מנשיא מטורף ועד "הקורבן" של זהבי: הכירו את יריבות באר שבע

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

ג'יגי בקאלי וסטיאווה בוקרשט שלו הפסידו את האליפות בגלל החלטת ההתאחדות, פלזן שולטת בליגה הצ'כית ולוגאנו איבדה את הנכסים המרכזיים שלה. פרופיל

(גודל טקסט)
הפועל באר שבע קיבלה "עונש כפול" העונה. היא גם לא העפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות ומצד שני קיבלה בליגה האירופית בית בלי גדולות או קבוצות אטרקטיביות. יחד עם זאת, יש לה סיכוי טוב לעלות מאחר והיריבות שלה לא הרבה יותר טובות ממנה. אין לה הפעם שמות גדולות כמו אינטר וסאות'המפטון שהיו מועמדות ברורות לעלות בשנה שעברה, אך הקבוצה של ברק בכר בכל זאת עלתה על חשבונם לשלב 32 הגדולות. הכירו את יריבות הפועל ב"ש.


ויקטוריה פלזן
מוליכה את הליגה הצ'כית עם פתיחה מצוינת – ארבעה ניצחונות ששווים מאזן מושלם. היא מקדימה את השנייה בטבלה סיגמה אולומוץ בשלוש נקודות. פלזן היא הקבוצה הכי יציבה בכדורגל הצ'כי בשנים האחרונות כשבשש העונות האחרונות זכתה פלזן ארבע פעמים באליפות. ההישג הכי גדול שלה היה עליה לשלב 16 הגדולות בליגה האירופית והיא שיחקה גם בשלב הבתים של ליגת האלופות.  




העונה פלזן הודחה בסיבוב השלישי במוקדמות ליגת האלופות השנה כשאחרי 2:2 בחוץ נגד סטיאווה בוקרשט היא הודחה דווקא בעקבות תבוסה 4:1 בגומלין בצ'כיה. בפלייאוף של הליגה האירופית הקבוצה עברה את א.א.ק לרנקה עם ניצחון 1:3 בבית ו-0:0 בחוץ.


מאמן הקבוצה הוא פאבל ורבה שאימן את נבחרת צ'כיה. השחקנים הכי מנוסים שלו הם החלוץ מיכאל קרמנצ'יק שכבש עונה שעברה עשרה שערי ליגה, הבלם מיכאל הובניק בן 31 ששיחק בנבחרת צ'כיה והמגן השמאלי דויד לומברסקי. אין לקבוצה כמעט זרים למעט הקשר הסלובקי פטריק הורושובסקי והקשר האוסטרי אנדראס איבנצ'יץ' ששיחק בפנאתינייקוס, מיינץ ולבאנטה. הוא חזר אחרי שנתיים מליגת ה-MLS בסיאטל סונדרס לאירופה.


לחובבי הכדורגל הישראלי השם של פלזן מצלצל כמובן מוכר . היא שיחקה נגד מכבי תל אביב בעונת 2015/16 ואחרי ניצחון בישראל 1:2 היא הפסידה בבית האלופה דאז 2:0 מצמד מדהים של ערן זהבי, שהעלה את הקבוצה לפלייאוף נגד באזל ולאחר מכן לשלב הבתים של ליגת האלופות בתום קמפיין מוקדם בלתי נשכח. האצטדיון של פלזן נקרא "דושאן ארינה" ומכיל 11,722 מקומות. 


שחקני ויקטוריה פלזן חוגגים (טוויטר)
שחקני ויקטוריה פלזן חוגגים. תמונה שכיחה בצ'כיה בשנים האחרונות (טוויטר)


סטיאווה בוקרשט
קבוצת הפאר של הכדורגל הרומני לא זכתה באליפות שנה שעברה אחרי שויטורול של גיאורגי חאג'י זכתה בתואר בגלל החלטה של ההתאחדות הרומנית.  האחרונה העניק ל-ויטורול את התואר אחרי שבליגה התוצאות שלה נגד סטיאווה היו טובות יותר ואף על פי שהפרש השערים של סטיוואה היה 8+ ושל ויטורול 4+ בלבד. סטיוואה זכתה באליפות רומניה 22 פעמים (שיא רומני). היא זכתה באליפות אירופה ב-85/86 והפסידה בגמר נוסף למילאן 4:0 בקאמפ נואו ב-88/89.


העונה היא הדיחה כאמור את פלזן ממוקדמות ליגת האלופות, אבל הודחה בפלייאוף נגד ספורטינג ליסבון החזקה ודווקא אחרי 0:0 בפורטוגל הובסה בבית 5:1, אבל ברומניה טוענים שהתוצאה לא משקפת את מה שקרה במשחק. היא פתחה את הליגה רע ומדורגת אחרי שבעה מחזורים רק רביעית מרחק ארבע נקודות מצ'פרה קלוז' המוליכה. כאשר סטיאווה סיימה ב-0:0 עם ספורטינג ליסבון, מאמן דינמו בוקרשט, קוסמין קונטרה, הבטיח שיגיע למסיבת עיתונאים עם חצאית אם סטיוואה תעבור את ספורטינג בגומלין ולגלג על היריבה.


מאמן הקבוצה הוא ניקולאה דיקה הצעיר בן 37 בלבד שרשם בקבוצה 136 משחקי ליגה וזו הקבוצה השנייה שהוא מאמן אחרי ארג'ש פיטשטי. כללית סטיוואה נחשבת חלשה יותר משנים קודמות בגלל שמכרה הרבה שחקנים. אחד הכוכבים הגדולים שהביאה מויטורול הוא החלוץ בן ה-19 פלורינל קומן אותו מכנים "חאג'י החדש". הוא עדיין לא ישחק במדי סטיוואה אחרי שפתח את העונה בויטורול, אבל יוכל לשחק בשלב הבתים. הבעלים של סטיוואה, ג'יג'י בקאלי, טען שהילד מעשן מדי.


ג'יג'י בקאלי (טוויטר)
ג'יג'י בקאלי. מכן את בלם הקבוצה (טוויטר)

הבעלים, ג'יג'י בקאלי כרגיל עושה הרבה בלאגן בקבוצה. ביום בו הוגרלה הקבוצה לשלב הבתים של הליגה האירופית הוא מכר את ארתור ז'ורז', הבלם הפורטוגלי, לאפואל ניקוסיה שעלתה לשלב הבתים של ליגת האלופות ב-700 אלף יורו אחרי שעלה 200 אלף יורו. "יש לי מספיק שחקנים בעמדה הזאת", טען. הוא סירב למכור את החלוץ דניס אליבק בשלושה מיליון יורו בטענה שהוא יקר יותר.


שחקן מוכר לכדורגל הישראלי בקבוצה הוא הקשר מיחאי פינטילי ששיחק בהפועל תל אביב והיה לאחת הרכישות הנוצצות של הבעלים אמיר כביר אי שם בתחילת עונת 2015/16. החלוצים דניס אליבק וקונסטנטים בודסקו נחשבים לשחקני איכות. בגזרת הזרים ישנם המגן השמאלי ג'וניור מרנאו, שהגיע מאסטרה ג'אורג'יו, הקשר הסרבי מרקו מומצ'ילוביץ' ובוגדם פלאניץ' שעוד לא שיחק. כמו כן ישנו, הקשר הפורטוגלי הוותיק פליפה טיישרה ששיחק בעבר גם בווסט ברומיץ' אלביון וכן קשר ברזילאי עם אזרחות רומנית בשם וויליאם דוגלאס.


גם סטיאווה מכירה את הכדורגל הישראלי, ולא רק בגלל הקדנציה של קלמי סבן. בעונת 2011/12 היא נפגשה מכבי חיפה עם סטיאווה בליגה האירופית והביסה את הקבוצה 0:5 באחד הניצחונות הגדולים של הירוקים. ויאם עמאשה כבש פעמיים ויניב קטן השלים את העבודה סמוך לסיום המחצית הראשונה. במחצית השנייה טאלב טוואטחה ועידן ורד הצטרפו לחגיגה. במשחק השני בבית ניצחה סטיאווה 2:4.


שחקני סטיאווה בוקרשט (טוויטר)
שחקני סטיאווה בוקרשט (טוויטר)


לוגאנו
הקבוצה נחשבת לקבוצה קטנה שסיימה מקום שלישי בליגה עונה שעברה. מאמנה פייר לואיג'י תמי מוכר בארץ אולי כמאמן גראסהופרס שהדריך מהקווים את מונאס דאבור בשלוש העונות שלו במדי החרגולים, אבל שנה שעברה הוא פוטר אחרי שדאבור הגיע לגראסהופרס כמושאל מרד בול זלצבורג. 


האיצטדיון של לוגאנו קרוי "קורנרדו סטדיום" עם 15 אלף מקומות. הקבוצה מאוד ותיקוה ונוסדה לפני 109 שנים. גודל התקציב שלה הוא 13.5 מיליון יורו. היא זכתה שלוש פעמים באליפות שווייץ לאחרונה ב-1949 ובשלושה גביעים לאחרונה ב-1993. כרגע היא מדורגת מקום שמיני בלבד בליגה אחרי חמישה מחזורים. היא לא נאלצה לשחק במוקדמות של הליגה האירופית, אבל הניקוד שלה נמוך בגלל שזו ההופעה הראשונה שלה באירופה.


מבחינת שחקנים יש לה הקשר האיטלקי כריסטיאן לדסמה בן ה-34 שנרכש רק השבוע ושיחק בלצ'ה, לאציו (259 הופעות בליגה ו-356 משחקים בסרייה A בסך הכל), סנטוס הברזילאית, פאנתינייקוס וטרננה. לאדסמה היה קפטן לאציו תחת מאמן שווייץ כיום ולאדימיר פטקוביץ'. לדבריו הוא התגלה לראשונה כששיחק עם בוקה ג'וניורס בטורניר נוער בגיל 16 בשווייץ.


Il centrocampista Cristian #Ledesma si è legato oggi all'#FCLugano. https://t.co/bR7ULY4MOJpic.twitter.com/2BzNqK79QQ

— FC Lugano (@FCLugano1908) August 22, 2017


כוכב נוסף הוא האורוגוואי ג'ונתן סבאטיני כבר עונה שישית במועדון. לקבוצה יש 13 זרים ביניהם החללוץ הברזילאי קרליניוס. הקבוצה איבדה שני שחקנים מרכזיים מאשקתד – החלוץ ארמנדו סדיקו מאלבניה, שכבש צמד מול ישראל ב-0:3 ביוני בסמי עופר וחוזר הקיץ על ידי הפועל באר שבע ומכבי חיפה. כמון כן עזב שחקן נבחרת מקדוניה – שתגיע לישראל בשבוע הבא – אזגיין אליוסקי, אשר עבר ללידס יונייטד. אשתקד שיחק בקבוצה אופיר מזרחי, שחקנה של מכבי חיפה כיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי