זיכרונות מ-1992: דנמרק בחצי הגמר אחרי 1:2 על צ'כיה

הנבחרת של יולמאנד העפילה לארבע האחרונות ביורו לראשונה מאז הזכייה ההיסטורית לפני 29 שנה. דלייני (5) ודולברג (42) הבקיעו, שיק השתווה לרונאלדו במלכות השערים של יורו 2020 (49) אך זה לא הספיק לצ'כים

(גודל טקסט)

רבע גמר יורו 2020 סידר לנו הערב (שבת) בבאקו קרב על מקום בחצי הגמר, אך גם התמודדות בין שתי הנבחרות שרצו להיות מוכתרות כסוס השחור של היורו. נבחרת דנמרק חוותה שורה של טלטלות במהלך הטורניר, כשבראשם כמובן אירוע הלב של כריסטיאן אריקסן, אך הם הצליחו להתאושש בצורה יוצאת דופן. הערב בבאקו, הנבחרת של קספר יולמאנד יצאה עם ידה על העליונה וניצחון 1:2 על צ'כיה סידר לה את הכרטיס לחצי הגמר בוומבלי, לראשונה מאז הזכייה הסנסציונית ביורו 1992.

כבר אחרי חמש דקות, הסקנדינבים הבקיעו את השער הראשון שהכניס את יריבתם להלם. קרן נהדרת של ינס לארסן מצאה את תומאס דלייני פנוי ברחבה, הקשר נגח בעוצמה לרשת וקבע 0:1 מהיר. מיקל דמסגארד ודלייני הגיעו למצבים מסקרנים עוד לפני הדקה ה-20, ורק אז הנבחרת של ירוסלב שילהאבי התעוררה מההלם. הולש הגיע לשני מצבים, אך נעצר אצל שמייכל.

שלוש דקות למחצית, הגיע שער דני נוסף. יואקים מיילה, מהתגליות של הטורניר, סיפק בישול נהדר לקספר דולברג. המגן העביר מסירת רוחב עם הצד החיצוני של הנעל, ולאחר שהכדור חלף על פניו של מרטין בריית'ווייט הוא הגיע לכובש הצמד בשמינית הגמר נגד וויילס שלא התבלבל והכפיל את היתרון הדני.

שחקני נבחרת דנמרק חוגגים | DAN MULLAN/POOL/AFP via Getty Images

שילהאבי הכניס את מיכאל קרמנצ'יק ויאקוב יאנקטו במחצית, והשינוי השפיע באופן מיידי על משחק. הצ'כים יצאו למחצית השנייה כמו מלוע של תותח, כאשר קרמנצ'יק ותומאס סוצ'ק איימו עם בעיטות חזקות מחוץ לרחבה. עם זאת, שניהם נעצרו אצל קספר שמייכל. בדקה ה-49, הגיע השער המצמק, כאשר ולדימיר צופאל העביר כדור לרחבה ומצא את פטריק שיק. החלוץ בעט לרשת של שמייכל וכבש את שערו החמישי בטורניר. בכך הוא השתווה לכריסטיאנו רונאלדו בפסגה של טבלת מלכי השערים של הטורניר.

הצ'כים לא הצליחו להגיע למצבים מספיק מסוכנים שיקראו תיגר על היתרון הדני, וזה הוביל לסיום דרכם בטורניר. מנגד, כאמור, מסע הקסם של דנמרק ממשיך, ובין אם ייעצרו בחצי הגמר ובין אם לא, הם ללא ספק אחת הנבחרות המרעננות, המהנות והזכורות של יורו 2020.

אנדראס כריסטנסן, פטריק שיק | DARKO VOJINOVIC/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים:

נבחרת צ'כיה: תומאש ואצ'ליק, ולדימיר צופאל, אונדז'יי צ'לוסטקה (יאקוב בראבץ, 65), תומאש קאלאס, יאן בוריל, תומאס סוצ'ק, תומאש הולש (יאקוב יאנקטו, 46), אנטונין ברק, לוקאס מאסופוסט (מיכאל קרמנצ'יק, 46), פטר שבצ'יק (ולדימיר דרידה, 79), פטריק שיק (מאתיי וידרה, 79).

נבחרת דנמרק: קספר שמייכל, אנדראס כריסטנסן (יואכים אנדרסן, 81), סימון קר, יאניק וסטרגארד, יואקים מיילה, ינס לארסן, (דניאל ואס, 70), תומאס דלייני (מתיאס ינסן, 81), פייר הוייברג, מרטין בריית'ווייט, קספר דולברג (יוסוף פאולסן, 59), מיקל דמסגארד (כריסטיאן נורגארד, 59).

מהלך המשחק

דקה 5: דנמרק עולה ל-0:1! הגבהת קרן של לארסן מצאה את דלייני פנוי ברחבה. הקשר נגח בעוצמה לרשת של ואצ'ליק והעלה את הסקנדינבים ליתרון מוקדם.

תומאס דלייני חוגג | Valetin Ogirenko – Pool/Getty Images

דקה 13: מיקל דמסגארד קיבל כדור עומק אדיר והגיע למצב של אחד על אחד מול ואצ'ליק. השחקן הצעיר היה בעמדה קשה כשבעט, והניסיון החלש שלו נעצר אצל השוער. לאחר מכן, קאלאס דאג להרחיק את הכדור מהאזור המסוכן.

דקה 17: השילוב בין לארסן לדילייני כמעט והוליד שער נוסף. מסירת רוחב של המגן הגיעה לקשר, אך הוא לא הצליח לבעוט בצורה טובה והניסיון שלו הלך מחוץ למסגרת.

דקה 22: מסירה רעה של שמייכל הגיעה למאסופוסט ששלח מסירת עומק להולש. הקשר היה בזווית קשה כשקיבל את הכדור ברחבה, הבעיטה שלו נעצרה אצל השוער ויצאה לקרן.

קספר דולברג, אונדז'יי צ'לוסטקה | Dan Mullan/Getty Images

דקה 35: צופאל העביר מסירת רוחב מצוינת לרחבה הדנית. הולש הגיע ובעט למרכז השער, שמייכל לא התקשה ותפס את הכדור.

דקה 37: דמסגארד נשלח לעומק פעם נוספת, כאשר הפעם הוא הצליח לשחרר בעיטה טובה שנהדפה על ידי ואצ'ליק.

מרטין בריית'ווייט, אנטונין ברק | DARKO VOJINOVIC/POOL/AFP via Getty Images

דקה 42: דנמרק מכפילה ל-0:2! מיילה שיגר מסירת רוחב נהדרת עם הצד החיצוני של הנעל, בריית'ווייט לא הצליח להגיע לכדור עם הראש, אך דולברג היה שם כדי להבקיע בנגיעה אחת.

קספר דולברג כובש | Valetin Ogirenko – Pool/Getty Images
שחקני נבחרת דנמרק חוגגים | DARKO VOJINOVIC/POOL/AFP via Getty Images

דקה 46: חצי דקה בלבד אחרי שעלה מהספסל, קרמנצ'יק איים מחוץ לשער אך שמייכל הדף. חצי דקה לאחר מכן הגיע תורו של סוצ'ק לנסות את מזלו מחוץ לרחבה, אך גם הפעם השוער הדף.

דקה 49: צ'כיה מצמקת ל-2:1! צופאל הגביה לרחבה, שיק בעט בנגיעה הראשונה שעברה מתחת לרגליו של וסטרגארד והכניעה את שמייכל.

פטריק שיק מבקיע | Valetin Ogirenko – Pool/Getty Images
פטריק שיק חוגג | Tolga Bozoglu – Pool/Getty Images

דקה 74: ברק הגביה כדור חופשי מסוכן, שמייכל יצא נהדר ואיגרף לקרן רגע לפני שסוצ'ק היה יכול לנגוח את הכדור לרשת.

דקה 78: פאולסן שיגר בעיטה נפלאה מקצה הרחבה אך ואצ'ליק הגיב עם זינוק יפהפה משלו והדף את הכדור לקרן.

יואקים מיילה, ולדימיר צופאל | Naomi Baker/Getty Images

דקה 82: פאולסן מסר בנגיעה כדור עומק למיילה. המגן היה במצב טוב כדי להכריע באופן סופי את ההתמודדות, אך ואצ'ליק עצר פעם נוספת.

דקה 96: קר הרחיק את הכדור עם נגיחה, יאנקטו בעט מהאוויר אך פספס את המסגרת בהזדמנות האחרונה של הצ'כים להשוות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי