נשבר המונופול: ליברפול בגמר הליגה האירופית

גמר ראשון אחרי 9 שנים. סטארדיג' ופירמינו שמחים
גמר ראשון אחרי 9 שנים. סטארדיג' ופירמינו שמחים |

ניצחה 0:3 את ויאריאל בגומלין, ומנעה עוד גמר ספרדי. יסתיים בתואר?

קבוצות: ויאריאל
(גודל טקסט)

ליברפול שוב עשתה את זה. אחרי שהפסידו 1:0 לוויאריאל במשחק הראשון בחצי גמר הליגה האירופית, המרסיסיידרס שבו לאנפילד הקסום, ומול הקהל הביתי הביסו 0:3 את הצוללת הצהובה והבטיחו את מקומם בגמר. האדומים ישחקו על הכרטיס לליגת האלופות נגד סביליה, בגמר שייערך בבאזל ב-18 במאי. על הדרך הם גם הפכו לקבוצה היחידה העונה שהצליחה להדיח קבוצה ספרדית בשני המפעלים האירופיים.

 

חגיגה באנפילד (AFP)

 

ויאריאל הגיעה לגומלין מעודדת לאחר שניצחה את המשחק הראשון בתוספת הזמן, אבל רק קבוצה אחת הייתה על הדשא. יורגן קלופ בחר לעלות עם דניאל סטארידג', אבל דווקא חברו לחוד פירמינו היה השחקן הפעלתן על כר הדשא והטריד ללא הפסקה את ההגנה של הצוללת הצהובה, שבאופן כללי שיחקה רע מאוד.

 

 

בכלל, השילוב בין פירמינו וסטארידג' נראה טוב, ויכול להיות שרק בחודש מאי קלופ עלה על הנוסחה המנצחת. השער הראשון נכבש בדקה החמישית, ולמעשה היה יכול ללמד על המשחק כולו: פירמינו קיבל את הכדור במצב טוב ברחבה, אך כמו תמיד הוא קודם כל חיפש את סטארידג' לפני שהוא חשב על בעיטה. המסירה שלו לא הגיעה ליעד, אבל הגיעה למקום משמח טיפה יותר: הרשת. מי שהיה אחראי על הדחיקה הוא ברונו, שעם הברך דחק את הכדור לשער הלא נכון.

 

Roberto Firmino's game by numbers vs. Villarreal:

83% pass accuracy
3 chances created
1 assist
1 Soldado on toast pic.twitter.com/XoTYRDxmnb

— Squawka Football (@Squawka) May 5, 2016

המחצית הראשונה אמנם הסתיימה ב-0:1 מאותו שער עצמי, אבל זה כי ויאריאל עמדה טוב על המגרש. היא פשוט לא הייתה קיימת. עם קצת יותר ריכוז המרסיסיידרס היו סוגרים את הסיפור עוד ב-45 דקות הראשונות, אבל הם ירדו לחדרי ההלבשה במצב של שוויון מוחלט.

 

אבל יש גבול לכל תעלול. היכולת החלשה של ויאריאל, בשילוב הרוח הגבית הנהדרת שהשחקנים של ליברפול קיבלו מהקהל הדוחף באנפילד, העניקו למארחים את הניצחון הראוי. בדקה ה-63 פירמינו שוב מצא את סטארידג', שכבש את השער שהציב את המייטירדס מעל הספרדים. ויאריאל ניסתה להגיב אבל קיבלה מכה קשה בדקה ה-71, כאשר ויקטור רואיס הורחק בצהוב שני מטופש למדי, לאחר שמחא כפיים בהפגנתיות להחלטה של השופט. ללאנה נעץ את המסמר האחרון בארון בדקה ה-81, לאחר עוד מהלך שהתחיל במסירה נהדרת של פירמינו לסטארדיג'.

 

יצטרך להוריד את השחקנים שלו לקרקע במהירות. קלופ (gettyimages)

 

כעת, ליברפול תתחיל להתכונן לגמר הגדול שיתקיים בעוד פחות משבועיים. קלופ והשחקנים שלו יודעים שניצחון בבאזל יכול להיות ההבדל בין עונה לא טובה לעונה נהדרת: ניצחון יעניק להם את הכרטיס היוקרתי לליגת האלופות, בעוד שאם יפסידו יתכן שהם אפילו לא יהיו בליגה האירופית.

 

המשוכה תהיה קשה מאוד: סביליה הספרדית, שזכתה באותו גביע בשנתיים האחרונות, ותרצה לזכות בו בפעם השלישית ברציפות. מעבר ליוקרה ולשבירת השיא, הספרדים ירצו לעשות את זה מסיבה דומה לזו של ליברפול: אם הם יפסידו בגמר קרוב לוודאי שהם לא ישחקו בעונה הבאה באירופה בכלל.

 

Liverpool and Sevilla will contest the #UELfinal on Wednesday 18 May.
Mouthwatering. Excited? pic.twitter.com/XCL8JQiiob

— UEFA Europa League (@EuropaLeague) May 5, 2016

מי שכן תהיה באירופה, ולא סתם באירופה אלא במוקדמות ליגת האלופות היא ויאריאל, שעם ההפסד באנפילד למעשה סיימה מעשית את העונה שלה. למרות היכולת החלשה שהיא הפגינה במשחק, היא מסיימת את העונה עם חיוך גדול, כשהיא יודעת שלמעשה היא נגעה בתקרת הזכוכית בליגה.

 

סגרו עונה מוצלחת. שחקני ויאריאל (AFP)

 

הרכבים

ליברפול: סימון מיניולה; ניית'אן קליין, דיאן לוברן, קולו טורה, אלברטו מורנו; אמרה צ'אן, ג'יימס מילנר, פיליפה קוטיניו, אדם ללאנה; דניאל סטארידג' (לוקאס/92), רוברטו פירמינו (כריסטיאן בנטקה/89).

 

ויאריאל: אלפונס אראולה; ז'אומה קוסטה, ויקטור רואיס, מתאו מוסאצ'יו, מריו גספאר; תומאס פינה (מנואל טריגורה/60), ברונו, דניס סוארס, ג'ונתן דוס סנטוס (דניאל בונרה/73); סדריק בקאמבו, רוברטו סולדאדו (אדריאן לופס/69).

 

מהלך המשחק

 

דקה 5

הזדמנות ראשונה לוויאריאל! סולדאדו הוריד עם החזה אחורה, מריו גספאר בעט ומיניולה הגיב טוב והדף.

דקה 6

ג'ונתן דוס סנטוס הגיע טוב לכדור אבל בעט ליציע.

דקה 7

0:1 לליברפול! קליין העביר רוחב מימין, הכדור עבר את כל ההגנה והגיע לפירמינו. הברזילאי חיפש את סטארידג' בכדור מסוכן, אך דווקא ברונו היה זה שדחק את הכדור לשער הלא נכון עם הברך.





קלופ והשחקנים חוגגים את השער המוקדם (AFP)

דקה 14

הזדמנות לליברפול! מילנר מצא את ללאנה בכדור פנטסטי, הקשר המשיך לפינה הרחוקה אך הוא היה רחוק.


לא הצליח לכבוש. ללאנה (gettyimages)

דקה 25

עוד הזדמנות לליברפול! קרן מצד שמאל, אראולה יצא לא טוב והכדור היה בדרך לראש של צ'אן, אבל ברגע האחרון שחקן הגנה שם את הראש שלו במקום הנכון והרחיק לקרן נוספת. ליברפול טובה הרבה יותר בינתיים.

דקה 31

עוד הזדמנות לליברפול: מילנר הרים קרן מצד ימין, לוברן הפנוי נגח חזק לעבר השער, אבל הפעם אראולה קלט.


נמצא בכל מקום. מילנר (gettyimages)

דקה 45

רגע לפני השריקה למחצית, הזדמנות טובה לוויאריאל. בקאמבו קיבל מסירה טובה בתוך הרחבה ובעט מיד, מיניולה קלט.

 

Here are your first-half stats… pic.twitter.com/Im6oU4jITU

— Liverpool FC (@LFC) May 5, 2016

דקה 50

מילנר קיבל כדור טוב על סף הרחבה, העביר לשמאל ובמקום למסור לשחקנים פנויים הוא בעט לשער. השוער קלט.

דקה 52

הפעם סטארידג' היה זה שהעביר לשמאל מחוץ לרחבה ובעט, וגם הפעם אראולה לא התקשה.

דקה 56

הזדמנות ראשונה לוויאריאל אחרי דקות רבות: סולדאדו הגיע ראשון לכדור חופשי ונגח לעבר השער – זה לא היה רחוק מהמסגרת.

דקה 62

סטארידג' לקח את הכדור מצד ימין והפציץ – אראולה הדף בקושי. מצב טוב!

דקה 63

0:2 לליברפול! פירמינו מצא את סטארדיג' בכדור נהדר מבעד להגנה, הדגל של הקוון נשאר למטה והאנגלי הפעם לא התבלבל ובעט לקורה ופנימה. כרגע ליברפול בגמר.




סטארידג' חוגג (gettyimages)


וחוגג (AFP)

דקה 71

אדום לוויאריאל! הצוללת הצהובה נשארת בעשרה שחקנים. ויקטור רואיס מחא כפיים לשופט אחרי שריקה לעבירה, ולאיש עם המשרוקית לא נותרה ברירה אלא לשלוף את הצהוב השני והאדום. הרחקה שטותית.

דקה 74

כמעט 0:3! פירמינו הפציץ, אראולה הגיב טוב.

דקה 79

סטארידג' שוב ניסה את כוחו מחוץ לרחבה, אך הוא היה רחוק מהשער.

דקה 81

1:3 לליברפול! פירמינו פרץ מצד שמאל עד קו האורך, העביר אחורה לסטארידג' שלא הצליח לנפק בעיטה טובה, אבל הכדור הגיע לללאנה שמקרוב כבש. 




השלישי ברשת (gettyimages)

דקה 86

צ'אן הפגיז מרחוק – אראולה קלט.

דקה 87

עוד הזדמנות כפולה לליברפול. הצהובים איבדו כדור, הכדור נמסר קדימה היישר לסטארדיג' שדהר לשער אבל הבעיטה שלו לא הייתה מספיק טובה ואראולה הדף. ללאנה שלח את הריבאונד החוצה.

Liverpool 3-0 (3-1 agg.) Villarreal FT:

Shots: 26-6
Pass acc: 84%-75%
Chances created: 19-6
Possession: 56%-44% pic.twitter.com/MH9McStah7

— Squawka Football (@Squawka) May 5, 2016

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי