צפו בתקציר: 1:1 בין פרנקפורט לצ'לסי, הכל פתוח בגומלין

דויד לואיס  מול לוקה יוביץ'
דויד לואיס מול לוקה יוביץ' | Gettyimages

האנגלים התקשו ללא הזאר שפתח על הספסל ופיגרו משער של יוביץ' שכבש בנגיחה את התשיעי שלו במפעל, אך פדרו איזן רגע לפני ההפסקה והאורחת השתלטה על המשחק לחלוטין. לופטוס-צ'יק הפגין ניצוצות ובישל

(גודל טקסט)

משחקי חצי גמר הליגה האירופית יצאו הערב (חמישי) לדרך וגולת הכותרת היא שהכל פתוח לקראת הגומלין בעוד שבוע בדיוק. איינטרכט פרנקפורט וצ'לסי סיימו בתיקו 1:1 במשחק הראשון בגרמניה, והאנגלים שברו שיא והפכו לקבוצה הראשונה בתולדות המפעל שהשלימה 16 משחקים רצופים ללא הפסד. במשחק המקביל ניצחה ארסנל 1:3 את ולנסיה באימרויות – ראו ידיעה נפרדת, כך שחלום הממלכה: גמר על טהרת לונדון – בהחלט אפשרי.
 

המארחת פתחה בהתלהבות רבה בזכות דחיפה אדירה של הקהל ולוקה יוביץ' כבש את התשיעי שלו במפעל (דקה 23) והקשתה מאוד על האורחת, אבל צ'לסי, ללא אדן הזאר שפתח על הספסל, הצליחה להשוות רגע לפני ההפסקה עם שער חוץ יקר שכבש פדרו והייתה טובה משמעותית בהמשך, כשהגרמנים נעלמו לחלוטין מהמגרש והאנגלים נראו כמשוכה גדולה עבורם. הכוכב הבלגי נכנס לאחר כשעה במקומו של וויליאן אך הפגין יכולת פושרת מאוד. בניגוד אליו, הקשר רובן לופטוס-צ'יק הרשים במדי הבלוז עד שהוחלף ובישל את שער השוויון.
 



אוהדי פרנקפורט במפגן תמיכה מרשים (AFP)


מהלך משחק
המשחק נפתח בצורה די מאוזנת כששתי הקבוצות ניסו לתקוף מהאגפים. צ'לסי הפעילה לחץ טוב בחלק המגרש של פרנקפורט אך הגרמני השתפרו והחלו לסכן את השער לאט לאט. בדקה ה-12 קוסטיץ' פספס הזדמנות גדולה עבור האורחת כשלא הצליח לבעוט מהאוויר למרות שהיה פנוי לחלוטין. כעבור חמש דקות, נוכחות מרשימה של שחקני פרנקפורט ברחבה של צ'לסי הסתיימה בכדור רוחב מסוכן של דה קוסטה אך קפה קלט.



אזפיליקווטה מול קוסטיץ'. מאבק שחוזר על עצמו(Gettyimages)


בדקה ה-21 הגרמנים שוב התקרבו, כשהגנת צ'לסי הרחיקה לא טוב כדור חופשי של קוסטיץ', הבלם והקפטן אברהם השתלט טוב אבל בעט גבוה מעל השער במצב נוח. כעבור שתי דקות הגיע השער: איבוד כדור נוראי של צ'לסי בחצי שלה הפך להתקפה מהירה של פרנקפורט. יוביץ' מסר הצידה לקוסטיץ' שדהר באגף, הרים לרחבה והחלוץ נגח חלש אך מדויק והכניע את קפה שאיחר בזינוק. 0:1 לפרנקפורט ושער תשיעי לחלוץ באירופה.


רק בדקה ה-27 הגיע המצב הראשון המסוכן של צ'לסי, כשפדרו שלח בעיטה חזקה והחטיא את המסגרת רק בסנטימטרים ספורים. כעבור שבע דקות וויליאן חתך לאמצע אבל סובב לא מספיק טוב לפינה הרחוקה. לופטוס-צ'יק שהפגין ניצוצות של כדורגל לא רע, ניסה את כוחו מחוץ לרחבה אבל הכדור החזק שבעט נבלם על ידי ההגנה של פרנקפורט. כעבור דקה שוב הראה הילד את הכישרון שלו כשחתך לאמצע בצורה נהדרת ובעט סמוך לקורה.



לוקה יוביץ'. שער תשיעי באירופה (AFP)



שחקני פרנקפורט חוגגים (AFP)


דקות הסיום של המחצית בהחלט היו של צ'לסי. וויליאן ביצע דריבל נהדר וחדר לרחבה אבל כדור הרוחב שלו הורחק לקרן. בסופו של דבר, צ'לסי באה על שערה כשפדרו נהנה מבישול של לופטוס צ'יק הנהדר ושלח כדור שטוח וחד לפינה של טראפ, 1:1 בהפסקה.



פדרו חוגג את השער רגע לפני ההפסקה (Gettyimages)


צ'לסי פתחה את החצי השני בצורה טובה יותר ויצאה למתפרצת מהירה בזכות המהירות הנהדרת של לופטוס-צ'יק שעבר כל מי שעמד מולו, אך בעט גבוה לאחר הכנה טובה של פדרו (54). הגרמנים לא הגיע למחצית השנייה, ו-וויליאן שקיבל מסירה טובה מלופטוס-צ'יק חיכה יותר מדי עם הבעיטה ובעט חלש לידיו של טראפ. הלחץ נמשך כשבדקה ה-59 דויד לואיס שלח כדור חופשי למשקוף.


סארי רצה לנצח והכניס את אדן הזאר בדקה ה-62 במקומו של וויליאן. בדקה ה-73 הגיע החילוף הראשון של פרנקפורט כשגונסלו פנסיינסה החליף את גלסון פרננדס שלא בלט. כל זה לא עזר וצ'לסי המשיכה להריח את השער השני. לופטוס-צ'יק בעט חזק מתוך הרחבה וטראפ הדף בזינוק, והזאר בעט רע את הריבאונד. הזאר הרים כדור חופשי בדקה ה-77 אבל דויד לואיס נגח חלש והשוער טראפ קלט.



אדן הזאר. עלה מהספסל (AFP)


פרנקפורט התעוררה עשר דקות לסיום כשדני דה קוסטה שבלט במחצית הראשונה, פרץ לרחבה בצורה נפלאה והעביר כדור רוחב אבל יוביץ' שזרק את עצמו לעבר הכדור, איחר ברגע. סארי החליט לעבור למגמה הגנתית יותר כשהכניס את מאתיה קובאצ'יץ' במקומו של לופטוס-צ'יק. בדקה ה-84 הגרמנים שוב איימו כשהבלם אברהם נגח בחופשיות מעל השער. כעבור דקה הגנת צ'לסי שגתה בענק, קפה היה מחוץ לשער אבל דויד לואיס גלש ומנע שער של פנסיינסה.


הרכבים
איינטרכט פרנקפורט: קווין טראפ, דני דה קוסטה, דוד אברהם, מקוטו האסבה, מרטין הינטרגר, סימון פלט, סבסטיאן רודה, גלסון פרננדס (גונסלו פנסיינסה, 73), פיליפ קוסטיץ', מיאט גאצ'ינוביץ'(יטרו וילמס, 92), לוקה יוביץ'


צ'לסי
: קפה אריסבלאגה, סזאר אזפיליקווטה, דויד לואיס, אנדראס כריסטנסן, אמרסון, אנגולו קאנטה, ג'ורג'יניו, רובן לופטוס-צ'יק(מאתיה קובאצ'יץ', 82), פדרו, וויליאן(אדן הזאר, 62), אוליבייה ז'ירו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי