קלאסיקה אירופית: איטליה בחצי הגמר אחרי 1:2 נהדר על בלגיה

ה"אזורי" המשיכו ביורו האדיר שלהם, הפעם בזכות ניצחון על אחת הנבחרות החזקות ביבשת. בארלה ואינסינייה בשער מדהים שלחו את מנצ'יני לקרב ענק מול ספרד על מקום בגמר, לוקאקו רק צימק וגם סיפק החמצה מזעזעת

(גודל טקסט)

היא הגיעה לטורניר ללא ציפיות גבוהות, אף אחד לא נתן לה סיכוי של ממש לאור התוצאות המאכזבות בשנים האחרונות, אך נבחרת איטליה שלחה הערב (שישי) מסר חד וברור לכל אירופה: אנחנו כאן כדי ללכת עד הסוף, ולא נסתפק בפחות מזה. ה"אזורי" גברו 1:2 על נבחרת בלגיה החזקה באליאנץ ארנה שבמינכן והעפילו לחצי הגמר, שם הם יפגשו ביום שלישי את נבחרת ספרד לשחזור גמר יורו 2012.

180 דקות (ואולי יותר). זה כל מה שמפריד בין רוברטו מנצ'יני לתואר היסטורי ובלתי נשכח עבור האומה האיטלקית. 53 שנים אחרי שזכו באליפות אירופה האחרונה והיחידה שלהם עד היום, יש להם כעת הזדמנות ממשית לשחזר את ההישג ואולי לחתום את הטורניר הגדול בתולדות המדינה. דווקא בגלל שלא ספרו אותם, דווקא בגלל שלא לקחו אותם בחשבון.

אסור להתבלבל, איטליה הייתה ראויה לניצחון הערב במינכן. מחצית ראשונה מסחררת בהובלת לורנצו אינסינייה הקטן-ענק (כולל שער מדהים מחוץ לרחבה) הסתיימו ביתרון מזערי, אך היכולת על כר הדשא הייתה שווה הרבה מעבר לכך. אם תמשיך לשחק באותה צורה, גם ספרד צריכה להתחיל לחשוש.

שחקני נבחרת איטליה חוגגים | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images
לורנצו אינסינייה | ANDREAS GEBERT/POOL/AFP via Getty Images
ניקולו בארלה ומרקו וראטי חוגגים | Christof Stache – Pool/Getty Images
ג'יאנלואיג'י דונארומה | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images
נבחרת איטליה בטירוף | STUART FRANKLIN/POOL/AFP via Getty Images
רוברטו מנצ'יני | Andreas Geber – Pool/Getty Images
שחקני נבחרת בלגיה מאוכזבים | Andreas Geber – Pool/Getty Images
שחקני נבחרת בלגיה מאוכזבים | Andreas Geber – Pool/Getty Images

מן העבר השני, ההזדמנויות של בלגיה לנצל את "דור הזהב" שלה על מנת להביא תואר היסטורי למדינה הצנועה הולכות ואוזלות. קווין דה בריינה ורומלו לוקאקו היו קצרים מלהושיע, וגם מספר מצבים בטוחים להבקעת שער שוויון לא הועילו לרוברטו מרטינס. כנראה שאף אחד לא ידבר על כישלון עקב היריבה שעמדה ממול, אך אין ספק כי מדובר באכזבה עצומה עבור הנבחרת שרבים סימנו אותה כזוכה פוטנציאלית בטורניר.

הרכבים

בלגיה: טיבו קורטואה, תומא מונייה (נאסר שאדלי, 69) (דניס פראט, 74), טובי אלדרווירלד, תומאס ורמאלן, יאן ורטונגן, תורגן הזאר, אקסל ויטסל, יורי טילמנס (דרייס מרטנס, 69), קווין דה בריינה, ג'רמי דוקו, רומלו לוקאקו.

איטליה: ג'יאנלואיג'י דונארומה, ג'ובאני די לורנצו, לאונרדו בונוצ'י, ג'ורג'יו קייליני, לאונרדו ספינאצולה (אמרסון, 79), ז'ורז'יניו, מרקו וראטי (בריאן כריסטנטה, 74), ניקולו בארלה, פדריקו קייזה (רפאל טולוי, 90), לורנצו אינסינייה (דומיניקו ברארדי, 79), צ'ירו אימובילה (אנדראה בלוטי, 74).

תורגן הזאר, ג'ובאני די לורנצו | Matthias Hangst/Getty Images

מהלך המשחק

דקה 13, איטליה כמעט עלתה ליתרון: מצב נייח מוצלח של האיטלקים הסתיים בכיבוש של בונוצ'י, אמנם לאחר בדיקה המהירה של מערכת ה-VAR, הכיבוש נפסל בטענה לנבדל.

דקה 22, הזדמנות ממשית ראשונה לבלגיה: קווין דה בריינה קיבל את הכדור במרכז המגרש, התקדם במהירות לעבר שער האיטלקים ושיגר טיל ברגל שמאל היישר לחיבוריו של דונארומה, אך השוער הצעיר התעופף והדף לקרן באחת מהצלות הטורניר עד כה.

מרקו וראטי, קווין דה בריינה | Andreas Geber – Pool/Getty Images

דקה 26, מצב נוסף לבלגיה: רומלו לוקאקו ניסה את כוחו מקצה הרחבה עם בעיטה שטוחה לעבר הפינה הרחוקה, אך שוב דונארומה היה במקום ועצר את חלוץ השדים האדומים.

לאונרדו בונוצ'י ברגע הבקעת השער | STUART FRANKLIN/POOL/AFP via Getty Images

דקה 31, איטליה עלתה ל-0:1! מרקו וראטי ניצל בלבול בהגנה הבלגית, השתלט נהדר על כדור, העביר אותו לניקולו בארלה שבתום מבצע אישי נהדר ניער מעליו שני שחקנים באדום וירה לפינה הרחוקה של טיבו קורטואה.

דקה 44, איטליה כבר ב-0:2! לורנצו אינסינייה התחיל לכדרר סמוך לקו מחצית המגרש, עבר שחקן אחד, התקרב לרחבה וסובב כדור מדהים היישר לחיבוריו של קורטואה חסר האונים. שער אדיר של שחקנה של נאפולי.

ניקולו בארלה | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images
שחקני נבחרת איטליה חוגגים | Sebastian Widmann – UEFA/UEFA via Getty Images
רוברטו מנצ'יני | Claudio Villa/Getty Images

דקה 45+2, בלגיה צימקה ל-2:1! ג'רמי דוקו נכנס לרחבה ומוכשל, סלאבקו וינצ'יץ' מצביע על הנקודה הלבנה. לאחר אישור של ה-VAR, רומלו לוקאקו ניגש לבעוט, מכניע את דונארומה ומחזיר את נבחרתו לחיים.

רומלו לוקאקו | ANDREAS GEBERT/POOL/AFP via Getty Images
שחקני נבחרת בלגיה ממהרים לחדש את המשחק | Stuart Franklin/Getty Images

דקה 47, הזדמנות לאיטליה: פדריקו קייזה מקבל פס שטוח כשהוא ממתין על קצה הרחבה, אך מחליק מעט לפני שהוא פוגש את הכדור והבעיטה שלו יוצאת החוצה.

דקה 61, זה היה חייב להיות השוויון של בלגיה: דה בריינה שלח כדור רוחב מדוד ללוקאקו, שמשני מטרים רשם החמצה בלתי נתפסת כשבעט חלש לתוך הרגל של ספינאצולה.

לורנצו אינסינייה ורומלו לוקאקו | Claudio Villa/Getty Images
קווין דה בריינה, ג'רמי דוקו | Christof Stache – Pool/Getty Images
צ'ירו אימובילה | MATTHIAS HANGST/POOL/AFP via Getty Images

דקה 84, בלגיה קרובה לשוויון: ג'רמי דוקו, אחד השחקנים הבולטים הערב של בלגיה, עובר את כל ההגנה האיטלקית ומשחרר בעיטה עוצמתית שחולפת מעט מעל שערו של דונארומה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי