בדנמרק זועמים: "צריך לתת לשופט מיקרופון כדי שיסביר את ההחלטה"

הנבחרת המרגשת של היולמנד הודחה בחצי גמר יורו 2020 מול אנגליה ולא נרגעת מהפנדל שהעלה את נבחרת שלושת האריות לגמר. הויביירג: "רוצה לשמוע מהשופט עצמו מה הוא חושב". דמסגור: "יש לי תחושה ריקנית בגוף"

(גודל טקסט)

זה היה מסע מדהים, ארוך ומרגש – ואתמול (רביעי) הוא הגיע לסיומו. נבחרת דנמרק הודחה מיורו 2020 בחצי הגמר, לאחר שהפסידה 2:1 לאנגליה בהארכה. אין ספק שהמסע של הדנים הסתיים מעל ומעבר לציפיות, בארבע האחרונות של אליפות אירופה, ואם הם יוצאים עם הרגשה כל כך מאכזבת – זה אומר הרבה מאוד.

החבורה הנפלאה של קספר היולמנד, שהציג טורניר גדול בעצמו על הקווים, הראתה שהיא לא יודעת מה לזה לוותר. הטורניר החל עם הלם ענק וטרגדיה במשחק הפתיחה (הפסד 1:0 לפינלנד) כאשר כריסטיאן אריקסן התמוטט, המשיך עם הפסד נוסף לבלגיה ועלייה מטורפת במחזור האחרון של שלב הבתים בזכות 1:4 ענק על רוסיה. בשמינית הדנים סיפקו הצגה נוספת עם 0:4 על וויילס, וברבע הגמר הדיחו את צ'כיה. אתמול זה נגמר, והם כמובן הכי גאים שאפשר להיות. הרגע המצמרר עם אריקסן איחד מדינה שלמה, והייתה הרגשה שמהמקום הנורא הזה – הם הולכים לעלות הכי גבוה שיש.

אבל בכל זאת, בדנמרק לא מקבלים את ההדחה הזו בקלות. מבחינתם, לא הגיע פנדל לאנגליה בהארכה. גם בגלל שספק הייתה הכשלה עם ראחים סטרלינג, וגם בגלל שהיו שני כדורים על המגרש. כדור העונשין שהכריע את המשחק כבר עורר סערה, והדנים לא נרגעים. מי שיצא נגד ההחלטה הוא קשרה של טוטנהאם, פייר-אמיל הויביירג.

פייר-אמיל הויביירג מאוכזב | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images

"מה יש להגיד על זה? עמדתי ליד ואני לא חושב שהיה פנדל", רתח הויביירג. "הכל קרה במהירות ויכול להיות שאני טועה, אבל זה מעצבן שאומרים שיכול להיות שלא הגיע להם פנדל והשופט לא הלך ל-VAR. כדאי לתת לשופט מיקרופון או לשים אותו מול מצלמה כדי שיוכל לדבר ולהסביר. אם אין VAR יכולות להיות טעויות, אבל כשיש VAR – אסור שהן יקרו. מה הם חשבו? אני רוצה לשמוע מהשופט עצמו מה הוא חושב. אני לא כועס, אני חושב שרמת השופטים בטורניר הייתה גבוהה מאוד, ולכן אני לא מתלונן".

המאמן היולמנד אמר אחרי ההדחה: "ברור שזו אכזבה, כי היינו כל כך קרובים לגמר, אבל בגלל כל מיני דברים שונים שקרו במהלך המשחק לא עשינו את הצעד האחרון. מה שהשחקנים עשו בטורניר הזה הוא מדהים. הם משחקים כדורגל פנטסטי. התקפנו, הבקענו שערים והראינו את האני האמיתי שלנו. עמדנו יחד ונלחמנו. אנחנו בטוחים שנוכל להגיע שוב למעמדים האלה. אני לא יכול לתאר כמה הערצה יש לי לקבוצה הזו".

מיקל דמסגור, שפרץ בגדול בטורניר הזה והפך לאחד השחקנים המבוקשים באירופה, כבש אתמול שער יוצא דופן בכדור חופשי מרהיב. קשרה בן ה-21 של סמפדוריה סיפר: "אני פשוט מאוכזב מאוד. אני מדבר עם תחושה ריקה בגוף שלי. נתנו את כל מה שיש לנו לאורך הטורניר הזה, אז זו הרגשה מאכזבת לדבר כאן מבלי שהוצאנו דבר במשחק הזה".

מיקל דמסגור | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי