דה ליכט לקח אחריות על ההדחה, הולנד שחזרה את ההיסטוריה

הבלם דמע לאחר שהורחק נגד צ'כיה וסיפר בסיום: "זה כואב, הודחנו בגלל מה שעשיתי. שלטנו במשחק עד הרגע הזה". האורנג' ספגו אדום רביעי בתולדותיהם ביורו, כולם נגד אותה יריבה. דה בור: "שיחקנו לידיים שלהם"

(גודל טקסט)

יורו 2020 נפתח בצורה פנטסטית עבור נבחרת הולנד, שניצחה בכל שלושת המשחקים שלה במהלך שלב הבתים והגיעה לשלב ה"נוק-אאוט" כפייבוריטית ברורה נגד צ'כיה. הערב (ראשון) הכל התפוצץ לכתומים בפנים עם הפסד 2:0 לצ'כים והדחה מבישה עבורם בשלב שמינית הגמר.

למעשה, זוהי אחת ההדחות הקשות ביותר של בתולדות הנבחרת ההולנדית, שחוותה בעבר לא מעט רגעים של כאב. לפי הנתונים הרשמיים, זו הפעם הראשונה מאז שהתחילו לנתח משחקים במסגרת אליפות אירופה או המונדיאל בה הולנד הולכת הביתה לאחר משחק בו היא לא בעטה פעם אחת למסגרת.

אם זה לא מספיק, הקבוצה של פרנק דה בור התפרקה לגמרי במהלך המחצית השנייה, לאחר שהבלם מתייס דה ליט ספג כרטיס אדום ישיר. עשרות אלפי האוהדים ההולנדים שמילאו את היציעים בבודפשט פשוט לא ראו את אותה נבחרת שהלהיבה כל כך בשלב המוקדם ואף מנגד ראו את צ'כיה מנצלת את היתרון המספרי כדי לנעוץ שני שערים כואבים ולשלוח את האורנג' חזרה לביתם. עבור האוהדים הוותיקים, האדום של דה ליכט לא היה מחזה חדש. לפני כן, הולנד ספגה שלושה כרטיסים אדומים בתולדות היורו, כולם נגד צ'כיה (או צ'כוסלובקיה).

דה ליכט יורד מהמגרש לאחר ההרחקה. רגע המפנה במשחק | BERNADETT SZABO/POOL/AFP via Getty Images

לאחר שריקת הסיום, דה ליכט המאוכזב הגיע לעמדת הראיונות וסיפר: "זה כואב לי מאוד. הפסדנו בגללי ובגלל מה שעשיתי. המשחק כבר היה בשליטה שלנו לדעתי, אבל ברור שהכרטיס האדום שינה את הכל". המאמן דה בור הוסיף: "היינו טובים יותר עד ההרחקה. משחקים כאלה מוכרעים ברגעים בודדים ולנו היה כזה כשמאלן הגיע מול השער. הדבר הכי גרוע שיכול היה לקרות עבורנו זה הכרטיס האדום, שיחקנו לידיים של צ'כיה ככה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי