"צ'אנס שלא יחזור לעולם": דנמרק וצ'כיה נערכות לרבע גמר לוהט

אנדראס כריסטנסן, פטריק שיק | Gettyimages

ספק אם הן האמינו בהתחלה, אך אחת מהן תגיע לחצי גמר יורו 2020 - זו שתנצח בשבת (18:50, ספורט1). אצל הדנים, פולסן עדיין לא כשיר לחלוטין. יולמאנד: "חלום ילדות". שיק יפתח אצל הצ'כים: "הרכב מנצח לא מחליפים"

(גודל טקסט)

הנה זה בא. דנמרק וצ'כיה ייפגשו מחר (שבת, החל מ-18:50, שידור ישיר בספורט1) בבאקו לקרב אדיר במסגרת רבע גמר יורו 2020. קשה להאמין שאחת מהן האמינה שהיא תגיע לחצי גמר היורו – אבל אחת מהן תהיה שם, והיא תתמודד בשלב הבא מול המנצחת בין אנגליה לאוקראינה, שתיפגשנה גם הן מחר (החל מ-21:50, שידור ישיר בספורט1). אגב, צ'כיה ודנמרק נפגשו גם ברבע גמר יורו 2004, אז הצ'כים ניצחו 0:3.

אז מה מחכה לנו מחר? מצד אחד, הדנים. הם פתחו את הטורניר עם טראומה ענקית כשכריסטיאן אריקסן התמוטט, אך השתפרו ממשחק למשחק, עלו כמו גדולים לשמינית הגמר עם 1:4 נפלא על רוסיה במחזור האחרון של שלב הבתים, ובשמינית הגמר הם חגגו עם רביעייה נוספת – 0:4 על וויילס. מחר חניכיו של קספר יולמאנד רוצים להמשיך את המסע המופלא.

לדנמרק תמיכה לאומית יוצאת דופן. האירוע הטראגי עם אריקסן פשוט איחד את אומה שלמה, הפריח את הנבחרת עם הופעות נהדרות, וכעת אתגר גדול לפניהם. הם קיבלו הגרלה נוחה כמו הצ'כים, על אף שכמובן אסור לזלז בהם, אך בוודאי שזו הגרלה סבירה ביותר.

שחקני נבחרת דנמרק | STUART FRANKLIN/POOL/AFP via Getty Images

יוסוף פולסן, חלוץ נבחרת דנמרק, שהחמיץ את שמינית הגמר, עדיין לא כשיר ל-90 דקות והצהיר שיוכל לשחק כשעה – בדיוק כפי שעשה בשני המשחקים האחרונים של שלב הבתים, נגד בלגיה ורוסיה. דניאל ואס עדיין בספק, אך בתמונת ההרכב. אגב, ואס, תומאס דלייני, מתיאס ינסן ומיקל דמסגארד יצטרכו להיזהר מכרטיס צהוב שימנע מהם לשחק בחצי הגמר, במידה שהדנים כמובן יגיעו לשם.

יולמאנד הביע את התרגשותו לקראת הקרב הגדול וסיפר: "יש לנו צ'אנס שלא בטוח שיהיה לנו עוד לעולם. עבדנו קשה להפליא כדי להגיע למעמד הזה. זה חלום ילדות. עבדנו הרבה מאוד שנים ואנחנו רוצים לבוא ביכולת הכי טובה שלנו". הבלם, יאניק וסטרגארד, הוסיף: "עברנו הרבה במסע הזה ויש לנו תחושה מצוינת כרגע. תחושה של ביחד – לא רק בסגל, אלא בכל דנמרק. יהיה עצוב מאוד אם זה ייגמר כאן".

מהצד השני, נבחרת צ'כיה מגיעה אחרי 0:2 מפתיע ומרשים על הולנד בשמינית הגמר. הנבחרת של ירוסלב שילהאבי באה מלאת ביטחון, והמאמן ייהנה מסגל מלא, כולל הקפטן ולדימיר דרידה, שהחמיץ את המפגש מול ההולנדים בעקבות פציעה.

שחקני נבחרת צ'כיה חוגגים | Alex Pantling/Getty Images

באחד מגופי התקשורת בצ'כיה פורסמה תמונה קבוצתית של ה-11 שפתחו מול הולנד בשמינית הגמר עם הכותרת: "תנו להם לשחק", כדי לזכות את הקלישאה המוכרת – "הרכב מנצח לא מחליפים", וכך גם אמור להיות.

פטריק שיק הלוהט, לו ארבעה שערים ביורו (אחד פחות מכריסטיאנו רונאלדו, מלך שערי הטורניר עד כה), ימשיך בחוד מן הסתם. שלושה שחקנים יצטרכו להיזהר מכרטיס צהוב שימנע מהם לשחק בחצי הגמר אם נבחרת צ'כיה תגיע לשם – לוקאס מאסופוסט, ולדימיר צופאל ואדם הלוז'ק.

יאקוב יאנקטו, שחקן הכנף הצ'כי, סיפר לקראת המשחק: "יצרתי קשר עם מיקל דמסגארד מדנמרק, שמשחק איתי בסמפדוריה, ובירכנו זה את זה אחרי שמינית הגמר. אנחנו בטוחים שלאחד מאיתנו תהיה מדליה של יורו 2020 בקרוב. אחד מאיתנו יהיה שמח מאוד, השני עצוב. זה יהיה משחק שונה לגמרי מזה שהיה מול הולנד, שם חיכינו מאחורה ויצאנו למתפרצות כי ידענו שחלק משחקני ההתקפה שלהם לא חוזרים כמו שצריך להגנה. זה לא יהיה המצב עם הדנים".

דמסגארד ויאנקטו במדי סמפדוריה | Paolo Rattini/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי