במקדוניה הצפונית חוגגים: "גוראן פאנדב לקח אותנו ליורו"

הנבחרת העפילה לראשונה בתולדותיה לטורניר גדול, גם המאמן יודע למי הוא צריך להודות: "נשארתי כדי לעזור לחבר'ה הצעירים והשתמשתי בניסיון שלי", אמר הכוכב בן ה-37. אלפים יצאו לחגוג ברחובות סקופיה

(גודל טקסט)

בגיל 37 ו בהופעתו ה-115 במדים של נבחרת מקדוניה, גוראן פאנדב עשה את זה. הכוכב הגדול של הכדורגל המקדוני, שערך את הופעת הבכורה במדים הלאומיים אי שם ב-2001, כבש את שער הניצחון אתמול (חמישי) בגאורגיה והעלה את נבחרתו לטורניר גדול ראשון בתולדותיה מאז המדינה קיבלה עצמאות – ומיד יצאו אלפים לחגוג ברחובות סקופיה הבירה.

קרדיט ענק בהצלחת הנבחרת של מקדוניה הצפונית שייך גם למאמן איגור אנגלובסקי, שהגיע לפני חמש שנים ובתחילת הדרך כבר הצהיר כי השאיפה שלו היא תוך מספר שנים להגיע לכל הפחות לגמר פלייאוף. המשימה הראשונה שלו הייתה לשכנע את פאנדב לדחות את הפרישה וכבר לפני חודש הוא יכול היה לומר בגאווה שעמד בכל היעדים – אבל בקיץ הקרוב הוא גם יהיה חלק מאליפות אירופה, בבית יחד עם הולנד, אוקראינה ואוסטריה.

חגיגות בסקופיה
חגיגות בסקופיה | ROBERT ATANASOVSKI/AFP via Getty Images

בסיום המשחק אמר פאנדב הנרגש לקראת הטורניר הגדול הראשון שלו בקריירה: "אני מאושר, אין לי מילים. אני מאוד אמוציונלי כרגע. שיחקנו נהדר, ניצחנו בצדק ועשינו זאת עבור העם שלנו – אנחנו מאושרים להגשים חלום ולדעת שאנחנו ביורו. נשארתי כדי לעזור לחבר'ה הצעירים, יש כאן חבורה מדהימה שראויה להישג שהיא עשתה. נתתי להם כל מה שיכולתי, השתמשתי בניסיון שלי במעמדים כאלה ושוחחתי איתם על כך שעלינו להישאר רגועים ובאמת שיחקנו טוב ובמחצית השנייה התעלינו".

אנגלובסקי המאושר חשף מה עשה את ההבדל: "פגשנו את גאורגיה פעמיים בליגת האומות וזה מאוד עזר לנו בהכנה, כמובן יחד עם גוראן פאנדב שכבש שער נפלא שלקח אותנו ליורו. אנחנו מצפים לאליפות אירופה ונגיע לשם כדי לשחק עבור העם שלנו והגאווה של העם שלנו".

איגור אנגלובסקי ושחקני מקדוניה
איגור אנגלובסקי ושחקני מקדוניה חוגגים במסיבת העיתונאים | Levan Verdzeuli – UEFA/UEFA via Getty Images

מנגד, ולדימיר וייס, מאמן נבחרת גאורגיה שגם היא נלחמה על העפלה היסטורית מבחינתה לטורניר גדול, הודה בכנות: "בעטנו פעם אחת לשער וזה לא מספיק. אחרי שני משחקי ליגת האומות, אעזוב את נבחרת גאורגיה וזה סיום מאוד עצוב עבורי. אני לוקח אחריות על ההפסד, ככה זה בכדורגל".

מקדוניה הצפונית חוגגת העפלה ליורו
מקדוניה הצפונית חוגגת העפלה ליורו | Levan Verdzeuli – UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי