בונוצ'י: "רוצים לעלות לגמר בשביל ספינאצולה, אנחנו חייבים לו את זה"

בלם נבחרת איטליה דיבר לקראת חצי גמר היורו מול ספרד: "אין פייבוריטית למשחק הזה, מצפים למשחק שונה". מנצ'יני שיבח את לואיס אנריקה והוסיף: "מדובר בנבחרת יוצאת דופן עם שחקנים מצוינים"

(גודל טקסט)

נבחרת איטליה עדיין חולמת על זכייה ראשונה ביורו מאז 1968 ושנייה בתולדותיה, ומחר (שלישי, 22:00) היא תוכל לעשות צעד גדול בדרך לתואר הנכסף במפגש הלוהט מול ספרד בחצי הגמר. ב-33 המפגשים האחרונים בין שתי הנבחרת, הספרדים מחזיקים במאזן טוב יותר של 12 ניצחונות מול 9 הפסדים כאשר שני מפגשי היורו האחרונים ביניהן זכורים במיוחד. ב-2012 השיגה לה רוחה 0:4 בגמר היורו הבלתי נשכח בקייב וכעבור ארבע שנים בצרפת הגיעה הנקמה עם 0:1 איטלקי קטן בשמינית הגמר.

מאמן נבחרת איטליה, רוברטו מנצ'יני, מבין את גודל המעמד ומבין שלא תהיה שום פייבוריטית מחר: "זה יהיה משחק קשה מאוד, ספרד שונה מבלגיה, אבל אנחנו עדיין נתקלים בקשיים רבים. סבלנו גם נגד אוסטריה, בגלל האגרסיביות שלה וגם בגלל העובדה שזה היה המשחק הראשון בשלב הנוקאאוט".

"ספרד הייתה נבחרת יוצאת דופן בשנים האחרונות, יש לה הרבה שחקנים צעירים ומאמן מצוין. לואיס אנריקה זכה בליגת האלופות עם ברצלונה וגם כאשר היה ברומא, הקבוצה שלו שיחקה כדורגל מצוין. שום משחק בחצי הגמר לא יהיה קל. זה נחמד שיגיעו אוהדים לאצטדיון, אבל אני חושב שזה לא הוגן שלא יהיו חצי מהאוהדים איטלקיים וחצי ספרדיים".

רוברטו מנצ'יני | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images

על הביקורת נגד החלוץ צ'ירו אימובילה לאחר המשחק מול בלגיה: "הוא זכה לפני שנה בנעל הזהב, והוא אחד החלוצים הטובים בשנים האחרונות. לפעמים השחקנים הטובים ביותר הם אלו שחוטפים את הביקורת".

הבלם לאונרדו בונוצ'י הוסיף: "אין פייבוריטים במשחק הזה, עלינו לשכוח ממה שהשגנו עד כה. ללואיס אנריקה יש רעיונות מאוד ברורים – גם כשספרד חטפה ביקורת, הוא תמיד הגן על הקבוצה. לספרד יש מסורת והם השתפרו מאוד במהלך הטורניר, אנחנו מכבדים ויודעים שעלינו לשחק היטב".

לאונרדו בונוצ'י | Claudio Villa/Getty Images

על המפגשים האחרונים מול ספרד: "היינו עייפים מדי כשהגענו ליורו 2012. הגענו עם סוללות ריקות והתוצאה הייתה בהתאם. ב-2016 זה היה שונה, ידענו שנוכל לעשות להם צרות. מחר זה יהיה משחק אחר לחלוטין, יש להם איכות מצוינת מקדימה ועלינו להיות זהירים. אנחנו רוצים לגרום גאווה לעם האיטלקי ולהגיע לגמר גם בשביל לאונרדו ספינאצולה – אנחנו חייבים לו את זה".

בונוצ'י להתייחס גם על כך שבימים האחרונים חלוץ היריבה וחברו לקבוצה ביובנטוס, אלברו מוראטה, ספג איומים: "אלברו חבר שלי, לעיתים קרובות אנחנו מסתובבים יחד בטורינו. הוא אדם נהדר וחלוץ מצוין. אני מצטער על מה שקרה לו. יש לי מזל לשחק עם חלוץ כזה בקבוצה שלי, אנחנו צריכים לפקוח עליו עין מקרוב מחר. מוראטה ורומלו לוקאקו הם שני חלוצים גדולים, אבל עם מאפיינים שונים. אתה פוגש את השחקנים הטובים בעולם כשאתה מגיע לשלבים האלה".

לאונרדו בונוצ'י, אלברו מוראטה | Juventus FC/Juventus FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי