חולמת בספרדית: ספרד בחצי הגמר לאחר ניצחון בפנדלים על שווייץ

זה ייגמר בתואר? אחרי 1:1 בתום 120 דקות, "לה רוחה" העפילה ל-4 האחרונות בזכות 1:3 מורט עצבים בדו קרב מהנקודה הלבנה. קודם לכן, שאקירי ביטל שער יתרון עצמי מוקדם של זקאריה. היריבה הבאה: איטליה

(גודל טקסט)

אף אחד לא ספר אותה, כולם אמרו עליה שהיא לא מזכירה את הנבחרת הדורסנית של העשור הקודם, שהיא לא נמנית בין הנבחרות החזקות באמת באירופה. למרות זאת, נבחרת ספרד הזכירה הערב (שישי) לכל המבקרים דבר אחד פשוט: עם תוצאות לא מתווכחים. "לה רוחה" עלתה לחצי גמר יורו 2020 בזכות ניצחון 1:3 בפנדלים על שווייץ, שהגיע לאחר 1:1 ב-120 דקות ושלח אותה מרחק שני ניצחונות בלבד מאליפות אירופה שלישית מתוך ארבע האחרונות שנערכו. היריבה בשלב הבא: איטליה שגברה 1:2 על בלגיה והבטיחה שחזור של גמר 2012 בוומבלי.

נדמה כי ההישג הזה חתום הרבה על שמו של לואיס אנריקה. המאמן, שלפני פתיחת הטורניר החליט שלא לזמן את סרחיו ראמוס לסגל, המשיך לקבל החלטות לא "פופולריות" ודבק בשיטה שלו. בסופו של דבר, עם סגל כמעט נטול כוכבי על, זה השתלם לו בענק ומקום בין ארבע האחרונות של הטורניר הוא בהחלט הישג שאף אחד לא חלם עליו במדינה לפני פתיחתו. כעת, פתגם ידוע טוען שעם האוכל בא התיאבון – וכש-180 דקות מפרידות בינה לבין זכייה מדהימה, בספרד בהחלט ניתן לפנטז בגדול.

מן העבר השני, מסע הקסם של שווייץ נגמר. לאחר שעלתה משלב הבתים דרך המקום השלישי והדהימה את כולם כשהדיחה את אלופת העולם צרפת לאחר קאמבק מטורף, לולדימיר פטקוביץ' וחניכיו לא היה עוד שפן בשרוול והם סיימו את דרכם לאחר טורניר היסטורי עבורם, שכן זו הפעם הראשונה בה שווייץ מגיעה לרבע הגמר באליפות אירופה.

נבחרת ספרד בטירוף | Alexander Hassenstein/Getty Images
שחקני נבחרת ספרד חוגגים | Kirill Kudryavstev – Pool/Getty Images

הרכבים:

נבחרת שווייץ: יאן זומר, סילבן וידמר (קווין אמבאבו, 100), ניקו אלבדי, מנואל אקנג'י, ריקרדו רודריגס, סטיבן צובר (כריסטיאן פאסנאכט, 90), דניס זקאריה (פביאן שאר, 101), רמו פרולר, שרדאן שאקירי (ג'יבריל סו, 81), בריל אמבולו (רובן ורגאס, 23), האריס ספרוביץ' (מריו גברנוביץ', 82).

נבחרת ספרד: אונאי סימון, ססאר אספיליקווטה, פאו טורס (טיאגו אלקנטרה, 113), איימריק לאפורט, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, פדרי (רודרי, 119), קוקה (מרקוס יורנטה, 90), פבלו סראביה (דני אולמו, 46), פראן טורס (מיקל אויארסבאל, 91), אלברו מוראטה (ג'רארד מורנו, 55).

פראן טורס, מנואל אקנג'י | Anton Vaganov – Pool/Getty Images

מהלך המשחק:

דקה 8, ספרד עולה ל-0:1! קרן מורחקת אל מחוץ לרחבה, שם המתין ג'ורדי אלבה ששיגר טיל לעבר שערו של יאן זומר. הכדור פגע בדרך בדניס זקאריה וחדר לרשת. אגב, השער נרשם כעצמי של זקאריה ולא נזקף לזכותו של אלבה.

דקה 17, הזדמנות מעניינת לספרד: קוקה ניגש לבעיטה חופשית מ-19 מטר בצידה השמאלי של הרחבה, אך סובב את הכדור מעט גבוה מעל השער.

ג'ורדי אלבה חוגג | Anatoly Maltsev – Pool/Getty Images
שחקני נבחרת ספרד חוגגים | Joosep Martinson – UEFA/UEFA via Getty Images
ג'ורדי אלבה ואלברו מוראטה חוגגים | Alexander Hassenstein/Getty Images

דקה 25, מצב נוסף לספרד: אלברו מוראטה התרומם נהדר לכדור גבוה שהוגבה לעברו והצליח לייצר נגיחה חזקה למרכז השער, אך זומר קלט אותה בקלות והסיר את האיום.

דקה 34, הזדמנות ראשונה לשווייץ: מנואל אקנג'י עולה לקרן גבוה מעל כולם, אך הנגיחה שלו חולפת מעל שערו של אונאי סימון, שעד כה לא נאלץ לעבוד יותר מדי קשה.

ניקו אלבדי, אלברו מוראטה | Anatoly Maltsev – Pool/Getty Images
אמבולו. נפצע מוקדם והוחלף | Kirill Kudryavstev – Pool/Getty Images

דקה 46, ספרד הגיעה להזדמנות נוספת: דני אולמו, שנמצא על המגרש פחות מ-60 שניות, בעט מהאוויר כדור גובה שהגיע אליו אך הבעיטה שלו הייתה חלשה מדי ולא מספיק מדויקת, זומר עצר בקלות.

דקה 56, שווייץ קרובה לשוויון: רודריגס הרים קרן שהגיעה היישר לראשו של כובש השער העצמי, דניס זקאריה, שנגח כדור מסוכן ליד הקורה של אונאי סימון. השוויצרים מתקרבים.

לואיס אנריקה ופראן טורס | KIRILL KUDRYAVTSEV/POOL/AFP via Getty Images
ג'רארד מורנו מחליף את אלברו מוראטה | KIRILL KUDRYAVTSEV/POOL/AFP via Getty Images
קוקה, רמו פרולר | Alexander Hassenstein/Getty Images

דקה 68, שווייץ השוותה ל-1:1! טעות חמורה בהגנה הספרדית אפשרה לשאקירי להגיע למצב של אחד על אחד מול סימון, הקפטן השוויצרי לא התבלבל והשווה את התוצאה.

שרדאן שאקירי ושחקני נבחרת שווייץ חוגגים | Anatoly Maltsev – Pool/Getty Images
שרדאן שאקירי בטירוף | ANTON VAGANOV/POOL/AFP via Getty Images

דקה 77, שווייץ הותרת בעשרה שחקנים: רמו פרולר מבצע עבירה גסה, מייקל אוליבר שולף לו כרטיס אדום ישיר ומותיר את ולדימיר פטקוביץ' בחיסרון מספרי.

דקה 84, הזדמנות נוספת לספרד: ערבובייה ברחבה הסתיימה בכדור שהגיע למורנו, חלוץ ויאריאל ניסה את כוחו עם בעיטה מהירה מקצה הרחבה אך בעט לאמצע השער ולא הקשה על זומר לקלוט את הניסיון.

מייקל אוליבר שולף כרטיס אדום לרמו פרולר | Alexander Hassenstein/Getty Images
ולדימיר פטקוביץ' ומריו גברנוביץ' | Anatoly Maltsev – Pool/Getty Images
לואיס אנריקה מתדרך את שחקני נבחרת ספרד | KIRILL KUDRYAVTSEV/POOL/AFP via Getty Images

דקה 92, זה היה חייב להיות ה-1:2 של ספרד: ג'ורדי אלבה עם כדור רוחב מדוד מוצא את ג'רארד מורנו, שעם החמצה איומה משלושה מטרים מפספס את המסגרת ובועט החוצה.

דקה 101, ספרד לא מפסיקה להחמיץ: מורנו עם פספוס ענק נוסף. החלוץ בועט מטווח קצר היישר לגופו של זומר, שעם אינסטינקט נהדר מוציא את הכדור לקרן.

סרחיו בוסקטס, מריו גברנוביץ' | KIRILL KUDRYAVTSEV/POOL/AFP via Getty Images
ניקו אלבדי, דני אולמו | DMITRI LOVETSKY/POOL/AFP via Getty Images

דקה 104, עוד מצב שספרד לא מתרגמת לשער: יאן זומר, שוב הוא, מונע מדני אולמו את שער היתרון עם התעופפות מדהימה לבעיטה מחוץ לרחבה שחל שחקן לייפציג.

דקה 116, החמצה נוספת לספרד: מבול ההחמצות של "לה רוחה" נמשך. בוסקטס נוגח כדור קרן, אך הנגיחה שלו לא מספיק מדויקת ונעצרת בידיו הבטוחות של זומר.

דקה 118, מורנו עם עוד פספוס: מורנו לא ירצה לזכור את המשחק הזה. הפעם, הוא השתלט על כדור אבוד סמוך לרחבת שווייץ והתקדם לעבר השער, אך גלגל כדור חלש שזומר לא התקשה לקלוט.

יאן זומר | Alexander Hassenstein/Getty Images

פנדלים:

ספרד, פנדל 1: בוסקטס ניגש לפנדל הראשון ורשם החמצה גדולה עם בעיטה לקורה.

שווייץ, פנדל 1: גברנוביץ' עמד בלחץ וכבש את הפנדל הראשון עם בעיטה חזקה לצד ימין.

ספרד, פנדל 2: אולמו שלח בעיטה חזקה שננעצה בחיבור השמאלי.

שווייץ, פנדל 2: שאר בעט כדור ללא עוצמה לפינה השמאלית, סימון הימר על הפינה הנכונה והדף.

רובן ורגאס | ANTON VAGANOV/POOL/AFP via Getty Images

ספרד, פנדל 3: בעיטה רשלנית של רודרי נעצרה על ידי זומר.

שווייץ, פנדל 3: גם אקנג'י החמיץ! בדיוק כמו שאר, הבלם בעט חלש לצד שמאל וסימון מותיר את ספרד בחיים.

ספרד, פנדל 4: מורנו שהחמיץ ללא הרף, כבש את הפנדל החשוב עם טיל לצד ימין.

שווייץ, פנדל 4: שווייץ לא עומדת בלחץ, גם רובן ורגאס החמיץ פנדל שלישי ברציפות כשבעט מעל המשקוף.

ספרד, פנדל 5: אויארסבאל כבש את הפנדל החמישי עם בעיטה שטוח לצד ימין והעלה את ספרד לחצי הגמר!

שחקני נבחרת ספרד חוגגים | KIRILL KUDRYAVTSEV/POOL/AFP via Getty Images
מיקל אויארסבאל | MAXIM SHEMETOV/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי