"אם אתה גריליש או סטרלינג, אין מצב שילד בן 19 בועט לפניך"

ראחים סטרלינג | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

מחדל הפנדלים מסעיר את אנגליה, השניים חטפו אש אחרי שסאקה לקח אחריות לפניהם: "לשחקנים עם הרבה יותר ניסיון לא התחשק לבעוט". שחקן אסטון וילה: "אמרתי שאני רוצה לבעוט!". הצעיר מארסנל זכה לתמיכה: "אומץ עצום"

(גודל טקסט)

בדיוק כמו בפעם הקודמת בה אירחו את היורו, לאנגליה שוב נשבר הלב בפנדלים ואחרי שהנבחרת נכנעה לאיטליה בגמר אליפות אירופה אמש (ראשון), במדינה לא יכולים שלא לעסוק במחדל הבעיטות מ-11 מטרים. עצם העובדה ששחקן בן 19 כמו בוקאיו סאקה נבחר לבעוט את הפנדל החמישי והמכריע מסעירה את האנגלים, וגם כוכב מנצס'טר לשעבר, רוי קין, ביקר את ותיקי הנבחרת על כך שלא לקחו אחריות ברגע הקריטי ביותר.

"אם אתה גריליש או סטרלינג, אין מצב שאתה נותן לילד הצעיר לבעוט לפניך. אתה לא יכול לשבת שם ולתת לילד ביישן בן 19 לקחת פנדל לפניך. להם יש הרבה יותר ניסיון, סטרלינג זכה בתארים", אמר קין ל-'ITV'. "אני לא אומר שסאקה לא היה מוכן, ייתכן שהוא בעט שישה או שבעה פנדלים, אבל קשה לעכל את זה. אתה חייב להתייצב מול הילד הזה ולומר לו 'תקשיב, אני אעשה את זה לפניך'".

גם שחקן העבר והפרשן בהווה, גארי נוויל, התייחס לאותו עניין: "כשראינו את סאקה הולך לבעוט, כנראה שציפינו מגריליש או סטרלינג לעשות את זה לפניו. אבל גריליש לא בעט פנדל שתי עונות, אז ברור שמשהו לא תקין עם הבעיטות שלו". גריליש לא נותר אדיש לדברים והיום הגיב באמצעות הטוויטר, כשצייץ: ""אמרתי שאני רוצה לבעוט פנדל!!! המאמן קיבל כל כך הרבה החלטות נכונות לאורך הטורניר וכך היה גם אתמול, אבל לא אקבל שאנשים יאמרו שלא רציתי לבעוט כשאני אמרתי שאני מוכן".

גריליש. ברח מאחריות? | Laurence Griffiths/Getty Images

סאקה כמובן זכה גם ללא מעט תמיכה, הן מקבוצתו ארסנל והן מאנשי תקשורת. כך, למשל, בן גראונדס מ'סקיי' צייץ: "בגיל 19, סאקה לקח אחריות ובעט את הפנדל החמישי. לשחקנים בעלי ניסיון הרבה יותר גדול, בין אם הוחלפו או נכנסו מהספסל, בבירור לא התחשק לעשות את זה. אומץ עצום. זה לא מה שיגדיר אותו". אוליבר הולט מה'דיילי מייל' הוסיף: "סאקה היה בערך הדבר הכי טוב שיצא מאנגליה בטורניר הזה. איזה כישרון. הוא יהיה חלק משמעותי בנבחרת אנגליה למשך הרבה זמן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי