איך זה קרה לו? אונאי סימון משחזר את השער האומלל שספג

השוער שביצע טעות קשה נגד קרואטיה שהובילה לשער עצמי של פדרי, דיבר לראשונה: "צפיתי בזה והתעניתי. השמש לא הפריעה, הכדור פשוט ברח. זו הייתה תאונה וידעתי שאני חייב לשים את זה מאחור. אני שוער טוב יותר היום"

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד העפילה ביום שבת לרבע גמר היורו אחרי 3:5 משוגע על נבחרת קרואטיה והסיום המשוגע קצת השכיח זו, אך למשך דקות ארוכות השוער אונאי סימון, שביצע טעות קשה שהובילה לשער עצמי של פדרי – הרגיש אומלל. שוערה של אתלטיק בילבאו, שהועדף על ידי לואיס אנריקה מתחילת הטורניר במקומו של דויד דה חאה, התראיין בפני כלי התקשורת וסיפר על הרגעים הקשים וגם על התמיכה מהמאמן ומחבריו.

הטעות האומללה של אונאי סימון:

סימון לא תירץ כלל: "זה היה עינוי אך צפיתי בזה שש או שבע פעמים. אני לא מוצא שום הסבר. השמש לא הפריעה לי, אף שחקן לא הסתיר לי והיה לי הרבה מאוד מקום. זו פשוט הייתה שליטה גרועה בכדור. הכדור ברח לי, ניסיתי להשתלט עליו, זו הייתה תאונה קשה. כדורגל הוא כזה ודברים קורים, אתה חושב על זה במשך שתי דקות ומקווה שקרואטיה לא תגיע למצבים אבל ידעתי שעליי לשים את זה מאחוריי, להמשיך בשלי ולהיות רציני".

התמיכה מחבריו: "הם תמכו בי המון וזה אומר הרבה. משחקים כאלה מנצחים כקבוצה אחת. אנחנו הולכים יד ביד בהובלתו של לואיס אנריקה". השוער זכה לתשואות מהקהל הספרדי שהבין לליבו ואמר: "היו הרבה מחיאות הכפיים שנתנו לי המון אנרגיה ואני אסיר תודה". עם הירידה לחדר ההלבשה דה חאה תמך בו. סימון התרגש: "הוא נשאר לחכות לי והרגיע אותי מאוד. אשמור לעצמי את מה שאמר לי".

השוער הבהיר: "אני לא השוער של השער הראשון שספגתי. אני שוער טוב יותר בכל יום שעובר. כמובן שיש דברים לשפר אבל אני טוב מאתמול וגרוע מהמחר. המשחק החשוב בקריירה שלי? אני לא יודע, באופן אישי הגעתי עם אתלטיק בילבאו לגמר הגביע וזה היה משחק חזק יותר, אבל כמקצוען זה אחד החשובים ביותר, לעולם לא אשכח אותו".

אונאי סימון. הסוף היה טוב | MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images

היריבה הבאה של "לה רוחה" תהיה שווייץ שניצחה אותה כאלופת אירופה המכהנת בשלב הבתים ביורו 2010. השוער אמר: "בסופו של דבר הנבחרות שוות והכל יכול לקרות. אני לא מופתע בכלל מכך שהם הדיחו את צרפת". השוער סיכם את דבריו במחמאות לשחקני ההגנה: "בטורניר הזה אנחנו הנבחרת שאיימו מולה הכי מעט פעמים, יש לנו הגנה חזקה מאוד וגם הכדור אצלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי