שינוי בדרך? נשיא ההתאחדות הצרפתית: "לא אמרתי שדשאן ימשיך"

נואל לה גרה התייחס לעתידו של המאמן: "נשוחח השבוע, הוא מעולם לא אכזב אותי אך היורו זה כישלון ראשון וצריך לוודא שיש לנו את אותן המטרות והשאיפות". היו"ר הגן על בנזמה, אך חלוץ ריאל חטף משחקן עבר

(גודל טקסט)

שמונה ימים חלפו מאז ובנבחרת צרפת עדיין מנסים להבין מה השתבש וכיצד אלופת העולם הגאה סיימה את דרכה כבר בשמינית גמר יורו 2020. אמנם לפני שלושה ימים טען נשיא ההתאחדות הצרפתית, נואל לה גרה, כי זינדין זידאן לא יעמוד על הקווים במונדיאל הקרוב, אך כלל לא בטוח שדידייה דשאן ימשיך, לפחות לפי מה שאמר בריאיון ל"טלפוט".

לה גרה הבהיר כי השניים ישוחחו: "השבוע אני נדבר. תמיד נתתי תקופה של עשרה ימים הפסקה, כי כולם חייבים לחשוב מה היה טוב ומה לא. אנחנו נבר ארוכות. הוא חבר, מישהו שמעולם לא אכזב אותי מאז לקחתי אותו. הוא נאמן לנבחרת, מאורגן, והיורו הזה הא הכישלון הראשון". מאז מונה למאמן הנבחרת ב-2012 והפך לאיש שעמד על הקווים הכי הרבה משחקים, דשאן הגיע לגמר היורו ב-2016 וזכה במונדיאל 2018.

אז מה עלול להביא לשינוי? "לא אמרתי שהוא ימשיך, אנחנו נדבר. עלינו לוודא שיש לנו את אותן המטרות והשאיפות בין הפדרציה למאמן. אנחנו הולכים לבדוק מה השתבש ומה עלינו לעשות טוב יותר. אמנם אני שומע ניתוחים מוצדקים של מה שקרה שכן הנבחרת לא שיחקה ברמה הנדרשת בעשר הדקות האחרונות ועלינו להסביר מה קרה, אך אסור להטיל ספק".

שחקני נבחרת צרפת מאוכזבים | DANIEL MIHAILESCU/POOL/AFP via Getty Images

עוד אמר: "אני מתחרט שהשתמשתי במילה 'כעס' לאחר ההדחה, זו הייתה אכזבה. דמיינתי, על אחת כמה וכמה כשהולכנו 1:3 – שהמשחק כמעט הסתיים". היו"ר תירץ: "עלינו לזכור שהיה לנו בית קשה מאוד, שלושת המשחקים הראשונים היו ברמה גבוהה והיה שרב. שלטנו במשחקים ולמרות הכל סיימנו ראשונים בבית המסובך ביותר". לה גרט הדגיש: "אסור לזרוק את כל מה שנעשה, להיפך, יש לנו צעירים מוכשרים עם הרבה איכויות וכך גם למאמן שלנו".

הנשיא התייחס גם לקארים בנזמה ששב לנבחרת הטורניר הזה וכבש ארבעה שערים. "קארים התקבל היטב על ידי כל הצוות והשחקנים. הוא גילה בנאומיו הרבה אלגנטיות, צניעות ותשוקה. מעולם לא היו איתו בעיות". שחקן העבר ביצ'נטה ליזארזו דווקא חשב אחר: "הגעתו גרמה לכך שאוליבייה ז'ירו יהפוך לשחקן ספסל ואולי גם אנטואן גריזמן הפך להיות שחקן פחות חשוב וזה יצר תסכול. הנבחרת הגיעה עייפה מאוד ליורו ולפי מה שהם אמרו לנו – האימונים היו די קשים".

נזכיר כי זידאן התפטר מריאל מדריד שנה אחת לפני תום חוזהו והוא כרגע חופשי מחוסר קבוצה. קשר העבר זכה עם הטריקולור במונדיאל 1998 כשחקן, לצד דשאן, וכן ביורו 2000 והבהיר בעבר כי זו שאיפה שלו לעמוד על הקווים בנבחרת ולסגור מעגל.

קארים בנזמה | Daniel Mihailescu – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי