קיין ענה לשמייכל: "הוא צודק, אבל אנחנו בעמדה מצוינת לזכות ביורו"

חלוץ נבחרת אנגליה נשאל על העקיצה של שוער דנמרק לקראת חצי הגמר בין הנבחרות: "זה עדיין לא חזר הביתה, אבל יש לנו הזדמנות". סאות'גייט אישר שלרשותו יעמוד סגל מלא: "אולי הלחץ על הדנים, הם זכו ואנחנו לא"

(גודל טקסט)

55 שנה מחכים באנגליה לזכייה של הנבחרת בתואר ושני ניצחונות בלבד מפרידים בין גארת' סאות'גייט ושחקניו להשגת המטרה, כאשר מחר (רביעי, 22:00) תתארח באצטדיון וומבלי נבחרת דנמרק, שחולמת להמם את הבריטים לעיני הקהל הביתי. אנגליה ניצחה רק באחד מתוך ששת המפגשים האחרונים שלה עם הדנים – 0:3 בשלב הבתים של מונדיאל 2002, בעוד שניים נוספים הסתיימו בהפסד ושלושה בתיקו. השתיים, אגב, נפגשו בשלב הראשון ביורו 1992, שנגמר בזכייה היסטורית של הסקנדינבים.

הנסיך וויליאם, המכהן כנשיא ההתאחדות האנגלית, יצפה בחצי הגמר מהיציע ויקווה לחגיגה לפחות כמו שסיפקו האנגלים ברבע הגמר, כשהביסו 0:4 את אוקראינה. סאות'גייט ייהנה מסגל מלא, כולל בוקאיו סאקה שהתאושש ממכה ועשוי לחזור ל-11 במקומו של ג'יידון סאנצ'ו, שפתח במשחק האחרון. מעבר לכך, המנג'ר צפוי לשמור על הרכב זהה פחות או יותר, על אף שבאנגליה בוודאי היו שמחים לראות את ג'ק גריליש משחק מהדקה הראשונה.

נבחרת "שלושת האריות" מחפשת להעפיל לגמר לראשונה בתולדותיה, לאחר שנעצרה שלוש פעמים בשלב ארבע האחרונות ושיחקה ביורו יותר מכל נבחרת אחרת (36 משחקים) מבלי להגיע לקרב על התואר. המפתח לשם עובר כמובן דרך ההגנה, ששמרה על שער נקי בכל חמשת המשחקים בטורניר הנוכחי ותקבע שיא חדש לטורנירים גדולים אם תעשה זאת גם מחר.

סאקה. אמור לחזור לסגל | FRANK AUGSTEIN/POOL/AFP via Getty Images

במסיבת העיתונאים אישר המנג'ר גארת' סאות'גייט שכל שחקניו כשירים, אולם ציין שיש שחקן או שניים שייבדקו פעם נוספת בסמוך למפגש. עוד אמר המאמן במסיבת העיתונאים: "לחץ גם יכול לדחוף אותך לתוצאות טובות, צריך לדעת להשתמש בו – צריך לדעת לפעול תחת לחץ ולהשתמש בו לצרכים שלך. בעבר ביצענו טעויות ברגעי ההכרעה ולשמחתי אנחנו נהיים עקביים וטובים יותר במשחקים הגדולים, בעיקר מלאי אמונה בעצמנו. דנמרק נבחרת שזכתה בעבר ביורו, אני מספיק מבוגר כדי לזכור את 1992, אז אולי הלחץ הוא בכלל עליהם".

במסיבת העיתונאים של דנמרק, השוער קספר שמייכל עקץ את האנגלים כשאמר בהלצה שהוא לא מבין "איך הכדורגל חוזר הביתה אם אנגליה לא זכתה מעולם", והארי קיין השיב על כך: "הוא צודק – זה עדיין לא חזר הביתה – אבל אנחנו בעמדה מצוינת. יש לנו הזדמנות נהדרת, אבל אנחנו לא מזלזלים בדנמרק. יש לנו סגל נהדר, לא רק מי שמשחק בהרכב, ידענו לשמור על שער נקי ואנחנו צריכים לדעת לנצל את ההזדמנות הזו".

קיין גם התייחס לחברו הטוב כריסטיאן אריקסן שהוזמן לגמר: "אני מאוד מצפה לפגוש אותו בהזדמנות שתהיה לנו ואם הוא יהיה בגמר, אשמח לשוחח איתו למחרת, בתקווה שזה יהיה יום מאושר עבורי. אני בעיקר שמח שהוא יצא מזה ושנוכל להיפגש שוב".

לסיום התייחס החלוץ לביקורות שהיו עליו במהלך הטורניר, עד שמצא את הרשת שלוש פעמים: "אני בטוח ביכולות שלי למצוא את המסגרת ולהבקיע, אבל זה לא משנה לי אם אבקיע כל עוד אנחנו ננצח. עלינו לדעת להיות רגועים, שוחחנו על תרחישים אפשריים במשחק מחר ואנחנו גם זוכרים את ההפסד לדנמרק בליגת האומות, זו נבחרת שקשה לשבור".

הארי קיין | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

עוד לפני מסיבת העיתונאים, גם קיירן טריפייר הראה ביטחון בנבחרת שלו: "אני חושב שעשינו התקדמות ממש טובה מאז מונדיאל 2018. הגענו לחצי גמר ליגת האומות ועכשיו אנחנו משחקים נגד דנמרק. יש לנו הזדמנות לרשום פרק היסטורי. בשנתיים האחרונות הקבוצה השתנתה מאוד, יש אולי שישה או שבעה שחקנים מהסגל שהיה במונדיאל ויש לנו כל כך הרבה כישרונות צעירים. כולם יכולים לראות איזה שחקני התקפה יש לנו", אמר המגן הימני.

גם חברו להגנה, הארי מגווייר, שידר על אותו גל: "אנחנו במקום הרבה יותר טוב מאשר במונדיאל. למדנו מהחוויה הזו וגם מהמשחקים שהיו מאז, למשל ליגת האומות", הוסיף הבלם, שהחמיא למנג'ר. "מאז הופעת הבכורה שלי בנבחרת, אני חושב שגארת' היה מבריק. הוא נותן לנו את הקרדיט, אבל אנחנו מעריכים את העבודה שהוא עושה ואת הדרך שהוא מנהל את הכלים בסגל. אין לי מספיק מילים להחמיא לו ולצוות שלו. כמאמן הנבחרת קשה לרצות את כולם, במיוחד את הציבור, אבל אנחנו סומכים עליו. לא משנה מה הוא יחליט מבחינת ההרכב או סגנון המשחק, זה יהיה הכי טוב למשימה".

סאות'גייט. השחקנים סומכים עליו | Catherine Ivill/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי