סערה בממלכה: אנגליה ברבע הגמר אחרי 0:2 על גרמניה

זה לא היה פשוט, אך סטרלינג הלוהט (75) וקיין (86) שלחו את נבחרת שלושת האריות לשמונה האחרונות וגרמו למדינה שלמה לפנטז על זכייה ראשונה ביורו. מהצד השני, המנשאפט מסיימים עוד טורניר מאכזב, לב נפרד בטעם רע

(גודל טקסט)

יורו 2020 ממשיך להסתמן כאחד מאליפויות אירופה הגדולות בהיסטוריה. נבחרות אנגליה וגרמניה נפגשו הערב (שלישי) בוומבלי למפגש ענק בעל יריבות היסטורית, ממנו נבחרת שלושת האריות יצאה עם ידה על העליונה בזכות 0:2 ענק על היריבה המרה. האם אנחנו בדרך למסע קסום של אחת הנבחרות המושמצות בעולם?

לפני פתיחת הטורניר, לא מעט אנשים סימנו את נבחרת אנגליה כאחת הפייבוריטיות הגדולות להניף את התואר היוקרתי ב-11 ביולי על אדמת לונדון. עם סגל עטור כוכבים, חלקם צעירים וחלקם מעט יותר ותיקים, גארת' סאות'גייט קיבל לידיו הזדמנות פז להביא לנבחרתו גביע ראשון מאז מונדיאל 1966. למרות זאת, שלב בתים פושר הנמיך מעט את הציפיות, והעובדה שכבשו שני שערים בלבד בשלושה משחקים העלתה הרבה סימני שאלה לגבי המשך הטורניר.

הערב, כל סימני השאלה הפכו לסימני קריאה. עמידה טקטית נהדרת, משחק אחראי של חוליית ההגנה ואולי הסממן שהכי לא מזוהה עם הנבחרת הזו, ווינריות, היו חלק מהניצחון ההירואי על אחת היריבות המרות של האנגלים, אם לא המרה מכולן. שערים מאוחרים של ראחים סטרלינג (השלישי שלו בטורניר) והארי קיין שלחו את וומבלי לעננים והקפיצו את רף הציפיות מאפס למאה. כעת, כשהיא מגיעה כפייבוריטית מובהקת גם לרבע הגמר (תתמודד מול שבדיה או אוקראינה) ואפילו לחצי הגמר (דנמרק וצ'כיה ייפגשו ברבע הגמר המקביל), השמיים הם הגבול עבור אנגליה.

שחקני נבחרת אנגליה חוגגים | Catherine Ivill/Getty Images
הארי קיין חוגג | Catherine Ivill/Getty Images
מנואל נוייר | Carl Recine – Pool/Getty Images
שחקני נבחרת אנגליה חוגגים | Matthew Childs – Pool/Getty Images
גארת' סאות'גייט | FRANK AUGSTEIN/POOL/AFP via Getty Images
לאון גורצקה | Frank Augstein – Pool/Getty Images
תומאס מולר ויואכים לב בחיבוק פרידה | FRANK AUGSTEIN/POOL/AFP via Getty Images

מן העבר השני, נבחרת גרמניה יכולה להרגיש מאוכזבת למדי. היא אומנם לא הייתה ראויה הערב לניצחון, אך ה"מנשאפט" בוודאי מסוגלים להציג כדורגל טוב יותר מזה שהציגו היום על כר הדשא בוומבלי. החמצות גדולות של טימו ורנר וקאי האברץ היו יכולות לעשות את ההבדל, אך שחקני צ'לסי פספסו מצבים קורצים ושמו חותם על טורניר גדול נוסף בו הגרמנים לא מגיעים אפילו לרבע הגמר, לאחר ההדחה מהבתים במונדיאל 2018.

והיה אדם אחד עבורו זוהי סיומת עגומה למדי. יוגי לב, שעומד על הקווים של הגרמנים כבר 15 שנה, נפרד הערב מהנבחרת אותה הדריך מאז 2006. עם אליפות עולם בכיס ואינספור רגעים בלתי נשכחים, המאמן הוותיק רשם הערב את משחקו האחרון והוא יפנה את מקומו להאנזי פליק. כעת, הגרמנים ינסו לאסוף את השברים ולהסתכל לעבר המטרה הבאה: מונדיאל 2022 שייערך בקטאר.

קאי האברץ | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images
יואכים לב | FRANK AUGSTEIN/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים:

נבחרת אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, קירן טריפייר, קייל ווקר, ג'ון סטונס, הארי מגווייר, לוק שואו, קלווין פיליפס, דקלן רייס (ג'ורדן הנדרסון, 88), בוקאיו סאקה (ג'ק גריליש, 69), ראחים סטרלינג, הארי קיין.

נבחרת גרמניה: מנואל נוייר, אנטוניו רודיגר, מאטס הומלס, מתיאס גינטר (אמרה צ'אן, 87), רובין גוזנס (לירוי סאנה, 88), טוני קרוס, לאון גורצקה, ג'ושוע קימיך, קאי האברץ, תומאס מולר (ג'מאל מוסיאלה, 90), טימו ורנר (סרג' גנאברי, 68).

ראחים סטרלינג | Carl Recine – Pool/Getty Images

מהלך המשחק:

דקה 4, הזדמנות ראשונה לגרמניה: לאון גורצקה מקבל את הכדור בקו שני ומנסה את כוחו מרחוק, אך ג'ורדן פיקפורד קולט את הכדור בקלות.

דקה 16, מצב ראשון לאנגליה: ראחים סטרלינג, שכבש את שעריה היחידים של נבחרתו עד כה ביורו, משגר בעיטה חזקה מחוץ לרחבה וסוחט הצלה נהדרת ממנואל נוייר, שהודף את הכדור לקרן.

גארת' סאות'גייט, יואכים לב | FRANK AUGSTEIN/POOL/AFP via Getty Images

דקה 27, הזדמנות נוספת לאנגליה: הארי מגווייר עם פספוס גדול. בלם מנצ'סטר יונייטד קיבל כדור גובה נהדר לראש, אך נגח ברשלנות מתוך הרחבה אל מחוץ למסגרת השער הגרמני.

הארי מגווייר נוגח לעבר שערו של נוויר | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images

דקה 32, גרמניה כמעט עולה ליתרון: שיתופ פעולה נהדר בין שני שחקני צ'לסי. קאי האברץ מכניס כדור עומק אדיר לטימו ורנר, שבועט שטוח היישר לגופו של פיקפורד ומבזבז הזדמנות נהדרת לכבוש את שער היתרון.

טימו ורנר נעצר אצל ג'ורדן פיקפורד | JOHN SIBLEY/POOL/AFP via Getty Images

דקה 45, עוד הזדמנות לאנגליה: הארי קיין מנסה להשתלט על כדור שניתז אליו בתוך תיבת החמש אך נותן לעצמו מקדמה גדולה מדי, מאטס הומלס היה ערני והרחיק את הסכנה. פספוס גדול לקפטן האנגלי.

דקה 49, מצב נהדר לגרמניה: קאי האברץ שולח טיל בחצי יעף מתוך הרחבה, פיקפורד מתעופף נהדר והודף את הכדור לקרן.

הארי קיין מפספס הזדמנות נהדרת | MATTHEW CHILDS/POOL/AFP via Getty Images

דקה 75, אנגליה עלתה ל-0:1! התקפה נהדרת של המארחת שהתחילה עם הארי קיין, המשיכה לג'ק גריליש המחליף שהסיט את הכדור הצידה ללוק שואו, כאשר מגן האנגלים שלח רוחב לראחים סטרלינג שכבש מול השער.

דקה 86, אנגליה מכפילה את היתרון! בינגו של גארת' סאותג'ייט. גריליש עם הרמה פנטסטית מאגף שמאל מצא את הראש של הארי קיין, שנגח עם כל הלב לרשת של נוייר והעלה את נבחרתו ליתרון כפול.

ראחים סטרלינג חוגג | Catherine Ivill/Getty Images
הארי קיין חוגג | Catherine Ivill/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי