ולא משנה לנו את מי נקבל ברבע הגמר".

אגה הריידה, המאמן שהעלה את דנמרק ליורו 2020 ולמעשה הוחלף בקספר יולמאנד מכיוון שחוזהו הסתיים ואליפות אירופה נדחתה בשנה, אף משוכנע שלשחקניו לשעבר יש סיכוי לזכות ביורו: "תמיד אמרתי שלנבחרת הזו יש סיכוי להגיע לוומבלי ואני באמת חושב שדנמרק לפחות תגיע לחצי הגמר, המסע לא יסתיים בבאקו. אני מאמין בנבחרת הזו וכרגע הדברים נראים מאוד מבטיחים עבור הכדורגל הדני".

יולמאנד, המאמן הנוכחי כאמור, אישר לאחר המשחק שהוא צופה שלרבע הגמר כבר ישובו פולסן ודניאל ואס שאתמול לא היו בסגל: "ואס היה חולה מעט והרגיש רע עד יום שישי, אז הוא לא יצא איתנו למשחק. יוסוף סבל מבעיה, אבל אני מאמין ששניהם יהיו איתנו", אמר המאמן שבאותה הזדמנות גם החמיא לדולברג שבשל כך פתח בהרכב: "זה כנראה נכתב בשמש, בירח ובכוכבים. ככה זה צריך היה לקרות".

קספר דולברג חוגג | OLAF KRAAK/POOL/AFP via Getty Images

לא נשכח גם את כריסטיאן אריקסן, השחקן שכידוע התמוטט במחזור פתיחת היורו בו דנמרק הפסידה לפינלנד והשוער קספר שמייכל סיפר כי לאחרונה הוא הגיע למתחם האימונים ופגש את חבריו: "לראות אותו מחייך ושהוא בסדר היה עבורנו מאוד חשוב, זה איפשר לנו להשתחרר מהלחץ ולהתמקד במשחק – כמו שבטח גם ראיתם, לא נראינו נבחרת לחוצה ושיחקנו כדורגל פתוח ומשוחרר. היו שחקנים שחיבקו אותו כל כך חזק…הביקור שלו בהחלט עזר לנו למחוק מהראש את התמונות האחרונות שזכרנו ממנו שוכב על הדשא, אני גאה בכולם".

מרטין בריית'ווייט, שבשניות הסיום נעץ את המסמר הרביעי והאחרון ברשת של וויילס בשער שנבדק זמן ממושך על ידי שופטי המסך לאור הנפת דגל לנבדל, סיכם: "לא חשבתי שהיה נבדל וככל שבדיקת ה-VAR התארכה התחלתי לחשוב שהשער יאושר. אנחנו ויקינים ואנחנו כאן כדי לכבוש, עכשיו אנחנו מקווים לעשות זאת גם בבאקו", אמר חלוץ ברצלונה והוסיף, "אני לא מופתע מאיתנו בכלל. עברנו הרבה מאוד דברים בדרך וזה לחלוטין הישג קבוצתי".

בייל ונבחרת וויילס במחווה לדנמרק | KOEN VAN WEEL/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי