לא שקט בגרמניה: מולר ביקר בחריפות את הטקטיקה של לב

תומאס מולר | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images

כוכב ה"מאנשאפט" דיבר על ההפסד לאנגליה: "באנו בגישת 'נחכה ונראה', במשחקים כאלה הנבחרת שכובשת לראשונה לרוב מנצחת. הגיע לנו להיות מודחים". עם זאת, השחקן חוזה עתיד אופטימי: "יש לשחקנים איכות ומוסר עבודה"

(גודל טקסט)

שבוע חלף מאז שנבחרת גרמניה סיימה את דרכה ביורו 2020 אחרי שהפסידה 2:0 לאנגליה בשמינית הגמר, אך נדמה שתחושות האכזבה עדיין לא דעכו. במהלך הטורניר, תומאס מולר שב למדי ה"מאנשאפט" אחרי שנעדר מהסגל מאז המונדיאל הכושל ב-2018, אך מהטורניר הזה הוא יזכור בעיקר את ההחמצה הגדולה שהייתה יכולה להשוות ל-1:1 נגד האנגלים. שחקנה של באיירן מינכן עדיין נסער מההחמצה, אך הוא לא חושב שזו הסיבה היחידה להדחה המוקדמת של הגרמנים.

אמנם הוא לא ציין את שמו של יואכים לב באופן מפורש, אך מולר הביע ביקורת על השיטה בה שיחקה הנבחרת בהפסד בוומבלי, כך שסביר להניח שמדובר בטענות כלפי מאמן הנבחרת היוצא: "באנו בגישה של 'בואו נחכה ונראה'. במשחקים כאלה, הנבחרת שכובשת ראשונה בדרך כלל מנצחת. נכשלנו במאמצים שלנו לא לספוג ולשמור על אסטרטגיה הגנתית. הגיע לנו להיות מודחים".

עם זאת, מולר לקח כמה דברים חיובים מהטורניר לקראת ההמשך, וציין לטובה את שחקני הדור הצעיר שהצטרפו לנבחרת בשנים האחרונות: "לשחקנים שנתקלתי בהם יש את האיכות, הרצון ואת מוסר העבודה כדי להצליח מחדש. אני רוצה להפוך את תחושת האכזבה ואנרגיה חיובית. אני רוצה להוכיח את עצמי, ויש לי מספיק מוטיבציה".

תומאס מולר ויואכים לב בחיבוק פרידה | FRANK AUGSTEIN/POOL/AFP via Getty Images

כידוע, יואכים לב עזב את תפקידו כמאמן הראשי של נבחרת גרמניה אחרי 15 שנים, ומי שיחליפו בתפקיד יהיה האיש שאימן את מולר בעונה וחצי האחרונות בבאיירן מינכן – האנזי פליק. גרמניה נושאת את עיניה כעת לספטמבר, אז יימשכו משחקי מוקדמות מונדיאל 2022. הנבחרת שהניפה ארבע פעמים את גביע העולם, כולל פעם אחת עם תומאס מולר ב-2014, תפגוש בחלון המשחקים הבא את ליכטנשטיין, ארמניה ואיסלנד. גרמניה מדורגת במקום השלישי בבית עם שש נקודות אחרי שלושה מחזורים, והיא תקווה לסיים את חלון ספטמבר כשהיא מוליכה את טבלת הבית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי