סאנצ'ו תקף את הגזענים: "השנאה לעולם לא תנצח"

קשר אנגליה המתין מספר ימים ופרסם פוסט ארוך לאחר ההפסד לאיטליה: "לפני כל משחק אני תמיד חושב כמה אוכל לתרום. הפנדל? אלה רגעי לחץ שאתה חולם עליהם". על ההערות הגזעניות: "לא אעמיד פנים, לצערנו אין חדש"

(גודל טקסט)

ביום ראשון נכנעה נבחרת אנגליה לאיטליה בגמר יורו 2020 לאחר דו קרב פנדלים. שחקנים רבים מנבחרת שלושת האריות מיהרו לשתף את תחושותיהם הקשות ברשתות החברתיות וכן לתקוף את ההערות הגזעניות שספגו חלק מהשחקנים. ג'יידון סאנצ'ו המתין עד ליום רביעי כדי לכתוב על ליבו. הוא מבהיר: "השנאה לעולם לא תנצח" ומגדיר את ההפסד כקשה ביותר בקריירה שלו.

סאנצ'ו סיים את העונה עם בורוסיה דורטמונד בצורה נהדרת כשזכה עמה בגביע הגרמני והשיג את הכרטיס לליגת האלופות, אלא שבטורניר היה שחקן שולי. הוא השלים 90 דקות ברבע הגמר נגד אוקראינה אך פרט לכך עלה מהספסל לשש דקות בלבד נגד צ'כיה וגמר התחמם במשך דקות ארוכות ועלה כמחליף רק כדי לבעוט בדו קרב הפנדלים ולבסוף החמיץ.

"היו לי כמה ימים להרהר על הגמר בראשון ואני עדיין מרגיש רגשות מעורבים", כתב סאנצ'ו בפתח דבריו במכתב שפרסם באינסטגרם. "אני רוצה להתנצל בפני כל חבריי לקבוצה, צוות המאמנים ובעיקר האוהדים שאכזבתי. זה, ללא ספק, הדבר הגרוע ביותר. האכזבה הכי קשה שחשתי אי פעם בקריירה, קשה לי לבטא את התחושה במילים. אך היו כל כך הרבה דברים חיוביים להפיק מהטורניר הזה למרות שברגע הראשון אתה חושב שההפסד ילווה אותך זמן רב".

הוא מצר על החמצת הפנדל: "המחשבה הראשונה שלי לפני כל משחק כדורגל היא 'האם אוכל לעזור לקבוצה? האם אכבוש? האם אבשל? האם אייצר מצבי הבקעה? וזה בדיוק מה שרציתי לעשות עם הפנדל שלי, לעזור לקבוצה. הייתי מוכן לבעוט, בוודאי, אלה הרגעים שאתה חולם עליהם בילדותך. בשביל זה אתה משחק כדורגל, אלה מצבי הלחץ שאתה רוצה שיהיו לך ככדורגלן. הבקעתי בעבר פנדלים במועדון, התאמנתי אינספור פעמים גם עבור הקבוצה וגם עבור הנבחרת. בחרתי בפינה שאני בועט אך הפעם זה לא הצליח".

"רצינו להביא את הגביע הביתה, זו הייתה השאיפה של כולם. האחדות של הנבחרת הייתה ללא תחרות, היינו משפחה אמיתית על המגרש ומחוצה לו", הוסיף סאנצ'ו.

הקשר התייחס גם להתעללות הגזענית: "אני לא מתכוון להעמיד פנים שלא ראיתי את ההתעלות הגזענית שספגו אחיי מרקוס ראשפורד ובוקאיו סאקה אחרי המשחק, אבל לצערנו אין שום דבר חדש. כחברה עלינו לעשות דברים טוב יותר ולגרום שהם ישלמו מחיר. השנאה לעולם לא תנצח. לכל הצעירים שספגו התעללות דומה – אני אומר לכם להרים את הראש ולהמשיך לרדוף אחרי החלום".

ג'יידון סאנצ'ו, גארת' סאות'גייט | Laurence Griffiths/Getty Images

האנגלי סיכם: "אני גאה בנבחרת האנגלית ובאופן בו התנהלנו ב-18 החודשים האחרונים. נלמד מהניסיון הזה להעתיד, אני רוצה להודות גם על כל האהה שקיבלתי, זה גבר על המסר השלילי, ברור. זה תמיד כבוד לייצג את אנגליה וללבוש את חולצת הנבחרת ואין לי ספק שנחזור חזקים יותר ונתראה בקרוב". סאנצ'ו עצמו יחתום בקרוב מאוד במנצ'סטר יונייטד אחרי שהעברתו מבורוסיה דורטמונד סוכנה ויהיה חיזוק משמעותי לקבוצה של אולה גונאר סולשיאר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי