בספרד מתמוגגים מסימון שהצטנע: "זומר היה צריך להיבחר לאיש המשחק"

השוער שכיכב בדו קרב הפנדלים והעלה את ספרד לחצי הגמר, זכה לשבחים מקוקה: "יש לו ביצים ענקיות, אני מקווה שימשיך ככה". וגם: שיא הכיבושים העצמיים ממשיך לגדול וכמה פעמים היו חמש הארכות בטורניר יורו אחד?

(גודל טקסט)

שוב פעם ספרד הייתה זקוקה להארכה, והפעם גם לדו קרב פנדלים, אך בשורה התחתונה הנבחרת של לואיס אנריקה קיבלה הערב (שישי) את הכרטיס הראשון לחצי גמר היורו לאחר משחק דרמטי נגד שוויץ בגזפרום ארנה סנט פטרסבורג, כשלוש שנים לאחר שהודחה במונדיאל על אדמת רוסיה נגד הנבחרת המארחת בתום מאבק מהנקודה הלבנה.

נבחרת ספרד השוותה את שיא השערים שלה בטורנירי היורו שעמד על 12 שערים – כמו בזכיות שלה ביורו 2008 וביורו 2012. גם בשני הטורנירים האלה, אגב, היא ניצחה בדו-קרב פנדלים. ב-2008 עברה את איטליה ברבע הגמר וביורו 2012 את פורטוגל בחצי הגמר.

מעבר לכך, זו הייתה הארכה החמישית במסגרת היורו – שווה ערך לשיא היורו בכל הזמנים שנקבע ב-1996 וב-2016, אך גם נשבר שיא השערים העצמיים כאשר דניס זקריה הבקיע את העשירי – אחד יותר מבכל שאר הטורנירים יחדיו. ספרד אגב היא הנהנית העיקרית מכך עם שלושה שערים עצמיים לזכותה.

שחקני נבחרת ספרד חוגגים | Joosep Martinson – UEFA/UEFA via Getty Images

השוער אונאי סימון השווה את ההישג של איקר קסיאס שנגד איטליה ב-2008 הדף שני פנדלים. לאחר המשחק  הוא נבחר ל-MVP כמובן: "הייתי נותן את התואר הזה ליאן זומר (שוער שוויץ)", אמר בצניעות. על הפנדלים: "נגד בטיס עצרתי שניים בדו-קרב פנדלים. אני חושב שזה קרה לי גם כשהייתי צעיר".

"הכדורגל היה הוגן, ניצחנו בצדק. עלינו למחוק במהירות את השגיאות אבל גם לאפס את ההצלחות מכיוון שתגיע יריבה קשה מאוד. צריך להפגין מנטליות חזקה, כל משחק הוא חדש. המחשבה היחידה שלנו היא לנצח, אנחנו רוצים לזכות ביורו הזה". כשנשאל על החיבוק עם לואיס אנריקה, ענה: "נכון, חגגתי קצת, זה מה שהרגשתי לנכון, בדרך כלל אני לא מתנהג ככה. זה היה רגע של אופוריה בו כל הכעס והתשוקה התפרצו".

קוקה: "לאונאי יש ביצים ענקיות, אני מקווה שימשיך ככה. הבגרות בה פדרי משחק מדהימה, מה שהוא עושה לא קל בכלל. אני מקווה שהוא ימשיך ברמה הזו, לספרד יש מזל גדול". על כך שהנבחרת התגברה על הקשיים: "ברור שהעובדה שהתגברנו על מצוקות הפכה אותנו לחזקים יותר, איך לא? אנחנו עובדים טוב והנבחרת מאוחדת, אנחנו במאה אחוז".

אונאי סימון | Stanislav Krasilnikov\TASS via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי