משטרת ברלין נערכת: ההפגנות נגד ישראל כמבחן לקראת יורו 2024

play
משטרת ברלין בהפגנה פרו-פלסטינית | GettyImages, Sean Gallup
צפו: מולר כבש צמד, גם קיין הבקיע ובאיירן מינכן דרסה 1:5 את אוניון ברלי 01:53

עצרות ה-1 במאי צפויות לעסוק במלחמה ולגלוש לפסים אלימים. המשטרה תנגיש לתושבים מידע דרך הווטסאפ - מתוך מטרה לספק שירות דומה גם במהלך אליפות אירופה

(גודל טקסט)

למעלה מ-20 הפגנות ועצרות יתקיימו מחר (רביעי) בברלין לבדה לכבוד ה-1 במאי; יום הפועלים הבינלאומי. ארגוני שמאל, חלקם קיצוניים, מארגנים את רוב ההפגנות ובגרמניה משוכנעים שהפעם יהיה בהן ביטוי גס למלחמה בעזה.

ב-bz-berlin כתבו הבוקר: "המשטרה מצפה שהשנה הקונפליקט במזרח התיכון יתפוס תפקיד מרכזי. הכוחות מתכוננים להפגנות אגרסיביות שיכללו יידוי אבנים ובקבוקים. בבוקר תתקיים עצרת גדולה של ארגוני העובדים, אבל אחר הצהריים הציפייה היא להפגנות של ארגוני שמאל קיצוני. כ-5,500 שוטרים יהיו פרוסים ברחובות העיר".

משטרת ברלין מתכננת להשתמש באירועי ה-1 במאי כפלטפורמה לקראת אליפות אירופה שתצא לדרך בגרמניה בעוד 45 ימים. למה הכוונה? שימוש מאסיבי בווטסאפ.

משטרת ברלין בהפגנה פרו-פלסטינית, אנטי-ישראלית
| אימג'בנק GettyImages, Sean Gallup

בשנים האחרונות משטרת ברלין התחילה להנגיש מידע חשוב לתושבים דרך הרשתות החברתיות. ערוצי יוטיוב, X (לשעבר טוויטר) אינסטגרם ואפילו טיקטוק, הפכו לכלים דרכם מועבר מידע שימושי על חסימת כבישים, קיום הפגנות, הפסקות חשמל ולמעשה כל אירוע שמשפיע על חיי היום-יום.

בתקשורת הגרמנית מספרים שמשטרת ברלין – ואולי כך יהיה גם בערים גדולות אחרות – החליטה לשים עכשיו דגש על אפליקציית ווטסאפ. המטרה היא לגרום לכמה שיותר תושבים של העיר להתחבר לשירות ההודעות של המשטרה ואירועי ה-1 במאי ישמשו מבחן חשוב.

אם הכול יעבוד כשורה, העדכונים יגיעו בזמן אמת והתושבים יהיו מרוצים – המטרה הבאה של משטרת ברלין תהיה להציע את השירות גם לתיירי הכדורגל הרבים שיגיעו ביוני ויולי, במהלך טורניר יורו 2024.

אליפות אירופה תצא לדרך ב-14 ביוני ותסתיים ב-14 ביולי. באצטדיון האולימפי בברלין יתקיימו שישה משחקים בסך הכול, האחרון ביניהם יהיה הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי