קיין עשה היסטוריה והתקרב לליניקר: "לילה מושלם שלנו"

החלוץ הפך לאנגלי הראשון שכבש צמד ביורו - במקביל הגיע לתשעה שערים בטורנירים הגדולים, ונמצא במרחק של כיבוש אחד מהחלוץ האגדי. מגווייר: "לא מסתפקים בחצי הגמר, רוצים להתקדם הכי רחוק שאפשר"

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה לא התרגשה הערב (שבת) במשחקה הראשון ביורו מחוץ לוומבלי בשלב רבע הגמר מול אוקראינה. החבורה של גארת' סאות'גייט הציגה באולימפיקו ברומא עליונות כבר מהרגע הראשון, ורשמה 0:4 מוחץ על הנבחרת של אנדריי שבצ'נקו, שפשוט נותרה חסרת אונים.

אנגליה שנגררה להארכה בשלוש הפעמים האחרונות בהן העפילה לרבע הגמר, רצתה לסגור את הסיפור במהרה כשעלתה ליתרון כבר בדקה הרביעית משער של הארי קיין שהפך לכובש המהיר ביותר של נבחרתו באליפות אירופה מאז מייקל אואן נגד פורטוגל בשנת 2004.

השער השני של אנגליה הגיע כבר בדקה הראשונה של המחצית השנייה עם נגיחה חזקה של הארי מגווייר ובתוך ארבע דקות – קיין השלים צמד והפך לאנגלי הרביעי שכובש צמד ביורו (אחרי וויין רוני, אלן שירר טדי שרינגהאם), אך הראשון שעושה זאת בנוקאאוט. אגב לקיין יש כעת תשעה שערים משותפים במונדיאל (6) וביורו (3) ונמצא כעת במרחק של גול אחד מגארי ליניקר האגדי.

מייקל אואן | Andreas Rentz/Bongarts/Getty Images

מי שקבע את תוצאת המשחק הוא הקפטן של ליברפול ג'ורדן הנדרסון שנגח את שערו הראשון במדים הלאומיים ב-43 הופעות. אם כבר בנגיחות עסקינן, כל שלושת השערים האחרונים הגיעו בנגיחות – דבר שטרם קרה ביורו – ואם סופרים את כל השערים שנכבשו בראש לזכות הצד האנגלי במונדיאל וביורו מגיעים לשמונה שערים, הנתון הופך למרשים אפילו יותר כשמבינים שאף נבחרת אחרת לא הבקיעה יותר מארבעה.

אגב, זאת הייתה הרביעייה הראשונה של אנגליה במסגרת אליפות אירופה מאז הניצחון 2:4 על קרואטיה ביורו 2004, ותאמינו או לא, הניצחון הנוקאאוט האחרון בו כבשה אנגליה ארבעה שערים היה בגמר המונדיאל ב-1966, אז הניפה אנגליה לראשונה את גביע העולם לאחר הארכה ו-2:4 על מערב גרמניה.

שחקני אנגליה חוגגים | ETTORE FERRARI/POOL/AFP via Getty Images

קיין שנבחר איש המשחק אמר: "היינו עדיפים במשחק הזה. היה הרבה לחץ וציפייה למשחק הזה ורשמנו פשוט לילה מושלם בו לא ספגנו וכבשנו ארבעה שערים".

מגווייר הוסיף: "זו הרגשה נהדרת, להגיע לחצי הגמר זה הישג נהדר. אנחנו לא מתכוונים לעצור כאן, יש לנו משחק גדול נוסף ואנחנו רוצים להתקדם הכי רחוק שאפשר כפי שעשינו במונדיאל. יש לנו אמונה גדולה בחדר ההלבשה, המחצית הראשונה הייתה קשה ואני חושב שהשתחררנו אחרי השער השני. הגיע לנו להבקיע גם את הגול השלישי והרביעי. הלילה נחגוג בחדר ההלבשה, אבל מחר נהיה שוב ממקודמים כי כמו שכבר אמרתי – לא נסתפק בחצי הגמר".

הארי מגווייר חוגג | Alessandra Tarantino – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי