שווייץ באופוריה אחרי ההעפלה לרבע הגמר, ספרוביץ': "היום המאושר בחיי"

בנבחרת עדיין לא נרגעו מהניצחון על צרפת. החלוץ שכבש צמד: "הראיתי שאני יודע לנצל מצבים". גברנוביץ' שהשווה: "גאה שכבשתי שער כה חשוב עבור המדינה". פטקוביץ' איבד את קולו: "משחק מרגש מדי. זה לא נורמלי"

(גודל טקסט)

נבחרת שווייץ לא תישכח לעולם את הלילה הזה. אתמול (שני) הנבחרת של ולדימיר פטקוביץ' פיגרה 3:1 עד לדקה ה-81 אך השוותה ל-3:3 והדיחה את צרפת לאחר דו-קרב פנדלים מהנקודה הלבנה. כל חמשת הבועטים עמדו בלחץ והביאו לניצחון ראשון לשווייץ בדו-קרב מהנקודה הלבנה אחרי שלושה הפסדים. כמו כן, לאחר שלוש הדחות רצופות ברציפות בשמינית הגמר בטורניר גדול – שווייץ תהיה ברבע הגמר, לראשונה מאז 1954. על הדרך, שווייץ "נקמה" בצרפת על התבוסה 5:2 בשלב הבתים במונדיאל 2016.

האריס ספרוביץ' שכבש צמד שערים בנגיחות, היה הגיבור. הוא העפיל למקום השמיני בטבלת כובשי השערים בתולדות הנבחרת בכל הזמנים ויש לו כבר שלושה שערים ביורו. לאחר המשחק אמר ספרוביץ': "לפעמים לא הבקעתי אבל הראיתי הערב שאני יודע לנצל מצבים. זה היה הלילה המאושר ביותר בחיים שלי. כולנו נלחמנו, עשינו היסטוריה, הצלחנו לעשות את זה. אנחנו שמחים, נחגוג קצת אבל נתעשת, נגיע מוכנים למשחק הבא".

מריו גברנוביץ' היה זה שהשווה את התוצאה בדקה ה-90 אחרי שביצע הטעייה נהדרת על חשבון פרנסל קימפמבה ובעט כדור שטוח לפינה. "אני גאה שהבקעתי שער כל כך חשוב עבור המדינה שלי", אמר לאחר המשחק. שרדאן שאקירי כתב באינסטגרם בפשטות: "זו נבחרת". השוער יאן זומר שהדף את הפנדל של קיליאן אמבפה, העלה סטורי וכתב: "גאווה".

האריס ספרוביץ' | JUSTIN SETTERFIELD/POOL/AFP via Getty Images

מאמן הנבחרת, פטקוביץ', יצא מגדרו: "זה היה משחק אמוציונלי ומרגש. אולי יותר מדי מרגש. אף נבחרת נורמלית לא הייתה חוזרת מפיגור 3:1 נגד אלופת העולם, אבל היינו כל כך מחוברים ועשינו עבודה קבוצתית נהדרת, אין לי מילים כדי לתאר את זה. הצלחנו לכפות את המשחק שלנו ולא ויתרנו לרגע. היינו חזקים מאוד במרכז המגרש".

על ההארכה אמר: "כבר לא יכולתי לדבר, לא היה לי קול. השחקנים ידעו מה עליהם לעשות. "אני אבקש מהנבחרת שלי בדיוק את אותו הדבר. הראינו שיש לנו את הכוח והרצון והיכולת להמשיך הלאה בטורניר", הוסיף כשנשאל על רבע הגמר נגד ספרד ביום שישי. נזכיר כי שווייץ כבר הדהימה את "לה רוחה" עם ניצחון 0:1 במחזור הפתיחה של מונדיאל 2010.

ברחבי העולם התמוגגו מהמשחק המשוגע הזה: "הסיום המדהים ביותר ליום המשחקים המטורף ביותר", סיכמו ב-"Sports Illustrated". "שווייץ הייתה מכונה משומנת לחלוטין. ספרוביץ' היה כמו שטן עבורנו", נכתב ב"לאקיפ" הצרפתי בתסכול גדול. ב"מארקה" הספרדי התייחסו דווקא לקהל והתייחסו לתמונה ויראלית של אוהד שווייץ שנראה דומע בפיגור 3:2 לקראת הדקה ה-90 ולאחר ה-3:3 יצא מגדרו. "המשחק הזה מצא ביציעים את הסיכום הטוב ביותר של הכדורגל – מהייאוש הגדול ביותר לטירוף הגדול ביותר תוך דקה בלבד. המצלמות תפסו אותו מוריד את החולצה ושואג את ה-3:3 כל הלב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי