צפו: דאבור ניצח את מארסיי, 2:2 מביך לאברטון עם אפולון

וויין רוני
וויין רוני | AFP

הישראלי כבש שער גדול בדקה ה-73 וסידר 0:1 יוקרתי לזלצבורג. הטופיז שמטו יתרון מול בדקה ה-87 מול עשרת שחקני לימאסול, 2:3 דרמטי למילאן על רייקה. לודוגורץ גברה על הופנהיים

(גודל טקסט)
24 משחקים במסגרת המחזור השני בשלב הבתים של הליגה האירופית נערכו הערב (חמישי) כשקיבלנו לא מעט דרמות ורגעים גדולים. גל המשחקים הראשון הביא בשורה גדולה לנו הישראלים כשמואנס דאבור כבש את שער הניצחון של זלצבורג על מארסיי וסידר לאוסטרים 0:1 בעירם, במשחק שנערך במסגרת בית מספר 9. בבית 8, ארסנל השיגה 2:4 בחוץ על באטה בוריסוב. ההפתעה הגדולה באותו הבית הגיעה מגרמניה, כשפ.צ קלן נכנעה במגרשה 1:0 לכוכב האדום בלגרד. בבית 1 של מכבי ת"א, אסטנה סחטה 1:1 מסלביה פראג בקזחסטן.


בסבב המשחקים המאוחר יותר (22:05), מי שגנבה את ההצגה היא אפולון לימאסול שהשיגה 2:2 מדהים מול אברטון המקרטעת בגודיסון פארק במפגש שנערך במסגרת בית 5. במשחק השני בבית של האנגלים, אטאלנטה השיגה 1:1 בחוץ מול ליון.  מילאן, שמתקשה בליגה, לא ליקקה דבש גם הערב, אך השיגה 2:3 סופר דרמטי בסן סירו על רייקה ועלתה למאזן של שש נקודות בבית 4. בבית 3, לודוגורץ, הקבוצה אותה הדיחה הפועל באר שבע ממוקדמות ליגת האלופות, השיגה 1:2 מדהים על הופנהיים בבולגריה.
 


בית 1
אסטנה – סלביה פראג 1:1
הקזחים השיגו תיקו ביתי שעוזר מאוד למכבי תל אביב. הצ'כים דווקא עלו ליתרון בדקה ה-18 משערו של מייקל אנגדאו. בדקה ה-42 הקרואטי מרין טומאסוב קבע שוויון וחלוקת נקודות. האורחים עם מאזן של ארבע נקודות משני משחקים, המקומיים עם נקודה ראשונה, אחרי שהפסידו 3:1 לוויאריאל במחזור המשחקים הראשון.




בית 2
פרטיזן בלגרד – דינמו קייב 2:3
דרמה ענקית הייתה בבלגרד כשהמארחת שמטה יתרון בן שני שערים והפסידה 3:2 לדינמו קייב. אוגניין אוז'גוביץ' (34), ליאנדר טוואמבה קאנה (42) העלו את הסרבים ליתרון, אבל אז ג'וניור מוראס (54 בפנדל ו-84) ו-ויטאלי בויאלסקי (68) הפציצו בחצי השני וסידרו לאוקראינים את המקום הראשון בבית. פרטיזן נותרה עם נקודה אחת בלבד.


במשחק נוסף: סקנדרבו – יאנג בויז 1:1
(עלי סוואה 65 / רוג'ר אסאלה 72)


בית 3
לודוגורץ – הופנהיים 1:2
אלופת בולגריה עם ניצחון ביתי אדיר על הגרמנים, שעלו ללא סרג' גנאברי הפצוע. החבורה של יוליאן נגלסמאן, שמוזכר כמועמד להגיע לבאיירן מינכן, עם אפס נקודות אחרי שני מחזורים. האורחים דווקא היו הראשונים לעלות על לוח התוצאות כשפבל קדראבק כבש בדקה השנייה. עם פתיחת החצי השני החל המהפך. סבטוסלב דיאקוב כבש בדקה ה-46 וג'ודי לוקוקי סידר את הניצחון המדהים בדקה ה-72 והעלה את המאזן של הבולגרים לארבע נקודות.


Sadly I pulled my hamstring and will be unable to join the action tonight. I wish the team the best of luck, bring back 3 points boys #UELpic.twitter.com/gTRfNiaIie

— Serge Gnabry (@SergeGnabry) September 28, 2017


במשחק נוסף: בראגה – איסטנבול בשקשהיר 1:2
(אחמד חסן 26, פראנסרג'יו 89 / אמרה בלזוגלו 28)


בית 4
מילאן – רייקה 2:3 
הרוסונרי, ובעיקר מאמנם המושמץ וינצ'נזו מונטלה, ראו כיצד הם מסיימים בתיקו מביך בסן סירו, אך פטריק קוטרונה בן ה-19 סידר שער ניצחון בדקה ה-94 ומאזן של שש נקודות משני משחקים. אנדרה סילבה כבש ראשון בדקה ה-14, מתיאו מוסאקיו הוסיף ומילאן נראתה בדרך לניצחון קליל. אולם אז בודאו מקסוול אקוסטי ניצל טעות של ג'יאנולואיג'י דונארומה כדי לצמק ל-2:1 (84). ההלם הגיע לשיא בדקה ה-90 כשיוסיפ אלס ניצל את הפנדל שנשרק לזכות הקרואטים. קרלו אנצ'לוטי כבר התחמם על הקווים, אבל בדקה ה-94 הגיע כאמור הכוכב הצעיר והשאיר את הנקודות באיטליה.


דקה 14, 0:1 למילאן: אנדרה סילבה כבש אחרי מבצע נהדר שלו באגף ימין. שער שישי לפורטוגלי באירופה.


דקה 53, 0:2: מתיאו מוסאקיו כבש משלושה מטרים אחרי שהקרואטים לא הצליחו להרחיק את כדור הקרן שהוגבה לרחבה.


שחקני מילאן חוגגים (AFP)
שחקני מילאן חוגגים. דרמה ענקית (AFP)


דקה 84, 1:2: בודאו מקסוול אקוסטי כבש אחרי טעות של ג'יאנולואיג'י דונארומה שיצא משערו באחד על אחד בצורה מהוססת מאוד.


דקה 90, 2:2: הלם בסן סירו. הקרואטים קיבלו פנדל, יוסיפ אלז ניגש לכדור ולא נכשל.


דקה 94, 2:3 למילאן: הרוסונרי עם שער דרמטי. פטריק קוטרונה, הלהיט בן ה-19, המשיך באקרובטיות מחמישה מטרים את ההגבהה לעומק של פאביו בוריני.


במשחק נוסף: א.א.ק אתונה – אוסטריה וינה 2:2
(מרקו ליבאייה 28 ו-90 / כריסטוף מונסאשין 43, איסמעל טז'ורי 49)


בית 5
ליון – אטאלנטה 1:1
הצרפתים השיגו תיקו שני והם עדיין ללא ניצחון אחרי שני משחקים. האיטלקים, שהרשימו מאוד ב-0:3 על אברטון במחזור הקודם, לקחו נקודה יקרה בחוץ. ברטנד טראטורה כבש על סף הירידה להפסקה מקרוב. אלחנדרו גומס איזן בדקה ה-57 בתום תרגיל מוצלח בכדור חופשי מרחק 22 מטרים מן השער. 


דקה 45, 0:1 לליון: ברטנד טראורה כבש מקרוב אחרי שהשתלט על ההדיפה של השוער ארטיט בארישה.


ברטנד טראורה (AFP)
ברטנד טראורה חוגג (AFP)


דקה 57, 1:1: אלחנדרו גומס עם שער גדול בתום תרגיל יפה שביצעו האיטלקים בכדור החופשי מ-22 מטרים. הארגנטיני המשיך בטיל את הכדור שהשאיר לו חברו עמוק לתוך הרשת.


אברטון – אפולון לימאסול 2:2
מבוכה אדירה לקבוצה של רונלד קומאן. הטופיז שמטו בדקה ה-88 שתי נקודות מול עשרה שחקנים קפריסיאים והם עם נקודה אחת משש אפשריות. האורחת בגודיסון פארק מאידך, עם שתי נקודות משני משחקים אחרי שבמחזור הקודם סיימה ב-1:1 עם ליון. סרדינרו אדריאן אף העלה את הקבוצה הצנועה ליתרון בדקה ה-14. וויין רוני איזן בדקה ה-21, המחליף ניקולה ולאסיץ' הפך בדקה ה-66 ואברטון נראתה בדרך לניצחון. ולנטין רוברז' אף הורחק משורות הקפריסאים בדקה ה-87, אך דקה לאחר מכן חברו הקטור יוסטה סידר נקודה יקרה ובעיקר מדהימה.


דקה 14, 0:1 לאפולון לימאסול: הלם בגודיסון פארק. סרדינרו אדריאן כבש מקרוב אחרי כדור רוחב והימם את הקהל המקומי.


דקה 21, 1:1: וויין רוני הרגיע את הקהל המקומי אחרי טעות איומה בהגנת הקפריסאים. 


דקה 66, 1:2 לאברטון: מהפך. המחליף ניקולה ולאסיץ', שנכנס במחצית. לא נכשל באחד על אחד מול השוער.


שחקני אפולון לימאסול חוגגים (AFPׂ)
שחקני אפולון לימאסול חוגגים. סנסציה אדירה (AFPׂ)


דקה 87, אפולון לימאסול נותרה בעשרה שחקנים: ולנטין רוברז' הורחק אחרי שביצע עבירה קשה במרכז המגרש.


דקה 88, 2:2: טירוף בגודיסון פארק. הקטור יוסטה המשיך בראש את הכדור החופשי שהוגבה לרחבה.



רוני מאוכזב (AFP)


בית 6
לוקומוטיב מוסקבה – זלין 0:3
הרוסים השיגו ניצחון והעלו את מאזנם לארבע נקודות בזכות שלושער אדיר של הקשר מנואל פרננדס (2, 6 ו-17) שפשוט חגג על הצ'כים. האורחים מבחינתם הסתפקו בינתיים בנקודה שהשיגו במחזור הקודם. 


במשחק נוסף: שריף – קופנהאגן 0:0


בית 7
לוגאנו – סטיוואה בוקרשט 2:1 
הרומנים השלימו מהפך ענק בשווייץ בדרך למאזן מושלם בבית של הפועל באר שבע, המקומיים עם אפס נקודות משני משחקים. מתייה בוטאני דווקא כבש ראשון בדקה ה-14, אולם קונסטנטין בוטסקו (58) וג'וניור מרנאהו (64) השלימו קאמבק אדיר תוך שש דקות.



Bucurie-n familie! #LuganoSteaua 1-2 #FamiliaSteaua@EuropaLeaguepic.twitter.com/wlVx10hlTK

— FC Steaua București (@FCSteaua) September 28, 2017


בית 8
באטה בוריסוב – ארסנל 4:2 
התותחנים עם 100% הצלחה והמילה משייטים לשלב הבא היא אנדרסטיימנט. תיאו וולקוט השלים צמד (9 ו-22), רוב הולדינג ואוליבייה ז'ירו (פנדל, 49) כבשו לזכות החבורה של ארסן ונגר, שצריכה כן להיות מודאגת מכך שספגה שבעה שערים בארבעת משחקיה האחרונים בכל המסגרות. מרין איבאניץ' (28) ומיכאיל גורדיז'וק (67) כבשו לבלארוסים שנותרה עם נקודה אחת משני משחקים.


דקה 9, 0:1 לארסנל: תיאו וולקוט כבש משני מטרים מול שער חשוף אחרי שהשתלט על ההגבהה של ג'ק ווילשר.


דקה 22, 0:2: וולקוט השלים צמד אחרי טעות נוראית של השוער דניס שרביטסקי.


תיאו וולקוט (AFP)
תיאו וולקוט כובש (AFP)


דקה 26, 0:3: הבלארוסים מתפרקים? רוב הולדינג דחק מקרוב אחרי נגיחה של פר מטרסאקר.


דקה 28, 1:3: מבול השערים נמשך. מרין איבאניץ' נגח בצורה קשתית פנימה אחרי הגבהה מימין של אלכסיי ריוס.


דקה 49, 1:4: אוליבייה ז'ירו לא נכשל מהנקודה הלבנה וכבש את שערו ה-100 במדי התותחנים.



שחקני ארסנל חוגגים ׁ(AFPׂ)


דקה 67, 2:4: מיכאיל גורדוז'יק כבש מחמישה מטרים, אחרי שהשתלט על הדיפה לא טובה של דויד אוספינה.


קלן – הכוכב האדום 1:0 
הפתעה ענקית בגרמניה. הסרבים נהנו משער גדול של ריצ'מונד בויאקה ששלח מ-20 מטרים טיל אדירים לחיבורים (30). האורחים עם ארבע נקודות משני משחקים, המקומיים ללא נקודות ויאלצו להזיע כדי לעלות שלב.


בית 9

זלצבורג – מארסיי 0:1 

מואנס דאבור, עם שער שביעי בכל המסגרות, סידר לאוסטרים ניצחון אדיר בבית והעלה אותם למאזן של ארבע נקודות אחרי שני מחזורים. החלוץ הישראלי, שבכינוס הנבחרת הקודם פספס את המשחקים מול מקדוניה ואיטליה בשל פציעה, כבש בדקה ה-73 מתוך הרחבה ושלח מסר לאלישע לוי. הצרפתים, שנראו כפייבוריטים בבית עם נקודה אחת בלבד.


דקה 73, 0:1 לזלצבורג: לא אחר ממואנס דאבור הבקיע מתוך הרחבה וסידר יתרון יקר לאוסטרים.


מואנס דאבור (AFP)
מואנס דאבור חוגג. עוד ערב קסום לחלוץ נבחרת ישראל (AFPׂׂׂ)


במשחק נוסף: קוניאספור – ויטוריה גימראייש 1:2

(מוסא אראז 24, דני מילוסביץ' 48 / כריסטופר הוארטס 74)

 

בית 10
בילבאו – זוריה 1:0
לזה האוהדים הבאסקים לא ציפו. הקבוצה מהמקום השביעי בליגה האוקראינית הגיעה לסן מאמס הגועש ויצאה עם ניצחון קטן-ענק. איהור קראטין הדהים את המארחת בדקה ה-26 מבישול של ארטם סוקוטסקי, והאורחת השכילה לשמור על היתרון עד לסיום.


דקה 26, 0:1 לזוריה: הלם בסן ממס. איגור חאראטין נגח פנימה אחרי כדור קרן והימם את הבאסקים.


במשחק נוסף: אוסטרסנדס – הרטה ברלין 0:1
(ברווה נורי, 23 בפנדל)


בית 11

לאציו – זולטה וארחם 0:2 
הבלגים הגיעו לאולימפיקו ללא בן רייכרט שכלל לא נרשם למפעל, והמשיכו להפסיד אחרי התבוסה במחזור הפתיחה 5:1 לניס. פיליפה קסיידו כבש כבר בדקה ה-18 את שער היתרון לזכות הקבוצה של סימונה אינזאגי, שלא שמטה את הניצחון עד לסיום המשחק, כשצ'ירו אימובילה הלוהט אף הכפיל בדקה ה-90.


#UEL#LazioZulte
2️⃣ vittorie, 5️⃣ gol, 6️⃣ punti#AvantiLazio ⚪️ pic.twitter.com/TkHzPG8yQs

— S.S.Lazio (@OfficialSSLazio) September 28, 2017


דקה 18, 0:1 ללאציו: פיליפה קסיידו נגח מקרוב פנימה.


דקה 90, 0:2: צ'ירו אימובילה הלוהט גלגל באלגנטיות פנימה מתוך הרחבה.


ניס – ויטסה 0:3 
הצרפתים כבר עם שמונה שערים בשני משחקיהם האחרונים, והם צועדים בגאווה בראשות הבית. אלאסן פלאה כבש בדקה ה-16 את הראשון, אלא שהפסקת חשמל באצטדיון בניס בדקה ה-51 שיבשה את מהלך המשחק שנעצר לדקות ארוכות. לבסוף חזרו האורות לפעול, ואלאן סיינט-מקסימין הכפיל בדקה ה-73. פלאה קינח עם צמד אישי בדקה ה-82, וההולנדים התמקמו בתחתית הבית.


בית 12
זניט סנט פטרסבורג – ריאל סוסיאדד 1:3 
רוברטו מנצ'יני שמר מאזן מושלם עם ניצחון גדול על המדורגת שמינית בליגה הספרדית. אמיליאנו ריגוני עלה ראשון על לוח התוצאות עם שער בזק בדקה החמישית, ואלכסנדר קוקורין הכפיל במהרה בדרך ל-0:2, דייגו יורנטה הוריד את הקבוצות להפסקה בתוצאה 1:2 לרוסים, וקוקורין חתם עם השלישי והשני שלו בדקה ה-60.


דקה 5, 0:1 לזניט: אמיליאנו ריגוני ניצל טעות בהגנת הבאסקים ושלח כדור שטוח מ-20 מטרים פנימה.


Это великолепно! #ЗенитРеалСосьедадpic.twitter.com/G2iPmFLIca

— ФК «Зенит» (@zenit_spb) September 28, 2017


דקה 23, 0:2: הרוסים חוגגים. אלכסנדר קוקורין נשלח באחד על אחד, עבר את השער וכבש.


דקה 41, 1:2: דייגו יורנטה צימק בנגיחה אחרי הגבהה של סרחיו קנאלס.


דקה 60, 1:3: אלכסנדר קוקורין השלים צמד כשנגח פנימה אחרי הגבהה של ברניסלב איבנוביץ'.


במשחק נוסף: רוזנבורג – ורדר 1:3 
(ניקולס בנטדנר, פנדל 25, אנדרס קורדנאסן 56, גאר הדנשטאט 65 / חואן פליפה 91)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי