"עברנו כל מצב אפשרי": ספרד חוגגת משחק היסטורי ומאוהבת במוראטה

לאחר ה-3:5 על קרואטיה, בתקשורת פרגנו לחלוץ ("תערוכה לסתימת פיות") שאמר: "צריך לסבול כדי לחוות רגעים כאלה". לואיס אנריקה החמיא ושיבח גם את השוער ששגה בענק: "הוא נתן שיעור לכולנו". וגם: השיחה של דה חאה

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד העפילה לרבע גמר של טורניר גדול לראשונה מאז 2012, עידן ההצלחות, כשניצחה אתמול (שני) 3:5 את קרואטיה במשחק משוגע בשמינית גמר היורו. דווקא ספרד הייתה זו שהשוותה את ההישג של ברזיל מ-1958, כשכבשה שתי חמישיות ברציפות בטורניר גדול. לאט לאט הנבחרת צוברת ביטחון ומשתיקה את הביקורת. במהלך של השער הראשון, לדוגמא, לא פחות מעשרה שחקנים נגעו בכדור. היריבה הבאה תהיה נבחרת שווייץ וכמובן שאסור לזלזל בה לאחר שהדיחה את צרפת, אך ב"לה רוחה" כבר מפנטזים על מקום בחצי הגמר.

לואיס אנריקה נשאל האם זה המשחק הכי אינטנסיבי ומרגש שחווה וענה: "זה המשחק הכי טוב ביורו, צריך למחוא כפיים לשתי הנבחרות. אני שמח על היכולת של הנבחרת להגיב ולהתגבר על הקשיים". כשנשאל על הטעות של אונאי סימון, ענה: "כדורגל הוא משחק של טעויות. אונאי לימד את כולנו לקח גדול בגישה שלו אחר הטעות. דיברתי איתו במחצית, הוא התעשת".

על כך שספרד הפכה לנבחרת עם ההתקפה הטובה ביותר בטורניר והאם השער ירגיע את אלברו מוראטה: "מוראטה הראה שיש מעטים שמסוגלים לעשות את מה שהוא עושה. בעבודת ההגנה, בפיזיות, הוא עושה הכל, הגישה שלו ראויה לשבחים. היינו עדיפים על קרואטיה מההתחלה אך ספגנו שער. אני רוצה לראות את מוראטה בדיוק כפי שהוא". כשנשאל מה צריך לתקן, ענה: "הטעות הכי גדולה שלנו הייתה לחשוב שזה גמור אחרי שהובלנו 1:3. אנחנו אסירי תודה לאוהדים, היה תענוג לראות חולצות אדומים ביציעים".

מוראטה, שרשם ציון דרך ענק וכבש את ה-3:4 הקריטי בדקה ה-100 – היה מאושר מאוד בסיום: "הראינו שאנחנו נבחרת נהדרת. ספגנו מכות אבל זה היה שווה את זה. הנבחרת הזו תמיד נותנת הכל ונלחמת. נכון שעברו עליי ימים קשים אבל רוב ספרד איתי. השער הוא בשביל אשתי, הילדים שלי וכל מי שתומך בי. צריך לסבול כדי לחוות רגעים כאלה". כשנשאל על מצבו הפיזי ענה: "אני ממש מת, מצפה להגיע לחדר ההלבשה ולקחת קרח. זה היה משחק קשה מאוד ועכשיו עלינו להתאושש".

אלברו מוראטה | JONATHAN NACKSTRAND/POOL/AFP via Getty Image

לאור הדרמה שהתפתחה, אירוע גדול שקרה בדקה ה-19 כבר נשכח. השוער אונאי סימון ביצע טעות קשה כשלא הצליח להשתלט על מסירה פשוטה של פדרי מה שהפך לשער עצמי של קשר ברצלונה. "מה זה היה, נקווה מאוד שנוכל למחוק את התמונות האלה ממוזיאון הסיוטים האלה", נכתב בספרד באותו הזמן. סימון, אגב, ביצע שש טעויות גדולות שעלו בשערים העונה במדי אתלטיק בילבאו – יותר מכל שוער אחר בחמש הליגות הבכירות באירופה. מיד לאחר השער השוער השני, דויד דה חאה, לקח אותו הצידה, שוחח איתו וניחם אותו.

"בלתי נשכח, עברנו את כל מצבי הנפש האפשריים והלב פועם חזק אחרי משחק כזה", נכתב בשער "מארקה". "ספרד הזו ממש מגניבה. היא מתחברת ואחרי משחק היסטורי לחלוטין היא מתקרבת לגן עדן. המשחק הזה יישאר בספרדים". "ספרד ברבע הגמר אחרי משחק הירואי. סימון ביצע שגיאה מביכה אבל ענה עם שתי הצלות מדהימות, פארטידזו (משחק גדול) למוראטה", נכתב בשער "אס". "ספרד הזו היא טירוף מבורך", נכתב בידיעה אחרת. "השערים של מוראטה ומיקל אויארסבאל בהארכה מאפשרים לנבחרת להתאושש מהשגיאה של סימון וכן מבזבוז יתרון ה-3:1".

כותרות העיתונים בספרד | צילום מסך: "מארקה" ו"אס"

ובחזרה למוראטה. "אני אוהב שמוראטה משתיק את שונאיו", פירגן חלוץ העבר והפרשן בהווה, גארי ליניקר. גם בתקשורת התלהבו. "מוראטה – תערוכה לסתימת פיות והצגה בבתי ספר לכדורגל. החלוץ החזיר בגדול למאמן שתמיד האמין בו", כתב העיתונאי חוסה פליקס דיאס. "הוא היה במוקד מאז ההכנה ליורו, כבר במשחק הידידות נגד פורטוגל. התייחסו אליו בצורה לא הוגנת אך הוא התגבר על רגעים עדינים מאוד. הוא יכול להיות גאה במה שעשה נגד קרואטיה. האוהדים יזכרו את השער אך זה לא רק זה. הוא לא הפסיק לרוץ, יצר מצבים והיה מעויל מאוד. ככה זו ספרד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי