קייזה: "לא יכול לתאר במילים". ז'ורז'יניו סיפר על הפנדל המכריע

איטליה בטירוף לאחר ההעפלה לגמר היורו: "חגיגה גדולה", "הירואית" ו"שערי הכנסייה נפתחו", היו הכותרות. מנצ'יני הבהיר: "השחקנים האמינו כבר לפני שלוש שנים אך יש עוד צעד אחד". קשר צ'לסי: "לקחתי נשימה עמוקה"

(גודל טקסט)

נבחרת איטליה רחוקה רק משחק אחד מזכייה שנייה בתולדותיה ביורו וראשונה מאז 1968. ספק אם הייתה בעבר נבחרת גדולה באותו המעמד – כזו שלא העפילה לטורניר גדול ובזה שאחריו הגיעה עד לגמר היורו. אתמול (שלישי) רצף המשחקים ללא הפסד עלה ל-33 כשהנבחרת של רוברטו מנצ'יני גברה על ספרד בפנדלים בחצי גמר היורו ותהיה בגמר הרביעי שלה. איטליה השוותה את שיא השערים שלה בטורניר גדול שכן גם במונדיאל 2006 לדוגמא כבשה שני שערים, ויש לה לא פחות מחמישה שחקנים שהבקיעו פעמיים.

מנצ'יני, שהפך נבחרת שמצויה במצב קטסטרופלי לנבחרת הטובה ביותר ביורו, נפעם לאחר המשחק: "אנו שמחים שנתנו את האושר הזה לאיטלקים בכל מקום. ידענו שיהיה קשה מאוד, ספרד גרמה לנו לצרות רובות ולא נגענו בכדור מספיק. רצינו להגיע לגמר, גם אם לא הרבה האמינו בנו לפני תחילת הטורניר. אני מברך את ספרד, היא נבחרת נהדרת, ופנדלים הם עניין של מזל". ב-38 משחקים על הקווים רשם המאמן 28 ניצחונות ושני הפסדים בלבד.

רוברטו מנצ'יני, ג'יאנלואיג'י דונארומה | MATT DUNHAM/POOL/AFP via Getty Images

עוד אמר: "יש כמה משחקים בהם אתה צריך לסבול אבל אנחנו ראויים להעפלה לגמר. ספרד הפתיעה אותנו כששיחקה ללא חלוץ. אי אפשר רק להתקיף, צריך גם להגן. אבל הנבחרת שלי מדהימה. כולם רוצים לנצח, זו קבוצת שחקנים שרצתה לעשות משהו מיוחד והאמינה בעצמה כשהתחלנו תהליך לפני שלוש שנים. אבל זה עדיין לא נגמר. עלינו לאסוף כוחות, מה שנשאר ולהתכונן לגמר".

פדריקו קייזה שכבש את השער בדקה ה-60: "אני לא יכול לתאר במילים את הרגשות שלי. זה היה משחק קשה, ספרד הייתה נהדרת הערב (אתמול), יש לה כוכבים גדולים אבל נלחמנו ועשינו את ההבדל כקבוצה. עכשיו אנחנו בגמר ונחזור לכאן נרגשים מאוד ב-11 ביולי מלאי ציפייה. גם כאשר לוקה (מנואל לוקאטלי) החטיא את הפנדל הראשון – כולם היו רגועים, ידענו שאפשר לעשות את זה".

מי שבעט את הפנדל המכריע היה ז'ורז'יניו שעמד היטב בלחץ. הקשר סיפר: "ניסיתי לשכוח את כל מה שקורה מסביב, להתמקד במה שאני יודע לעשות והתאמנתי עליו. לקחתי נשימה עמוקה והמשכתי". הקשר המשיך: "איטליה לעולם לא מוותרת, אנחנו תמיד מאמינים. זה סגל נפלא שמגיע לו כל הטוב הזה. אנחנו סובלים יחד, צוחקים יחד, משחקים יחד. זה היה משחק נגד נבחרת נהדרת שגרמה לנו לרוץ הרבה, אבל האמנו עד הסוף".

ז'ורז'יניו, אונאי סימון | Matt Dunham – Pool/Getty Images

שחקני העבר של הנבחרת מיהרו לברך. ג'ינאלואיג'י בופון העלה תמונה של הנבחרת חוגגת לאחר המשחק וכתב: "נהדר". פאביו קנבארו שהניף את גביע העולם ב-2006, העלה סרטון של השחקנים חוגגים בסיום וכתב: "לילה טוב איטליה" עם אימוג'י של הדגל האיטלקי. הקשר לורנצו אינסינייה כתב: "להמשיך ככה עד הסוף!".

"פיאסטה (חגיגה). איטליה ההירואית סבלה אבל העפילה לגמר. זו יצירת מופת איטלקית. אנחנו לא הכי חזקים מכולם אבל אנחנו לא מפחדים מאף אחד", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". צמד הבלמים ג'ורג'יו קייליני ולאונרדו בונוצ'י קיבלו את הציון הגבוה – 7. בכלי התקשורת הציגו סרטון מפואר של שתי דקות מהרגע בו כבש ז'ורז'יניו את הפנדל המכריע והציגו את הטירוף של האוהדים ברחובות. קלואדיו ראניירי בירך: "נבחרת של אריות, נחזור לוומבלי עם הראש למעלה". "איטליה ההירואית מחסלת את ספרד", נכתב ב"טוטוספורט". "קייזה סחף את מנצ'יני, מוראטה השווה ואז 'בגד' בלואיס אנריקה'. "שערי הכנסייה נפתחו. ז'ורז'יניו עמד בלחץ, מנצ'יני משחק אחד מהתואר", נכתב ב"טוטוספורט". "איטליה חולמת בסופו של דבר", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט".

שער "גאזטה דלה ספורט" | צילום מסך: "גאזטה דלה ספורט"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי