שבע השנים הרעות: הולנד הודחה בשמינית הגמר אחרי 2:0 מול צ'כיה

הכתומים נראו נהדר בשלב הבתים של יורו 2020 בטורניר הגדול הראשון שלהם מאז 2014, אך הנוקאאוט התברר כסיפור אחר. דה ליכט הורחק (55), הצ'כים ניצלו את היתרון המספרי וניצחו בזכות שערים של הולש (68) ושיק (80)

(גודל טקסט)

אחד הסיפורים הגדולים של יורו 2020 היה החזרה של נבחרת הולנד לטורניר גדול לראשונה מאז 2014. הכתומים חיכו שבע שנים לרגע בו הם יוכלו להיות חלק מחגיגת הכדורגל, ולאחר שלב בתים בו השיגו תשע נקודות, המסע היה נראה מבטיח ביותר, בטח לאור ההגרלה היחסית קלה בדרך לחצי הגמר. עם זאת, הנוקאאוט התברר כסיפור אחר, והאורנג' סיימו את דרכם בטורניר כבר בשלב שמינית הגמר אחרי שנכנעו 2:0 לצ'כיה.

שתי הקבוצות גיששו בחצי השעה הראשונה באצטדיון בבודפשט. דנזל דומפריס ניסה לעבור את תומאש ואצ'ליק, אך השוער המנוסה עצר אותו. מנגד, נגיחה של תומאס סוצ'ק כמעט ומצאה את המסגרת, בעוד פטריק שיק בעט מחוץ לרחבה וראה את מארטן סטקלנבורח הוותיק תופס את הכדור. בדקה ה-38 מתייס דה ליכט סיפק רגע הגנתי נהדר כאשר תיקול מדויק שלו מנע מברק למצוא את המסגרת.

עשר דקות לתוך המחצית השנייה, בלם יובנטוס הפך לגיבור הטראגי של המשחק. ההולנדי ניסה לעצור את שיק מלהגיע למצב של אחד על אחד, אך הוא עצר את הכדור בידו ולא הותיר לשופט ברירה אלא להרחיק אותו בכרטיס אדום ישיר. בדקה ה-64, שער היתרון הצ'כי החל לרחף באוויר, כאשר בעיטה של קדז'אבק נעצרה אצל דאמפריס. כעבור ארבע דקות, היתרון הצ'כי אכן הגיע. הגבהת כדור חופשי לרחבה מצאה את ראשו של תומאש קאלאס. הנגיחה של הבלם התבררה כמסירת רוחב נהדרת, אותה ניצל תומאש הולש כדי לנגוח בעצמו לרשת של סטקלנבורח ולקבוע 0:1.

שחקני נבחרת צ'כיה חוגגים | Alex Pantling/Getty Images

בדקה ה-80, הצ'כים שברו את ההולנדים באופן סופי. הולש, שהתברר כגיבור המחצית השנייה עבור המאמן יארוסלב שילהאבי, חטף את הכדור ופרץ בסערה לרחבה. משם, הוא לא התקשה למצוא את שיק, והחלוץ קבע 0:2 כשכבש את שערו הרביעי בטורניר. כאמור, לנבחרת של פרנק דה בור כבר לא נותרו הכוחות כדי לרשום קאמבק בדקות הסיום. על אף שסומנו כמועמדים ללכת עד הסוף בזכות ההגרלה היחסית קלה בנוקאאוט, ההולנדים נפרדים מהטורניר כבר בשמינית הגמר. צ'כיה, לעומת זאת, מעפילה לרבע הגמר לראשונה מאז 2012 והיא תפגוש את דנמרק בבאקו לקרב על המקום בארבע האחרונות.

הרכבים

הולנד: מארטן סטקלנבורח, דנזל דומפריס, מתייס דה ליכט, סטפן דה פריי, דיילי בלינד (יוריין טימבר, 81), פטריק ואן אנהולט (סטיבן ברחהאוס, 81), מארטן דה רון (ואוט וחהורסט, 73), ג'ורג'יניו ווינאלדום, פרנקי דה יונג, ממפיס דפאיי דוניל מאלן (קווינסי פרומס, 57).

צ'כיה: תומאש ואצ'ליק, ולדימיר צופאל, אונדז'יי צ'לוסטקה, תומאש קאלאס, פאבל קדז'אבק, תומאס סוצ'ק, תומאש הולש (אלכס קראל, 85), אנטונין ברק (מיכל סאדילק, 90), לוקאס מאסופוסט (יאקוב יאנקטו, 79), פטר שבצ'יק (אדם הלוז'ק, 85), פטריק שיק (מיכאל קרמנצ'יק, 90).

מהלך המשחק

דקה 13: דומפריס פרץ לרחבה ואף עבר את ואצ'ליק השוער, אך כאשר ניסה לבעוט לשער מזווית קשה הוא נעצר אצל קאלאס.

תומאס סוצ'ק, סטפן דה פריי | ATTILA KISBENEDEK/POOL/AFP via Getty Images
דוניל מאלן, אונדז'יי צ'לוסטקה | Tibor Illyes – Pool/Getty Images

דקה 22: הגבהה נהדרת של שבצ'יק לרחבה מצאה את סוצ'ק, אך הנגיחה של קשר ווסטהאם הייתה רחוקה מלמצוא את המסגרת.

דקה 28: שיק פינה לעצמו שטח מחוץ לרחבה ובעט, אך סטקלנבורח הגיב מצוין ותפס את הכדור.

ממפיס דפאי, תומאש קאלאס | Alex Pantling/Getty Images

דקה 38: החמצה גדולה לצ'כיה. מאסופוסט סידר לברק מצב נהדר בתוך הרחבה. ברק בעט בממרחק קצר אך דה ליכט התערב עם תיקול נהדר והכדור יצא לקרן.

דקה 51: מאלן חדר את ההגנה הצ'כית עם סלאלום נהדר והגיע למצב של אחד על אחד נגד ואצ'ליק. החלוץ ההולנדי ניסה לעבור את השוער, אך ואצ'ליק קרא את התנועה שלו ותפס את הכדור.

פרנקי דה יונג, תומאס סוצ'ק | DARKO BANDIC/POOL/AFP via Getty Images

דקה 55: הולנד נשארת בעשרה שחקנים! דה ליכט ניסה למנוע משיק להגיע למצב הבקעה ישיר מול סטקלנבורח אך הוא השתמש בידו. לאחר בדיקה ב-VAR, השופט סרגיי קראסב החליט להרחיק את הבלם וההולנדים נשארו בעשרה שחקנים.

מתייס דה ליכט עוזב את המגרש לאחר שהורחק | BERNADETT SZABO/POOL/AFP via Getty Images

דקה 64: הגבהה צ'כית מהאגף הימני חצתה את כל השחקנים ברחבה והגיעה לקדז'אבק. המגן בעט ונדמה שהכדור היה בדרך לרשת, אך דומפריס הגיב נהדר והסיט את הכדור.

דקה 68: צ'כיה עולה ל-0:1 על הולנד! הצ'כים קיבלו כדור חופשי, וקאלאס היה הראשון שהגיע להגבהה. הנגיחה של הבלם התבררה כבישול כאשר הולש נגח לרשת של סטקלנבורח וסידר לנבחרתו יתרון מפתיע.

תומאש הולש חוגג | Alex Pantling/Getty Images

דקה 78: בעיטה מסובבת של מאסופוסט הייתה נראית בדרך לחיבורים, אך היא לא הייתה עוצמתית מספיק וסטקלנבורח לא התקשה לתפוס את הכדור.

דקה 80: צ'כיה מכפילה ל-0:2! 12 דקות אחרי שהבקיע, הולש הוסיף גם בישול נהדר. הקשר חטף את הכדור במרכז המגרש ופרץ לרחבה. לאחר מכן הוא השאיר את הכדור לשיק במסירה מצוינת, והחלוץ גלגל בקלילות לרשת ההולנדית.

פטריק שיק חוגג | Alex Pantling/Getty Images
פטריק שיק, שחקני נבחרת צ'כיה חוגגים | Alex Pantling/Getty Images
שחקני נבחרת הולנד מאוכזבים | LASZLO BALOGH/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי