יחסי הכוחות, טראומת אריקסן וחשיבות קיין: אוזן מנתח מאנגליה

פרשן ספורט1 נחת בממלכה לקראת חצי הגמר השני (רביעי ב-22:00) וניתח בראיון שהעניק לתכנית הספורט של 103FM: "אנגליה פייבוריטית מובהקת, יש לה עתיד מזהיר, אבל דנמרק נבחרת אדירה". האזינו

(גודל טקסט)

אורי אוזן, פרשן ספורט1, עלה לשידור בתכנית הספורט של 103FM ועדכן מלונדון לקראת חצי הגמר השני ביורו 2020, בו נבחרת אנגליה תארח את נבחרת דנמרק בוומבלי (רביעי ב-22:00).

האזינו לראיון

אוזן סיפר על הלך הרוח באנגליה: "השיחות בשדה התעופה הן בעיקר סביב הכדורגל. עדיין לא הספקנו להסתובב ברחוב. היו תורים ארוכים בגלל הטפסים, אבל בסך הכל האווירה מאוד טובה ומרגישים את האנגלים בכל מקום. כל אחד שאתה מדבר איתו ישר מדבר על נבחרת אנגליה – בקר גבולות, נהג מונית. ככל שנתקרב פיזית לוומבלי אז אני מאמין שגם ידברו יותר. בקרוב נצא לאכול ואני מאמין שכל הפאבים יהיו מלאים באוהדי כדורגל שיתחממו לקראת המשחק מחר. היורו נוכח פה מאוד. בינתיים זה היורו הכי טוב שאני ראיתי בימי חיי. רק שימשיך ככה".

האם ההצלחה של הדנים מפתיעה: "אני חושב שסימנו אותה מתחילת הטורניר כאפשרות לסוס שחור, צריך לזכור שהיא ניצחה את שלושת משחקי מוקדמות המונדיאל על האפס, כולל 0:4 בחוץ נגד אוסטריה. כלומר, זו נבחרת אדירה שתחת המאמן יולמאנד עשתה קפיצת מדרגה משמעותית וסימנו אותה כמועמדת להגיע רחוק, גם כנראה כי היא בצד הטוב של ההגרלה. המקרה של אריקסן בהחלט איחד אותה ועשה משהו לשחקנים, אני חושב שזה גיבש אותם".

שחקני נבחרת דנמרק מגנים על אריקסן | FRIEDEMANN VOGEL/POOL/AFP via Getty Images

על יחסית הכוחות: "אנגליה, פה בבית, פייבוריטית מובהקת לטעמי. עם זאת, אי אפשר להספיד את דנמרק, כולם זוכרים מה היה לפני 29 שנים. הכל פתוח על אף שאנגליה היא אכן פייבוריטית. הדנים זה סיפור מדהים ובכלל חצי הגמר הזה הוא סיפור מדהים. 55 שנים של כאב – כך מגדירים את זה פה מבחינת האנגלים. הנבחרות האלה נפגשו בליגת האומות באוקטובר 2020 ודנמרק ניצחה את אנגליה 0:1 בוומבלי משער של אריקסן. הדמות שלו מרחפת מעל כל המשחק הזה מבחינת הדנים. המאמן שלהם עושה עבודת קודש מבחינה מקצועית, אבל מגיע לו קרדיט גם על הדרך שבה הוא הצליח להוציא את הנבחרת מהטראומה שהייתה עם אריקסן וגם משני ההפסדים הרצופים בפתיחת הטורניר".

על נבחרת אנגליה וההשפעה של הארי קיין: "אני חושב שאנגליה מראה בעיקר משמעת טקטית וניהול יוצא מן הכלל של המאמן סאות'גייט מכל הבחינות. הוא מרגיש טוב את הסגל, זו נבחרת חזקה ומגובשת שלא ספגה עדיין לאחר חמישה משחקים וזה מראה על חוזק. לגבי קיין, הוא נכנס לכושר הבקעה בדיוק בזמן, עם השער מול גרמניה והצמד במשחק האחרון. הוא מאוד דומיננטי, האיש של סאותג'ייט על המגרש וזה די ברור, הוא סמך עליו בעיניים עצומות ובצדק. קיין שחקן מאוד משמעותי בנבחרת הצעירה הזו. זאת נבחרת עם עתיד מזהיר שיש לה גם הווה מצוין והיא יכולה ללכת עד הסוף ולהגיע לגמר – דבר שקרה רק פעם אחת בטורניר גדול. אנגליה מגיעה בסגל מלאה ועם אמונה מלאה שהיא יכולה לעשות את זה".

גארת' סאות'גייט, הארי קיין | ALBERTO LINGRIA/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי