לא מעט מזל בדרך לטרנר: הכירו את יריבת הפועל באר שבע

שחקני הפועל באר שבע
שחקני הפועל באר שבע | עדי אבישי

בכר ושחקניו יפגשו בסיבוב המוקדמות הראשון את לאצ'י האלבנית, שכלל לא הייתה אמורה להשתתף במפעל וזכתה מן ההפקר. אחרי שניצחה לראשונה בתולדותיה במסגרות אופ"א דווקא את רוני לוי, העונה היא תגיע לבירת הנגב

(גודל טקסט)

הגרלת סיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית זימנה להפועל באר שבע במשחק הרשמי הראשון של העונה מפגש חוץ נגד לאצ'י האלבנית. הגרלה נוחה למדי, בייחוד לאור העובדה שלא מעט מזל אפשר לקבוצה שסיימה את העונה באלבניה רק במקום השישי להשתתף במוקדמות המפעל.

לאצ'י האלבנית נוסדה בשנת 1960, משחקת באצטדיון קטן המונה 2300 מקומות בלבד. בשנה שעברה הובסה 5:0 בסיכום שני המשחקים מול מולדה הנורבגית, לאחר שעברה קודם לכן את אנורתוזיס פמגוסטה הקפריסאית עם ניצחון 0:1 בבית, כשהפסד 2:1 לא השפיע בזכות שער החוץ. היריבה הקפריסאית הייתה קבוצתו של רוני לוי ולמעשה היה זה הניצחון הראשון של לאצ'י אי פעם באירופה, בזכותו עברה שלב בפעם השנייה בתולדותיה – בפעם שעברה היא עשתה זאת בעונת 2014/15, אז עברה את רודאר הסלובנית לאחר שהשתיים נפרדו פעמיים ב-1:1 והאלבנים יצאו עם ידם על העליונה בתום דו קרב פנדלים.

לאורך ההיסטוריה הקבוצה זכתה פעמיים בגביע המקומי, הפעם האחרונה הייתה ב-2015. כאמור הקבוצה סיימה במקום השישי בלבד בטבלה בעונת 2018/19 והיא תשחק באירופה בזכות לא מעט מזל: הקבוצות שמדורגות במקומות 4-5 לא הצליחו להשיג את הרישיון לשחק באירופה, וקוקסי, מחזיקת הגביע, סיימה במקום השני.

מי שבלט במיוחד בקבוצה בעונה שעברה היה הקשר השמאלי הוותיק נדריצ'ים שטובינה בן ה-32, שכבש עשרה שערי ליגה. המאמן שולמן סטארובה (63) קיבל את הג'וב רק במארס האחרון, אימן מאז 10 משחקים את הקבוצה. לקראת העונה הבאה הצטרפו החלוץ קיריאן וואבואזה מהליגה בקוסובו וכן הבלם האלבני רודולף טורקאי. ב-11.7.2019 נוכל לראותם לראשונה נגד הפועל ב"ש ושבוע לאחר מכן הם יגיעו לאצטדיון טרנר למשחק הגומלין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי