ראשפורד התנצל: "אני כובש פנדלים מתוך שינה". מנצ'סטר סיטי תמכה

מרקוס ראשפורד | FACUNDO ARRIZABALAGA/POOL/AFP via Getty Images

השחקן שנכנס בדקה ה-120 והחמיץ בדו קרב הפנדלים עבור אנגליה שיתף את תחושותיו: "אכזבתי את כולם, כל מה שאני יכול להגיד זה סליחה. הקריאות הגזעניות? לא אתנצל על מי שאני". התכולים: "כל אנגליה גאה בך"

(גודל טקסט)

למרקוס ראשפורד הייתה משימה אחת בגמר יורו 2020: להבקיע בדו קרב הפנדלים. שחקנה של מנצ'סטר יונייטד, שמיעט לשחק בטורניר, נכנס בדקה ה-120 של הגמר נגד איטליה כדי להשתתף בדו קרב הגורלי. עם זאת, הבעיטה שלו פגשה את הקורה, ולאחר שגם ג'יידון סאנצ'ו ובוקאיו סאקה החמיצו מהנקודה הלבנה, איטליה השלימה 2:3 בדו קרב והוכתרה לאלופת אירופה.

מאז אותו הפסד כואב, שלושת המחמיצים היו נתונים לביקורת ברשתות החברתיות, שלעתים אף גלשו לגזענות. התגובות הפוגעניות זכו לגינויים מכל עבר, וכיממה לאחר הגמר, ראשפורד שיתף את ברשתות החברתיות את תחושותיו לאחר ההפסד הכואב:

"אני לא יודע מאיפה להתחיל ולא יודע איך לבטא את מה שאני מרגיש כרגע. הייתה לי עונה קשה, כולם ראו את זה, וכנראה שהגעתי לגמר עם חוסר ביטחון. תמיד ניגשתי לבעוט פנדלים אך הפעם משהו הרגיש לא נכון. במהלך הריצה ניסית לחסוך זמן ולצערי התוצאה לא הייתה כפי שקיוויתי. הרגשתי שאכזבתי את החברים לקבוצה. הרגשתי שאכזבתי את כולם. כל מה שנדרשתי כדי לתרום לקבוצה זה להבקיע פנדל. אני מבקיע פנדלים מתוך שינה, אז למה את זה לא? זה רץ בראש שלי מאז הבעיטה וכנראה שאין מילה שתתאר איך זה מרגיש".

מרקוס ראשפורד אחרי החמצת הפנדל | JOHN SIBLEY/POOL/AFP via Getty Images

"גמר, 55 שנים, פנדלים, היסטוריה. כל מה שאני יכול להגיד זה סליחה. הלוואי וזה היה יכול להסתיים אחרת". בעוד אני ממשיך להתנצל אני רוצה לעודד את חבריי לקבוצה. הקיץ הזה הייתי באחד המחנות הטובים שחוויתי ולכולכם היה חלק בכך. האחווה שנבנתה בלתי ניתנת לשבירה. ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלי, הכישלונות שלכם הם גם שלי".

בהמשך, ראשפורד התייחס גם לקריאות הפוגעניות שנשמעו כלפיו מאז הגמר: "גדלתי לתוך ענף בו אני מצפה לקרוא דברים שנאמרים עליי. בין אם זה קשור לצבע העור שלי, איפה גדלתי, או כפי שקרה לאחרונה, איפה אני מבלה את הזמן מחוץ למגרש. אני יכול לסבול ביקורת על היכולת שלי כל הזמן, הפנדל שלי לא היה טוב, אבל לעולם לא אתנצל על מי שאני ועל המקום שבאתי ממנו. הרגע הכי גאה שלי הוא שלבשתי את חולצת שלושת האריות וראיתי את המשפחה שלי מעודדת אותי בקהל של עשרות אלפים. חלמתי על ימים כאלה".

"ההודעות שקיבלתי היום מעודדות וחלקן הביאו אותי על סף דמעות. הקהילות שתמיד חיבקו אותי המשיכו להחזיק אותי. אני, מרקוס ראשפורד, בן 23, גבר שחור מדרום מנצ'סטר. אם אין לי שום דבר אחר, לפחות יש לי את זה. לכל ההודעות התומכות, תודה. אחזור חזר יותר, אנחנו נחזור חזקים יותר".

מנצ'סטר סיטי הגיבה לציוץ של ראשפורד בציוץ משלה והצליחה לרגש בתור היריבה הכי גדולה של מנצ'סטר יונייטד, כאשר רשמה: "כל מנצ'סטר וכל אנגליה גאים בך".

שחקני נבחרת אנגליה מאוכזבים | Facundo Arrizabalaga – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי