מוראטה שיאן וגיבור טראגי, קייזה עקף את אביו: מספרי חצי הגמר

החלוץ עקף את טורס כמלך שערי "לה רוחה" ביורו, אך במהלך דו קרב הפנדלים נעצר. לעומתו, הקשר הפך לכובש הבכיר במשפחה לפני מפגש נוסף בוומבלי. וגם: על רצף ההארכות והשער הנוסף לו האזורי זקוקים בגמר

(גודל טקסט)

תשע שנים אחרי שאיטליה הפסידה לספרד בגמר יורו 2012, הערב (שלישי) היא הצליחה לשוב למעמד הנכסף ועל הדרך להעיף את ספרד מאליפות אירופה בפעם השנייה ברציפות – ועוד בצורה הכי דרמטית שיש, בדו קרב פנדלים.

אם ביורו 2016 היא הדיחה את "לה רוחה" בשמינית, היום היא עלתה על חשבונה לגמר הגדול וכעת רוברטו מנצ'יני ושחקניו ימתינו לזהות היריבה ביום ראשון בוומבלי, "המארחת" אנגליה או דנמרק. אז רגע אחרי שהסתיים חצי הגמר המטורף ואיטליה העפילה בפעם העשירית לגמר בטורניר גדול (מפגרת בארבעה גמרים אחרי גרמניה), הנה המספרים הגדולים מחצי הגמר:

* איטליה הבקיעה 12 שערים ביורו 2020 וזה עשוי להיות הטורניר הפורה ביותר שלה אי פעם – היא פשוט צריכה להבקיע בגמר בשביל שזה קרה. היא כבשה 12 שערים גם במונדיאל 2006, מונדיאל 1982, מונדיאל 1934 ומונדיאל 1938, אך מעולם לא כבשה יותר מזה.

שחקני נבחרת איטליה חוגגים | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images

* היה זה המפגש העשירי בין נבחרות איטליה וספרד במסגרת אליפות אירופה או מונדיאל. המאזן: ארבעה ניצחונות לאיטליה, חמש תוצאות תיקו וניצחון אחד בלבד לספרדים. עם זאת, עד הערב, בתשעת המפגשים האחרונים בין השתיים בכל המסגרות, ההפסד היחיד של ספרד לאיטליה היה ביורו 2016. היום היה הפסד נוסף.

* בזכות שער השוויון הדרמטי, אלברו מוראטה הפך לכובש הספרדי המצטיין בתולדות אליפויות אירופה – לזכותו בסך הכל שישה שערים ובכך הוא עקף את פרננדו טורס. הוא גם הפך לספרדי הראשון בהיסטוריה שכובש בוומבלי גם עבור נבחרתו וגם עבור קבוצתו.

* בנוסף לכל, אלברו מוראטה גם הפך לשחקן השני להבקיע שלושה שערים בשתי מהדורות שונות של אליפות אירופה, אחרי כריסטיאנו רונאלדו שהבקיע שלושה לפחות בכל שלושת הטורנירים האחרונים. לצערו, הוא גם החמיץ בדו קרב מהנקודה הלבנה שעלה לספרד בהדחה.

דונארומה עוצר את הפנדל של מוראטה | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

* איטליה הפכה לנבחרת השנייה בסך הכל שחמישה שחקנים שונים שלה הבקיעו לפחות שני שערים באותה אליפות אירופה – פדריקו קייזה, מתאו פסינה, לורנצו אינסינייה, צ'ירו אימובילה ומנואל לוקאטלי. היחידה שעשתה זאת הייתה צרפת ביורו 2020.

* שני השערים של נבחרת איטליה בוומבלי ביורו 2020 הובקעו על ידי פדריקו קייזה, שעקף את אביו אנריקו (1) והפך לכובש הבכיר של המשפחה בטורניר היוקרתי. אגב, שלושת השערים של משפחת קייזה ביורו הובקעו על אדמת אנגליה והגמר, כידוע, ייערך גם הוא באצטדיון בלונדון.

פדריקו קייזה חוגג, אכזבה בספרד | Carl Recine – Pool/Getty Images

* לאונרדו בונוצ'י השתווה לג'יאנלואיג'י בופון כשיאן ההופעות של נבחרת איטליה בטורנירי היורו אי פעם עם 17 משחקים. לג'ורג'יו קייליני 16 משחקים. קייליני, אגב, הפך לשחקן הראשון אי פעם ששיחק חמישה משחקים נגד אותה יריבה בטורניר היורו.

* זו הייתה ההארכה ה-20 של נבחרת איטליה בכל טורנירי המונדיאל והיורו והיא שיחקה יותר הארכות מכל נבחרת אחרת. ספרד, לעומת זאת, הפכה לנבחרת הראשונה בתולדות היורו שמגיעה להארכה שלושה משחקים ברציפות – היא הנבחרת השנייה לרשום שלוש הארכות, כי זה קרה גם לפורטוגל ב-2016, אולם היא בחצי הגמר לפני חמש שנים ניצחה ב-90 דקות את וויילס ושיחקה 120 דקות רק בשמינית, ברבע ובגמר.

בונוצ'י חוגג | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images

* זו הפעם הראשונה שספרד לא מצליחה להעפיל ממשחק חצי גמר ביורו או במונדיאל. בכל חמשת החצאים הקודמים בהם השתתפה, היא יצאה עם ידה על העליונה.

* שיא ספרדי חדש: ג'ורדי אלבה השתווה לאנדרס אינייסטה וססק פברגאס כשחקן עם הכי הרבה הופעות בטורנירי היורו – ב-16 משחקים שותף המגן בן ה-32, שספק אם יהיה גם ביורו 2024.

ג'ורדי אלבה | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

* איטליה לא בעטה אפילו כדור אחד למסגרת השער של אונאי סימון ב-45 הדקות הראשונות ומדובר בציון דרך שלילי עבור האזורי, שמאז גמר יורו 2000 בכל משחקי הנוק-אאוט במסגרת אליפויות אירופה וגביעי העולם בעטה לפחות פעם אחת לשוער היריבה במחצית הראשונה. ב-2000 זה קרה לה רק בגמר נגד צרפת, בו איטליה עלתה ליתרון בדקה ה-55, אולם ספגה שוויון בדקה ה-93 ונכנעה לשער של דויד טרזגה בהארכה. הבעיטה הראשונה למסגרת הגיעה בדקה ה-53, אז פדריקו קייזה ניסה להכניע את סימון.

* בהמשך לנתון הקודם, אז הבעיטה הראשונה של איטליה לשער הספרדי הייתה בדקה ה-45, כאשר המגן השמאלי אמרסון בעט ממטרים ספורים למשקוף. באותו יורו 2000 זה קרה לאיטליה עוד לפני הגמר, גם נגד הולנד, אז היא בעטה לשער בפעם הראשונה בדקה ה-48 בלבד – מאז שהחלה הספירה ביורו 1980, זה המשחק בו היא בעטה לשער הכי מאוחר, ללא כל קשר אם הכדור הלך למסגרת או לא.

ספרד בהלם, איטליה חוגגת בסיום | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images
שחקני איטליה חוגגים העפלה לגמר | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי