הנדרסון: "זה הסגל הכי טוב שראיתי מאנגליה". שיא היסטורי לנבחרת

לצד ההתקפה הנהדרת ב-0:4 על אוקראינה, הנבחרת שמרה לראשונה על שער נקי שבעה משחקים ברצף. קשר ליברפול לא מסתפק בזה: "אנחנו לקראת אחד המשחקים הגדולים בחיינו". סאות'גייט: "היינו חסרי רחמים". הממלכה בטירוף

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה הוכיחה אתמול (שבת) כשהיא משתפרת ככל שהיורו מתקרב לשלבי ההכרעה.. הנבחרת של גארת' סאות'גייט הביסה 0:4 את אוקראינה והעפלה לחצי גמר אליפות אירופה לראשונה מאז 1996, ובעוד המחצית הראשונה הייתה שוויונית – לאחר מכן זה היה סיפור אחר לגמרי. ההתקפה קיבלה את מרבית המחמאות אולם ההגנה האנגלית שברה שיא כשלראשונה בתולדותיה הנבחרת לא ספגה בשבעה משחקים רצופים. ג'ורדן פיקפורד לא ספג אף שער בטורניר הזה ומעולם לא קרה שאנגליה שמרה על שער נקי בחמשת המשחקים הראשונים ביורו. המאמן סאות'גייט, אגב, הוא השני בתולדות הנבחרת שלוקח אותה לחצי הגמר הן ביורו והן במונדיאל.

סאות'גייט מבסוט: "זה היה מרגש להגיע לכאן, להתכונן אחרת ולרשום לילה היסטורי באצטדיון מופלא. השחקנים נתנו הופעה נהדרת, לא רק מי שפתח במשחק. הם שמרו על המומנטום. זה כבוד עבורי להיות חלק מהרשימה הזו עם מאמני על שהיו לנבחרת. זה נהדר להשיג שוב תוצאות שמעלות את הנבחרת שלנו על מפת הכדורגל. הלילות האלה באנגליה מאחדים את כולם. הנבחרת הייתה חסרת רחמים ולא רצתה לתת לגורל להתערב או לחכות למזל. אנחנו משחקים עם הרבה אמונה.

על ההמשך: "כבר לפני השריקה לסיום חשבנו על חצי הגמר. זה האתגר מבחינתנו. היו לנו שני משחקים מול דנמרק בסתיו. ידעתי שזו נבחרת טובה והם הוכיחו זאת בטורניר הזה, אבל אנחנו חייבים לעשות את זה. השחקנים צברו ניסיון. בכל מסע לעתים יש רגעים כואבים, היו לנו רגעים נהדרים בארבע השנים האחרונות, למדנו מכל דבר. יש לנו נזדמנות נהדר לעשות היסטוריה, מעולם לא היינו בגמר היורו. זה לא לחץ אלא אתגר".

המאמן שינה אתמול את המערך ונתן את הקרדיט לג'יידון סאנצ'ו שמיעט לשחק עד עכשיו אך לאו דווקא הוא עשה את ההבדל. לוק שואו בישל פעמיים בפתיחת המחצית השנייה וזכה לשבחים ממאמנו. "ההופעות שלו באמת השתפרו. הוא לא היה איתנו זמן רב, במרץ חזר לסגל. לעתים במצב כזה שחקנים היו מנסים קודם כל שלא לטעות אבל הוא מרגיש בנוח ופורח, הוא יודע איך אנחנו רוצים לשחק ונראה נהדר". אגב הבישול של שואו להארי מגווייר היה היסטורי שכן לא קרה ששחקן מנצ'סטר יונייטד בישל לשחקן אחר מקבוצתו מאז יורו 2000 כשדיוויד בקהאם בישל לפול סקולס נגד פורטוגל.

ג'ורדן הנדרסון שעלה מהספסל והבקיע בנגיחה את שער הבכורה שלו באנגליה: "זה הסגל הטוב ביותר שראיתי מאנגליה בטורניר גדול ואנחנו מקבלים על זה תגמול עד עכשיו. עלינו להמשיך עם זה, אנחנו לקראת אחד המשחקים הגדולים ביותר של החיים שלנו וניתן הכל כדי להגיע לגמר. הנבחרת שלנו מאוחדת, זה חשוב בטורניר כזה. נעדרתי לתקופה ארוכה ויש שחקנים שלא שיחקו כפי שציפו אבל דווקא הם מצטיינים. אפשר לראות את השמחה שלנו כשאנחנו כובשים".

שחקני אנגליה חוגגים | ETTORE FERRARI/POOL/AFP via Getty Images

קיין שכבש משחק שני ברציפות, אמר: "זה תמיד נחמד כחלוץ להבקיע שער מוקדם ולעזור לנבחרת. יש הרבה דיבורים עליי ועל היכולת שלי במשחקים אבל אני רוצה רק לעזור לנבחרת, להבקיע שערים ולהוביל את הנבחרת הזו, בתקווה להגיע לגמר היורו".

גם בכלי התקשורת שיבחו. "אנגליה הפיקה תצוגה מפוארת ולא נתנה סיכוי לאוקראינה. היא הציגה את משחקה הטוב בטורניר והמשיכה את ההתקדמות המרשימה שלה בטורניר. הארי קיין חזר לטרוף ועשה הכל קל יותר אחרי בישול נפלא של ראחים סטרלינג", נכתב ב-"BBC". "שואו היה מבריק וקיין הגיע לשיאו בדיוק בזמן, הנבחרת התפרעה ברומא", נכתב ב"דיילי מייל". "האם זה (הכדורגל) באמת חוזר הביתה? אנגליה אותתה על הכוונות שלה במשחק נפלא", הייתה כותרת אחרת. "גאה מאוד בנבחרת", צייץ כוכב העבר גארי ליניקר. שוער העבר דיוויד סימאן כתב: "זה מדהים, אנגליה פנטסטית, איזה משחק". ג'סה לינגארד צייץ: "0:3, 100% הכדורגל חזר הביתה". "משהו מיוחד קורה בנבחרת", פסק אלן שירר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי