משרד החוץ אישר: אוהדי מכבי חיפה יוכלו להניף דגלי ישראל בשטרסבורג

אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה | אודי ציטיאט

השלטונות בצרפת הגבילו את הקהל הירוק לקראת משחק החוץ (21:40, ספורט1), אך משרד החוץ הודיע כי אוהדי הירוקים יוכלו להניף את דגלי ישראל בתחום האצטדיון בלבד ורק במהלך ההתמודדות

קבוצות: שטרסבורג
(גודל טקסט)
בשורות טובות לאוהדי מכבי חיפה: לאחר זעם גדול בקרב על משטרת שטרסבורג, שהוציאה לא מעט הנחיות לקראת המשחק הערב (חמישי 21:40, שידור ישיר בספורט1) בהן לא יוכלו אוהדי חיפה להניף דגלי ישראל במהלך המשחק, משרד החוץ עשה מאמצים כדי להקל על הסנקציות של משטרת שטרסבורג, ואכן יצאה החלטה לפיה יוכלו האוהדים להניף את דגלי ישראל במהלך המשחק בתחום האצטדיון ולא בשום שטח אחר שסמוך למקום. 



כאמור הדבר עורר זעם גם בקרב אנשי מכבי חיפה שיצרו קשר עם המשטרה וניסו לשנות את רוע הגזירה. "מדובר במשחק כדורגל, ותפקיד המשטרה לאבטח ולאפשר הגעה של אוהדים שייהנו מהמשחק", אמרו בחיפה. אגב, כבר אתמול התלוננו חלק מהאוהדים שנתקלו במספר אוהדים צרפתיים שניסו להתעמת איתם. 


שרת הספורט מירי רגב הגיבה לידיעות מצרפת: "החלטת משטרת שטרסבורג למנוע מאוהדי הקבוצה להניף את דגל ישראל היא החלטה הזויה. אני מצפה משלטונות צרפת לדאוג לביטחון האוהדים ושחקני הקבוצה ולאפשר לאוהדים לעודד את קבוצתם כפי שנהוג בכל מגרשי הספורט ובכל התחרויות. לא יעלה על הדעת שאוהד קבוצה ישראלית יסתובב בפחד באצטדיון כדורגל בצרפת וייאסר עליו להניף את דגל ישראל או דגל קבוצתו. עם היוודע החלטת משטרת שטרסבורג, פניתי למשרד החוץ על מנת שיפעלו מידית מול הגורמים הרשמיים בממשלת צרפת להתערב בהחלטת המשטרה ולאפשר לאוהדי מכבי חיפה לשאת בגאון את סמלי הקבוצה וסמלי המדינה תוך ערבות מלאה לביטחונם".


מירי רגב.
מירי רגב. "לא יעלה על הדעת שאוהד ישראלי יסתובב בפחד" (אודי ציטיאט)


שר החוץ ישראל כץ מסר: "בעקבות פניית שרת הספורט הנחיתי את שגרירות ישראל בצרפת לפעול מיידית כדי להסיר את המגבלות שהוטלו על קבוצת מכבי חיפה, בעניין היקף קהל האוהדים ואיסור על הנפת דגל ישראל, לקראת משחקה מול קבוצת שטרסבורג. מצפה לראות הרבה אוהדים, דגלים ושערים. בהצלחה".


מבחינה מקצועית, מרקו בלבול יחליט סמוך למשחק אם בכוונתו לעלות עם הרכב מעט התקפי יותר, בו מוחמד עוואד יעלה לצדו של ירדן שועה, או שמקסים פלקושצ'נקו יעלה בקישור ושועה ישחק לבד בחוד.



הרכב משוער: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, רמי גרשון, איעד חבשי, נטע לביא, יובל אשכנזי, דולב חזיזה, מוחמד עוואד (מקסים פלקושצנקו), ירדן שועה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי