סאות'גייט: "כבר שברנו הרבה מחסומים". קיין מתרגש מהחזרה לוומבלי

אנגליה בטירוף לקראת חצי הגמר נגד דנמרק ברביעי. המאמן, שזכה למחמאות אדירות ("הדבר הכי טוב שקרה לנו מזה עשורים"), הבהיר: "לא מסופקים". הקפטן: "רגע מדהים כנבחרת וכעם, הזדמנות כזו אולי לא תחזור"

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה כבר לא יכולה לחכות ליום רביעי אז תפגוש את דנמרק בחצי גמר יורו 2020 ותוכל להעפיל לראשונה בתולדותיה לגמר אליפות אירופה. ואין ספק שהיא מצפה לעשות זאת כשתחזור הביתה לוומבלי. באנגליה פורסם אחוז הרייטינג ובניצחון המרשים 0:4 על אוקראינה צפו לא פחות מ-20.9 מיליון בתי אב, שהם 81.8%. במהלך הניצחון נגד גרמניה למשל צפו 20.6 מיליון. כלומר, זה האירוע הטלוויזיוני הנצפה ביותר עד כה.

מי שיהיה כשיר למשחק הוא בוקאיו סאקה שנעדר מהניצחון האחרון. ג'יידון סאנצ'ו שפתח בהרכב, אגב, הודה כי התקשה להירדם לאחר הניצחון. "לא ממש ישנתי אתמול בלילה, זו הייתה הרגשה נהדרת ואנחנו עדיין מזמזים את השירים של הקהל. שמחתי להיות חלק מזה. אנחנו ידועים מה זה אומר לאוהדים ולמשפחות שלנו. היו המון אוהדים אנגלים סביב המגרש והתמיכה הייתה מטורפת".

כעת הפוקוס עובר לחצי הגמר כמובן. המאמן סאות'גייט אמר: "זה נהדר לחזור לוומבלי. אני לא צריך להגיד לאוהדים שום דבר. עלינו לשחק טוב ולהשפיע על התחושות שלהם אך ללא ספק שני הצדדים ניזונו זה מזה. כמובן שזה יכול רק להועיל לנו". הפעם, כזכור, אנגליה תשחק לעיני 60 אלף איש, כלומר 75% מתפוצת האצטדיון". המאמן פרגן לדנמרק ואמר: "היו לנו שני משחקים נגדם בסתיו, אנחנו יודעים איזו נבחרת טובה היא והם הוכיחו את זה שוב בטורניר כאשר ברור שהם רוכבים על גל הרגש אחרי מה שקרה עם כריסטיאן אריקסן".

שחקני אנגליה חוגגים | ETTORE FERRARI/POOL/AFP via Getty Images

סאות'גייט הבהיר כי ההפסד בחצי גמר המונדיאל לקרואטיה לפני שלוש שנים כלל לא ישפיע. "כבר שברנו כל כך הרבה מחסומים, זה רק עוד אתגר. לפני שלוש שנים הרגשנו שעשינו דרך ארוכה, הפעם לא נהיה מסופקים רק מחצי גמר, זה סימן חיובי, כמו גם העובדה שהשחקנים הצעירים האלה זוכים לעוד חוויות חיוביות מהנבחרת".

המאמן זוכה ללא מעט שבחים. מרטין סמואל, פרשן ה"דיילי מייל", נכתב כי המאמן "הוא הדבר הכי טוב שקרה לכדורגל האנגלי מזה עשרות שנים. הוא האיש במקום הנכון ובזמן הנכון. הרי מאז אלף רמזי אף מאמן לא לקח אותנו פעמיים לחצי הגמר. הוא אדם טוב, אחראי ורגיש שרואה את התמונה כולה. הוא מבין את התרבות של הכדורגל כאן. יש 60 מיליון איש שמבקרים כל זימון שלו אבל הוא צודק הרבה יותר וממעט לטעות. הנה דור של שחקנים שלא נתפס בנבחרת כמקור לכישלונות".

קיין שכבש שלושה שערים בשני המשחקים האחרונים, מתרגש: "זה הולך להיות מדהים, איזה רגע אדיר בשבילנו כנבחרת, כעם. הרבה מאיתנו שמשחקים עכשיו אולי לא יקבלו עוד הזדמנות כזו ועלינו לתפוס אותה בשתיים ידיים". כשנשאל על דנמרק, אמר: "בראש ובראשונה זו נבחרת נהדרת. לא ניצחנו אותם בליגת האומות. הם צברו תאוצה אחרי פתיחה קשה, אך עלינו להתמקד בעצמנו. זה חצי גמר באצטדיון הלאומי שלנו ואנחנו יודעים איך עלינו לשחק".

הארי קיין חוגג | ALBERTO LINGRIA/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי